Vi jobber på…

Ihvertfall mannen i huset 😀

Som jeg nevnte  HER så fikk vi levert møbler i går.

Så før jeg rakk å gjøre meg ferdig med frokost og morgenstell,  så var mannen i gang.

Blir ikke stresset jeg nei 😯😳

Så vidt jeg rakk å se hva slags vær det var før vi var i gang 😁

 

Godt jeg våknet frisk og opplagt 😳😁…not 😆

Men klesskap må vi ha, og han hadde jo demontert og kastet det gamle i går, så alle klær og sko var et eneste kaos. Og sånn kan vi ikke ha det ☺️

Gangen tom 🙂

Ser du luka på veggen?

Det er minne etter luka for postekspedering.

Vi bor jo i det gamle poståpneriet her i Gjengstøa. Bestefaren til Olav drev både butikk og post i mange år. Så vi må la luka være sånn. Litt spor etter svunne tider, selv om vi dekker den med skap igjen ☺️

 

Her er han i godt i gang, og første skapet på plass. Bare dørene igjen..

Det som er utfordrende her i huset, er at det er gammelt og skjevt, så litt juksing under for å få rettet det opp, måtte til.

Her ser du hvor skjevt det er 😉

Vi hadde tenkt å ha vitrineskapet vi tok med fra Flatåsen i stue nr 1. Men det var så skjevt (10 cm forskjell) at vi må ha det i mellomgangen i stedet 😄

Fikk ikke lov til å ta bilde av det 😉

Jeg var mest håndtlanger i dag, og ordna litt andre ting i huset samtidig. Og lagde middag, som ble kokt kveite.

Allikevel ble kroppen så vond og jeg tror jeg må ha hatt bare 4 % batteri i dag, for jeg orket nesten ingen ting. Pulsen ville ikke under 80 uansett hvor lenge jeg hvilte første delen av dagen.

Liker ikke helt det. Men det var et sidespor….

Det var klesskap jeg skulle skrive om nå 😁

Nr 2 er oppe, og rettet opp. 🙂

På tide å få på dørene. De tok nesten lenger tid, for det er visst ikke enkelt å få de rett.

 

Men han klarte det som alltid 😀 Han er så tålmodig atte, kom nesten ingen gloser engang 😂

Ble bra dette? ☺️

I morra er det en kommode som skal opp.

Han hadde tenkt å montere den også i dag, men (heldigvis) orket han ikke det. 😁

Vi lesset en henger full med skrot også,  så den er klar for en tur på gjenvinning på Øra.

Vi sliter ikke med noe å finne på, for det er så artig å få ting på plass, og i orden.

Må bare roe ned “sjefen” min litt 😄

Om jeg liker å ha orden,  så skal jeg fortelle deg,  at han har mange hakk “værre” enn meg 😂☺️

Følg med i neste episode av Vikanveien 😉😀

16 kommentarer
    1. Ser bra ut dette, moro å jobbe med sånne ting altså. Få det fint i heimen og praktisk.
      Mannen savner vel ikke den vanlige jobben sin?

    2. Det blei veldig bra! Greit å ta noe av gangen – selvom jeg skjønner at det er deilig å bli ferdig da! Og jeg følger med på neste episode…. 🙂

    3. Det gjenstår litt å fikse og ordne da, skjønner jeg. Greit å ha litt å gjøre utover våren… For dere har vel ikke tenkt å gjøre alt på en gang? Pause er viktig, og så må man tenke seg om… 😀 Fint at den gamle postluka får være 🙂

      1. Ja, det gjenstår en del å fikse og ordne. Nei, vi kan ikke gjøre alt på en gang. Male stue og bad kommer senere. Men vi må få ryddet og få på plass klær og kontor, så det er levelig og lett å finne ting. Det er pri en. Og kaste ting og tang som nå tar opp plass og er rot.
        Først da klarer vi å slappe mer av. 😁😀 Vi er begge sånn at vi ikke orker rot, og Olav jobber ikke, så da er han ivrig sjø 😄 Postluka får være sånn, ellers måtte vi bytte all panelen, og det vil vi ikke. Må være noen spor ☺️

        1. Det er sikkert mange spor, mye historie i veggene der ute. Håper ikke det spøker! 😁 Skjønner godt at dere vil ha på plass ting, sånn at dere kan begynne å bo der ordentlig, ja 😉

    4. Så artig å få alt i orden og slik en vil. Fint blir det. Men viktig å huske pausene. Du bor i et hus med mange minner. Tenk på alt som har gått gjennom den luka der, skrevne ord på godt og vondt, ting som var viktige, ting som betydde mye… En kan bare drodle i vei :).

      1. Ja, det er artig å tenke på alt som har foregått, og gått igjennom luka, og Huset. Det er et hus med mye sjel. ☺️
        Jeg husker pausene, om de ikke blir så lange hele tiden 😉🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg