Telefoner

I går skrev jeg litt om telefonsamtaler, og da måtte jeg jo ha et innlegg om telefoner også.

Jeg er jo så gammel at jeg har hatt denne tlf, og denne adresse”boka”

 

Denne tlf står også på loftet her. Litt nedstøvet, og med ekstra store bokstaver til hjelp når vi begynner å se litt dårlig 😀

 

Huset du kan se på Magerøya var det første som fikk tlf her, så da hadde de tlf sentral der.

 

Og vi har en gammel tlf her i Huset, som står til pynt nå. Se bort i fra de to skruene, jeg så de ikke før nå jeg 😁

 

Jeg måtte jo teste den, men det var ikke mye summetone her. 😉

 

Ellers så husker jeg vi hadde en slik tlf da vi bodde i Trysil. Bare at vi hadde veggmodellen, men den fant jeg ikke bilde av

 

Bruktbutikker antikkbutikker gamle reklameskilt Skrotnissen.no - Pen telefon fra 40-50 tallet, høg type

 

Så kom det jo slike som denne. Lånt bilde fra nett

 

Fasttelefonen sin vekst og gjenstridige fall i Norge | Sandalsand Norge

 

Og her kunne det legges igjen beskjed til og med 😉  Lånt bilde fra nett

Fasttelefonen sin vekst og gjenstridige fall i Norge | Sandalsand Norge

 

Så kom disse, og det var veldig kjekt, for da kunne vi ta med tlf og gjøre ting samtidig. Husker jeg kjøpte en slik hodebøyle med borrelås, og lang ledning så jeg kunne feste den til øret. Hadde nemlig ei venninne som den gangen ringte med flere ganger om dagen, og jeg hadde jo ikke tid til å sitte der og snakke uten å gjøre noe i huset samtidig 😄

 

 

Kunne jo kommet med mange flere bilder av tlf, men det får bli med disse nå.  Så kom jo mobiltlf, men det er et annet kapitell🙂

 

15 kommentarer
    1. ja her var det mye jeg kjente igjen ,har hatt alle sorter bortsett fra den nest nederste :=) det var telefonsentral her istua vår lenge før vår tid på gården ,og vi har både skilt og telefon fra den tid hengande i kjelleren

    2. Hihi, jeg har vært borti alle unntatt den eldste – vi hadde den grå da jeg var liten – og så kom de andre etterhvert….! Morsomt innlegg! Klem <3

    3. Vår eller foreldrene mines første telefon var en sånn grå en, som vi hadde en god del år. Så skaffet vi en sånn oransje knappetelefon, lik den hvite på bilde og hvis jeg ikke husker feil så hadde vi en brun en også. Etter det insisterte jeg på en trådløs en sånn at vi slapp å sitte ute i entreen å snakke. Allikevel husker jeg at foreldrene mine satt på den lille krakken i entreen, satt langt inne å ta med seg telefonen inn i stua 😉 Ha en fortsatt fin onsdagskveld 🤗

      1. Ja, det er slik vi hadde det. Måtte sitte i ro, og det hadde vi nok bare godt av egentlig. Artig med felles minner om dette 😀
        Tusen takk. Ha en fin torsdagskveld! 🥰

    4. Hallloooo! :-D*

      Ja jeg har også vært igjennom alle disse telefonene – fra veldig liten til frem i dagen med mobile 😀 Artig – for jeg tok akkurat i går et bilde av den første telefonen du har på innlegget – fra huset vårt som er til fraflytting 😀

      God ny dag til deg 🙂 klem

    5. Den øverste der var vår aller første telefon hjemme hos oss.🥰
      Vi hadde helt lik telefonbok også.
      Den hvite med taster på hadde vi også. Bare at den var rød. Det var utrolig kjekt når de trådløse telefonene kom.🥰
      Koselig mimreinnlegg hos deg.🤩

    6. Ja, det var en gang. Rart det der med telefon. Så glad vi har det i dag. Første årene jeg bodde hjemmefra hadde vi ikke telefon, så jeg brevvekslet med familien, og de bodde bare en times biltur unna. De unge skjønner ikke sånt . Takk for titten! Klemsiklem.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg