Orkanger og Hitra

Vi bestilte oss time på Specsavers Orkanger,  og i dag var tida inne for å dra dit.

Timen var klokka 10, så det var bare å stå opp, spise frokost og dra.

 

Det viser seg at det var som jeg trodde, synet hadde endret seg.  Så da blir det nye briller på meg.

Heldigvis fikk jeg lesebriller gratis og mye rabatter ellers, så da ble prisen totalt, som forventet. Progressive briller, både vanlige og solbriller måtte til, og det skal bli godt å se klart igjen. Kanskje det blir slutt på daglig hodepine også.

Vi spiste lunsj på Oti, Orkanger. Rekesmørbrød på Olav, lasagne til meg. Tok ikke bilder av maten i dag, 😉

Så gikk turen til Hitra. Olav hadde bestilt noe via posten, og ettersom Sandstad på Hitra er 9 km unna herfra i luftlinje, så kom pakka dit.

Det er første gang det har skjedd. Tar lang tid å kjøre dit med bil, men med båt går det fort. Vi har ikke båt for å kjøre så langt, eller det kan vi jo, men da må vi være veldig sikre på at det ikke blåser opp 😄

Men det var fint vær, og det ble en liten “ferietur” for oss, og slekta til Olav traff vi overraskende også. 🙂

Det ble litt bilder igjen da, så du får være med på tur du også 😉

Litt stopp hadde vi, spiste is og koste oss når vi først var på tur. Men isen rakk jeg å spise uten noe bilde 🙈

Fint på turen hjem også

Denne stranda som ligger ved Ven camping, kunne jeg tenkt meg å ha her 😀

Det er lys i enden av tunnellen 🙂

Kyrksæterøra fra den andre siden. Vi kjørte om Snillfjord hjem fra Hitra

Etter at vi kom hjem, hvilte jeg litt før jeg tok en tur ned til sjøen.

Veldig deilig temperatur, og i morra meldes regn, så her må en bare benytte alle fine dager som en best kan 😀

La meg like godt ned og bare lyttet til humlene som surret, måkene som hadde samling, og så på skyene som lagde fine formasjoner, og sola 🌞

Der lå jeg helt til det kom en gedigen humle, og jagde meg bort. Den var virkelig gedigen,og jeg er ikke noen blomst nemlig 🤔😄

Du får gå på denne istedet 😁

 

 

Om du ikke har fått med deg de to første toppturene, kan du se dem her:

Topptur nr 1

Topptur nr 2

10 kommentarer
      1. Tusen takk for det Torill. Ja, det var en fin tur, og selv om hele dagen gikk, ble jeg ikke utslitt heller, og det viser jo at det var en fin tur 🙂 God torsdag i regnvær. Klem <3

    1. GOdt å få briller med styrken man trenger. Progressive er fint det 🙂
      Herlige bilder fra turen – og du ser da unektelig ut som en blomst! 😀 klems

      1. Hehe, tusen takk. 🙂
        Ja, jeg har brukt progressive i mange år, og når man trenger både lesebriller og langsyn i et, så er det veldig praktisk. Orker ikke ta av og på briller hele tiden. 😉
        Men kjenner det skal bli godt å slippe å bruke ekstra krefter på å fokusere. Hun sa at det ikke var rart jeg var sliten når hun så resultatet av synstesten. Så da håper jeg det blir en bedre hverdag med syn og hodepine 🙂
        Nyt torsdagen! Her regner det i dag. Litt godt det også synes jeg. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg