Gode kaker 😀

 

I dag er en rolig dag jobbmessig her i Huset, for vi prøver å skille mellom hverdag og helg. Og søndagen er hviledag.

Men så var det en ting som fikk meg til å bake i dag, eller egentlig flere ting.

For det første er det billig strøm…jeg mener, virkelig billig.

For det andre, så skal jeg ikke gjøre noe annet, og da orker jeg å bake. Hverdagene er det såpass med andre gjøremål at jeg ikke har kapasitet til å bake.

For det tredje, så skal jeg på Kyrksæterøra på tirsdag, og da får jeg endelig mulighet til å gå innom Helsesenteret med en kake, og hilse på dem. Har hatt planer om det i snart et år nå.. 🙈

Lovte at jeg skulle komme innom, og ta med kake…vi snakket jo mye med de som jobber der mens svigerfar levde, og ved hans bortgang, og de er helt supre folk som jobber der.

Både flinke og empatiske mennesker, og koselige å snakke med. ☺️

 

Det måtte bli Ole’s saltkake Du finner oppskriften i det innlegget

Ikke lekkert dandert for bilder, men de er så gode at vi måtte smake et stykke av begge, så bak i vei 😄

 

HER er oppskrifta på fyrstekaka

Og her er strømprisen i dag 😄

18 kommentarer
    1. Å så koselig at du drar innom helsehuset med kake! Gøy at du bruker “min” fyrstekake altså! Liker det…..! Tror jammen jeg skal bake meg ei fyrstekake snart også! Klem til deg <3

      1. Ja, den kaka di er så farlig god, at det blir den som bakes som fyrstekake her i huset. Og den er jo så enkel å bake også 😀
        Jeg har sagt at jeg skal komme innom dem, og da får jeg ikke fred i hodet før jeg har gjort det. Så endelig skal jeg få det til ☺️
        Sett i gang og bak 😉 God klem ❤️

      1. Tusen takk for det. Det er bare koselig å gjøre det, og på tide etter å ha snakket om det i 1 år ☺️
        Disse kakene er fine å bake, for de er lettvinte og raske å lage. Men du trenger vel mer å hvile etter alt du og dere har vært igjennom. Ta vare på deg selv også. Klem ❤️

      1. Tusen takk for det. Ja, det hadde vært veldig koselig 😀
        Kan jo hende vi treffes en gang, verden er liten, så plutselig 😉☺️
        Nyt resten av dagen. Klem ❤️

    2. De blir nok glade når du kommer innom med deilig kake.🎂☕️
      Den oppskrifta har jeg ikke sett før.👌🏻
      Skikkelig billig strøm.🤗🤩
      Da er det bare å utnytte det fullt ut.🤗

      1. Ja, vi må passe på da 😀
        Det er en veldig god kake, ligner litt på tekoker, men mye bedre 😉
        Får håpe de blir glade…jeg blir ihvertfall det ☺️

    3. Mmmm og den fyrstekaka ser supergod ut – en av mine favoritter å spise MYE av 😀

      Koselig å komme meg kaker til Helsehuset 🙂 klems

      1. Den er veldig god, og så enkel å lage. 😀
        Veldig kjekt å ha noe i fryseren.
        Var innom med kaka, men dessverre ingen av de jeg kjente som var på jobb. Men kaka levert 😉
        God klem 🥰

    4. Kan være koselig å bake litt når det ikke er stress..<3 Fyrstekake har jeg jo spist..men kjente ikke den øverste, men titta på oppskrifta og ingrediensene var jo kjente.. Ha en fin dag videre <3

      1. Takk for det.
        Saltkake hadde ikke jeg hørt om heller før svigerfar fortalte om den for noen år siden. Jeg googla, og fant oppskrift. Så derfor kaller jeg den Ole’s saltkake.
        Enkel og rask og lage, og veldig god ☺️
        Ha en fin kveld. Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg