Oppussing i Huset

Vi fortsetter oppussingen vi.   Har du ikke fått med deg de første innleggene, kan du finne dem HER og HER og i dette innlegget la du kanskje merke til en liten fargeklatt på veggen?

 

I dag våknet jeg og hørte at Olav var i gang med å male strøk nr 2 på taket.

Jeg lot han holde på med det, og gikk ned og lagde meg havregrøt. Smurte et par skiver til han, så det var klart til han var ferdig med siste strøket.

Og når han var ferdig med det, startet vi med å male fargen på veggene.   Vi var veldig spente på hvordan det ville bli, for det er en knall farge, og den heter

Varm korall

Her ser du starten:

 

 

Hvem har malt dette tror du? 😀  Litt må en jo utfolde seg når man kan male på hele veggen 😉

 

Jeg malte ved alle karmer og lister, og det tar tid gitt,  så gikk jeg og hvilte mens Olav malte veggen. Han er så mye raskere til det enn meg, og dessuten hadde han hvilt en god stund allerede.

Her hviler vi begge to

 

 

 

Her ser du første strøket, og vi ble så fornøyde med fargen!

Veldig artig å tørre å ta en så frisk farge, og rommet er stort og med mye lyst fra vinduene, så det kommer til å bli veldig koselig.

Men dette er det du får se av dette rommet før vi er ferdige.  Tar litt tid, for det skal males to strøk, og i morgen skal Olav til Trondheim, så da får jeg holde på alene.

Så skal gulvet males, og det skal få stå en stund før vi setter på plass bokhyller, senger m.m.  Denne gangen skal det få herdes skikkelig så ikke sengene sitter fast i gulvet 😉

 

Etter lunsj og en times hvile, malte jeg vinduene på soverommet vårt. Men da holdt det for i dag. 🙂

 

Det er så godt å få tatt det ene vinduet etter det andre, og det går raskt nå som vi er i gang.

Dessuten så er jeg mye bedre i dag etter en hestekur med medisin i går.

 

Ser ut til at det kanskje er prolapsen som gjorde at jeg hadde vondt både i hofte, høyre bein, og låret noen dager. For i dag kjenner jeg det ikke.  Ble litt letta, for da er det sikkert ikke tretthetsbrudd ihvertfall.

 

Slitasje i rygg og hofter vet jeg jo at jeg har, sånn er det å bli gammel 😀

 

Kos deg i kveld, og slapp godt av før du skal på jobb, eller holde på i hagen e.l.  God klem <3

 

15 kommentarer

Siste innlegg