Nok for i dag

Som du sikkert har fått med deg, så driver vi å pusser opp litt i Huset.  HER ser du hva vi gjorde først i dag.

Etter litt hvile fikk jeg malt dørkarmen, og vinduet på kontoret.  Det må nemlig males så og si alle vinduene i huset, og det er jo bare 19 stk 😉

Vi fikk skiftet glass for et par år siden, og har ikke fått somlet oss (les meg) til å få malt dem igjen. De var malt fint fra før, så til neste gang det skal skiftes glass, så ikke mal vinduene før det er gjort. Da slipper man å ta de flere ganger 😁

Nå er det bare 5 + to til som skal males her oppe, og det går ganske raskt for det er jo bare siste strøket som må tas på hele vinduet. Ellers er det bare å grunne der det har flasset av maling etter jobben de gjorde.

 

Sånn som her:

 

Og det du ser er bare en lite del av ramma, så her må det skrapes og pusse før maling.

Dette er vinduet i gangen oppe

 

 

I dag fikk jeg da tatt 3 vinduer, og dørkarm som sagt, og Olav malte taklister og taket første strøket.  Bra jobba det vel?

Ble fornøyde vi i hvertfall 😀

 

Så nå er det bare middag igjen å gjøre i dag, og den er enkel, for vi har igjen kveite fra mandag, og poteter som er ferdig kokt, så da blir alt stekt i panna.

 

Får vel gå å fikse den nå tenker jeg.

Med speilegg oppå, ble det veldig godt. Men det tok jeg selvfølgelig ikke bilde av 😁

Nå har vi slappet av noen timer, jeg har lest, og Olav sett tv. Snart er det sengetid ☺️

Håper dagen din har vært god!

Sender en klem om ikke, og har den vært god, kan du få en klem læll ☺️ ❤️

4 kommentarer
    1. Man blir er ikke arbeidsledig når man har hus, men så gøy å få frisket opp å gjort det i stand. Dere har vært flinke og fått gjort en del i dag 🥰 Ha en fin kveld og en riktig god natt 😴

      1. Tusen takk for det. Får si god morgen jeg nå da 😁
        Det er artig å pusse opp gammelt hus. Og mannen er allerede i gang med andre strøk på taket.
        Så nå må jeg få i meg havregrøten og gjøre litt jeg også 😉
        Ha en fin dag! 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg