Sola

Det er rart hvor godt det er å se sola etter mange dager med overskyet.  I går fikk vi en  nydelig dag, med sol, og blå himmel.

Ja, vi måtte bare ut en tur. 😀

 

Stille på sjøen var det også som du ser.

Vi hadde en rolig dag, for etter turen til Orkanger så måtte det hvile til.  Joda, jeg har innsett det skjønner du, at jeg kan ikke bare ture fram som før…det nøtter’nte det, som døm sier i Østfold 😉

 

Og når jeg er så sliten/utmatta, så har jeg jo heller ikke så mye arbeidslyst.

Dvs. jeg har jo mye jeg har lyst til å gjøre, i huset, male osv, men kjenner at det er godt å ikke måtte noe.

Bare så uvant at det er så lite MÅ lenger.  Føler meg som en skikkelig gammel pensjonist innimellom, her jeg sitter i godstolen og strikker, mannen sitter i sin stol og ser på tv e.l. Rart hvor avslappa jeg har blitt til litt støv også…hjelper å ha hvite møbler, og en mann som er flink til å koste 😉  Så går jeg litt med mikrokluten, også er det så fint atte 😀

Arkivbilde

Må innrømme at jeg malte sånn bittelitt i går på bildet jeg hadde begynt litt på, men om det ble så vellykket, nei, det gjorde det ikke, men er litt artig å male slik som dette litt også..

Du får se bare en liten sniktitt, for resten av bildet ble ikke så bra, men jeg skal male over litt, og se om jeg får til et jeg kan vise fram hele på.

Vet ar jeg er best på abstrakt, men kjenner ganger er det koselig å bruke pensel på denne måten også. Litt mer avslappende maling ☺️

Kan hende jeg prøver litt til i dag. Men først litt blogging, m.m. på pc,n

 

Vi har nettopp hatt besøk av trekløveret, som vi sier. Jeg var nede i kjelleren og satte på en klesvask, og når jeg kom ut, så fikk jeg se Nemi. Lillebror og matfar komme gående.  Da var det ikke lenge før Nemi ble sluppet løs, og kom som en virvelvind mot meg…Lillebror kom etter.

Tok ikke bilder i dag, så det blir et nok et arkivbilde, fra i sommer

Like artig hver gang. 😍

Også skal de inn, for de vet hvor godisen deres er, og de må alltid finne Olav. Så det ble full fart i stua en liten stund, litt godis fra meg, før de var fornøyde, og ville ut igjen.

De har det godt her, for de kan springe litt løse, men matfar passer godt på, så ser de rådyr, slippes de aldri. De springer aldri langt fra matfar.

 

Fin start på en ny, frisk dag med 2,7 grader i minus ute.  Mannen har tent opp i ovnen, og jeg kan bare sitte her og slappe av en stund.  Lurer på om jeg skal stikke opp og male litt snart…det klør litt i fingrene ;🎈😁

 

Men må gjøre litt husarbeide også i dag, så vi får se hva det blir.

 

Har et bilde jeg gleder meg til å male…i rødtoner, men da må jeg være i litt bedre form først. 🙂

 

Fikk gladmelding fra hun som kjøpte “Sommerfugldans” i går, og hun var kjempefornøyd.  Så utrolig artig!

Skjønner det fortsatt ikke helt, men nyter følelsen av at noen virkelig vil kjøpe det jeg maler. Ikke minst er det fint å få igjen litt av det jeg bruker av penger på dette. Må bare finne ut av hvordan jeg gjør det i forhold til å gi opp det jeg selger, så alt er riktig, hvor mye jeg kan tjene på hobbybasis.

Det gir mot til å fortsette å male, og ikke minst mye glede. 😀

 

Så jeg angrer absolutt ikke på at jeg prøvde det. ☺️

 

Ønsker deg en ny fin dag, og håper du har det godt. Gode klemmer fra meg til deg ❤️

13 kommentarer
    1. Koselig med oppdatering fra deg og livet i Huset 💕 Jeg vet godt hvordan det er når det kjør i fingrene, men kroppen ikke vil “være med på leken”! Har hatt lyst til å male stua i en varm farge i over to år nå, og fremdeles er veggene hvite.
      Godt at dere fikk litt frisk solluft! 😉

      1. Takk Kari ☺️. Det gjorde godt med sol og luft i går, i dag kommer jeg meg ikke ut….ble visst skikkelig PEM. Så vidt jeg klarte å lage middag, og den var lettvint i dag 😄
        Håper du får hjelp til å male stua. 😉😀

        1. Ja, kanskje må jeg be om hjelp, eller invitere til dugnad 😄 Synd det ble PEM på deg, etter den fine turen. Jeg forholder meg rolig nå i noen dager, og kanskje kan jeg da bli med på noe sprell til helga. 😀 God bedring! ❤️

          1. Tusen takk 🥰 God bedring til deg også 😘❤️
            Har liggi en time i mørket, og det hjalp bittelitt ☺️
            Håper du får blitt med på litt sprell….her blir det ikke så mange tror jeg. Bare lage god farsdagsmiddag 😀

    2. Måtte smile da jeg så overskrifta di, vi er på samme breddegrad både med grader og tema :D. JA, fryktelig godt med sol. Så fint å komme seg ut i den.
      Det er også bra du finner fram til det som er riktig for deg, og litt støv er ikke farlig.
      Syns du er så flink til ikke å overmale, til å bruke penselen sammen med fargene og få til antydningene som det å male er.
      Virker som dagen i dag blir fin også. Nyt dagen di masse. Klem <3

      1. Tusen takk for det Ingvild. Koselig å høre at du synes jeg klarer å tenke less is more…prøver på det, for jeg ser at det fort blir dårlig om jeg ikke stopper i tide 😄
        Ja, vi har sol, og det er godt. Ingen tur ut i dag, men fint å slippe regn uansett ☺️
        Nyt dagen du også. ❤️

    3. Det er fint når man kan bare kose seg og ikke tenke på alt man ikke klarer å gjøre.
      Jeg kjenner meg igjen av av situasjonen din.
      Herlig når man kan tjene penger gjennom hobby. Lykke til:)

      1. Tusen takk. Ja, det er nok mange som kjenner seg igjen i dette.

        Jeg tjener nok ikke penger på en stund, men får jeg dekket det jeg kjøper inn, så er jeg fornøyd. Vi får se 🙂

    4. Deilig med sol og at dere greier å finne roen og slappe av og kose dere sammen. Det er bra. Selv om du vil mye mer noen ganger <3
      Bildene du lager er nydelige. Fargene gir energi og teknikken din er jo helt rå. Liker også at du er raus med malingen.
      Klemmer…

      1. Tusen takk for fin tilbakemelding på bildene 🙂
        Må ha litt maling, men noen ganger blir det litt vel mye når jeg maler på små plater. Men skikkelig artig å tenke ut hvordan jeg skal male.
        Veldig godt med sol, men i dag er det skyet…litt kald vind. Holder meg inne for det meste. God fredag! Klem <3

    5. Så deilig med sol – jeg savner det veldig… <3 Jeg er veldig glad for at du begynte å male – jeg har fått det lille bildet mitt idag, og det er helt perfekt! De fargene…. o la la….. gode klemmer <3

      1. Veldig deilig med sol, men i dag er det overskyet. 😉 Varer ikke sånn veldig lenge om gangen.
        Det er så artig at du er fornøyd med det. Blir spennende med fortsettelsen også 🙂 Gode klemmer, og god fredag til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg