Misunnelig?

Noen er misunnelig på oss som kan (må) ligge på sofaen “hele dagen” 😳

Skal jeg si deg en hemmelighet?

En blir ganske lei av å ligge så mye. Neida, jeg kjeder meg ikke, men hodet har så arbeidslyst, og når jeg da ser mange ting som skal gjøres,  og ikke bør gjøre, da skal jeg si deg at det er litt frustrerende innimellom 😉

I går gjorde jeg ikke stort annet enn å ligge på sofaen, leste, så tv, halvsov. Og da var bodybatteriet det beste på lenge.

Bedre enn dette ihvertfall

Og slike har det vært mest av den siste mnd.

I dag gikk jeg en liten tur ned til sjøen. Måtte bare bevege kroppen, og få litt frisk luft. Det yret bare litt 😁

Så jeg fikk noen fine bilder….synes jeg sjøl ihvertfall. Heldig jeg som bor midt i naturen, og slipper å kjøre langt for å være ved, og se sjøen, skogen og fjella 😍

Satte meg til og med på Måketoppen

Men så var det veien hjem da. Det tar meg bare 2-3 minutter å gå ned til sjøen, og hjemveien er oppover. Det er ikke bratt oppover, men med den formen jeg har nå, så blir det tungt.

Naboen Øyvind på over 80 klipper plen mens jeg går forbi i sneglefart, og Olav spør om det går bra når jeg kommer opp, for han ser hvor sakte det går. Må stoppe litt til og med. Så gæli har det ikke vært siden den gangen jeg hadde blodprosent på rundt 8-9.

Men bare vent, om vel en uke,  så spurter jeg opp bakken tenker jeg 😄

Hvorfor jeg tror det? Jo, for da er blokkering av årene gjort, som jeg fortalte om HER

Det blir ihvertfall veldig spennende å kjenne forskjell. Kurerer jo ikke ME, men det kurerer det å kjenne at årene snører seg sammen med ett jeg gjør noe. 😉

Det skal bli godt, for litt engstelig blir jeg jo for at noe skal skje.

Men ikke engstelig nok, for jeg måtte jo gjøre litt i dag også. Mannen min sa klart ifra når han kom inn og så at jeg hadde tatt av sengetøyet på gjestesenga,  at det der får du ikke lov til nå!

Men jeg skulle jo sette på mørkvask, og da var det plass sjø 🙈😄

Så nå er jeg på plass i horisontalen igjen. Blogger med mobilen, for da har jeg bildene lett tilgjengelig. Er for slitsomt å hente og bruke pc,n.

Så du trenger ikke være misunnelig på at jeg “får” ligge så mye på sofaen.

Neida, jeg vet at DU ikke er det, men noen er det 😉

Jeg har så innmari lyst til å male, rydde, legge belegg, skure terrassen, gå en laaaaang tur osv.

Igjen, som svigermor sa: Etter tid, kommer råd 😀

Gårsdagens lille gløtt av sol skal du få til slutt. Deilig at det ble litt sol  og litt opphold et par dager. Da får Olav klippet plen i morra kanskje 😄

God mandag, og ny uke! 🥰

14 kommentarer
    1. Jeg er ikke misunnelig. Er litt slapp selv om dagen, pga har vært syk, og det er IKKE gøy. Jeg er sliten nok som det er og kjeder meg max med ligging…

    2. Godt å se at du smiler uansett. Viktig å holde humøret på plass, og forhåpentligvis blir det mer futt i deg etter denne utblokkingen!!! 😉

    3. Det er sannelig ikke mye å misunne, men det er nok ikke alltid like lett for andre å forstå. Håper virkelig blinkingen hjelper.🤗Nydelige bilder du har tatt. Det var sikkert godt å kjenne litt frisk luft.🤗 Det var jammen lurt du kjøpte den klokka. Den er nok et godt hjelpemiddel.👍🏻

      1. Takk skal du ha ☺️
        Ja, klokka er et veldig godt hjelpemiddel, og det er nesten rart å se hvor godt det stemmer med det jeg kjenner i kroppen.
        Det er vanskelig å forstå denne sykdommen, og det viktigste er at folk med kroniske, usynlige sykdommer blir trodd. For tro meg, det er ingen som har lyst til å ikke orke stort annet enn å ligge.
        Ikke orke å sitte ut en fin sommerkveld og snakke med folk. Det tapper utrolig mye energi.. ja, det er mange ting.
        Så nei, misunnelig trenger ingen være ☺️

      1. Tusen takk for det.
        Ja, det er faktisk noen som er det, men heldigvis så er de forhåpentligvis i undertall.
        Joda, det er godt å ligge på sofaen, innimellom, men det er mange andre ting som er mye bedre 😉😀
        Gode klemmer ❤️

    4. Jeg er ikke misunnelig og jeg tror heller ikke de som er det ville ha vært det om de også hadde årsakene til at man ligger på sofaen. Hører ofte, så heldig du er som har fri mandag og fredag og jobber kortere de andre dagene. Jeg ville nok heller ha jobbet fulle dager hver dag, og ikke hatt vondter over alt. Håper tirsdagen din blir fin 🥰

      1. Det er så sant. De forstår liksom ikke at det er en grunn til at vi har fri, og må ligge mye. Ingen ønskesituasjon. Skulle mye heller ha jobbet, og har ork til andre ting i tillegg ☺️ Tirsdagen har vært fin, og det håper jeg du har hatt også. Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg