Endelig julebakst 😀

Nå var det på tide, skulle jeg få bakt litt kaker til jul ☺️

Har 5 slag småkaker, men det er kjøpekaker, Åmli sine. De er gode, og passe mengde 😉

I dag var det Margrethe sin oppskrift på fyrstekake som skulle bakes.

Hun sendte med oppskrifta som bilde fra sin oppskriftabok, og der sto det mamma over. Koselig å få arve hennes arvede oppskrift 🙂❤️

Først skrev jeg den i oppskriftsboka mi ☺️

Her er resultatet

Lagde et par i sandkakeform så vi kunne smake 😉

Etterpå ble det sucksékake i muffinsformer

Da var det godt å være ferdig 🙂

Blir så sliten, og får vondt i kroppen igjen. Det er ikke som før lenger å bake. Klarer ikke kose meg like mye, men glad jeg fikk bakt disse to ihvertfall ☺️

Vi har smakt, og de er godkjent av mannen, så da er jo mission completed 😄

Mens jeg snakket med ene søstra mi på tlf, fikk jeg strøket klær.

Så fikk vi litt fisk av en hyttenabo, som hadde vært på sjøen, så det ble vakumering, samtidig som jeg lagde middag.

Ellers er det mildvær,  og snøen smelter bort.

Et lite glimt av solnedgangen  🥰

Og nå…avslapning og gjøre ferdig drømmefangeren ☺️

15 kommentarer
    1. Å så koselig at du lagde innlegg om det, Heidi! Dette ville mamma mi likt altså – at flere bruker oppskriftene hennes! Så gøy at baksten var vellykka – det ser kjempegodt ut! Ser dere har holkeføre – vær forsiktig! God klem <3

    2. Skikkelig fin bakst!🤩
      Oj oj! Veiene hos dere ser virkelig glatte ut!❄️🥶
      Da er det best å holde seg inne, altså!😨
      Beinbrudd til jul skal man IKKE ha!😱

      1. Tusen takk 🙂
        Ja, det er veldig glatte veier, men det ble strødd ganske raskt i går, og vi strødde godt rundt her, så med piggsko går det fint å gå 😉
        Beinbrudd skal vi ikke ha, og ikke håndledd heller ☺️

    3. Kakene ser nydelige ut. Artig med slike “arvede” oppskrifter. Har noen jeg også, og de smaker liksom så mye bedre enn de man finner i kokebøker eller på nettet. 🙂

    4. Fyrstekake er såååå godt! Men jeg skal ikke bake mere nå… har kjøpekaker og baket hveteboller i går og ellers spiser vi godt med skiver og pålegg osv….

      God ny dag til deg 🙂 klem

      1. Tusen takk for det. Disse er de eneste jeg har bakt, så det har vel aldri vært bakt så lite her i huset før jul noen gang.
        Strømprisene sin skyld 😉 Mye godt å få kjøpt heldigvis ☺️
        Ha en fin dag! Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg