Gjøre noe annet

Etter tips fra Solliv   i Dette inlegget, har vi gjort litt for å gjøre noe annet, for å komme i godt humør. Det var ingen nye tips for meg, for jeg har fulgt disse tipsene og andre tips i mange år, men greit å bli minnet om hvor lite som skal til for litt endring i de daglige gjøremålene.

Hennes tips:

“Mitt lill råd er, i morgen finner du og mannen på litt morsomt sammen.
Sett på en morsom film! Kjør en liten tur, spis en lunsj et sted. Eller nyt morgenkaffen på et helt annet sted enn du/dere pleier. Nede ved sjøen f.eks..Finn på en litt annerledes dag i morgen, og tenk etter når kvelden kommer om den “søplesekken” du hadde på hodet ble mindre eller helt borte..Lykke til! God klem fra meg…”

 

I går tok vi henne på ordet, og ettersom vi hadde fartet både mandag og tirsdag,  så var det ikke det vi trengte i går. Men jeg fant ut at det var en stund siden vi spiste lunsjen i “gammelstua”, og ettersom den “nye” stua ikke var mulig å bruke i går, så passet jo det fint 😉

Nede ved sjøen var også en mulighet,  for været var fint. Men du skjønner…det ble kjørt ut kumøkk på jordet rett over veien her, og det stinka noe veldig, så det frista ikke å være ute. Vi skalka alle luker….altså lukka alle vinduene, og holdt oss inne😁

En som ble blid når han slapp å fikse brødskiva si sjøl 😄😍

Hvis du lurer på hvorfor ikke “nystua” var mulig å bruke, så ser du det her

Vi skal ha på plass en ny vedovn, og da måtte jeg male litt først.  Hadde flasset av en del.

 

Og siden vi må ha bort teppet før denne jobben,  så støvsugde og renset jeg det med det samme. Greit å ha noe å gjøre mens malinga tørket 😉😄

Olav jobba litt ute, heldigvis før møkkakjøringa 🙊

Tilbake til lunsjen i gammelstua. Vi så ingen film, men vi ble med på cruise i Middelhavet 😀

Og ikke hvilket som helst cruiseskip. Selveste Crown Princess 🤩

Vi har vel mer lyst til å være med Hurtigruta en gang, men fint å være med på denne måten også.

 

I dag ble det en kjøretur igjen. Måtte på Kyrksæterøra i noen ærend,  og tenkte å gå en tur på kafé,  men der var det så mye folk, og vi fant ut at vi heller kjøper med hjem, og tar kaffen i nystua.  Forandring fryder 😄

Fortsetter å se på Monster ships vi ☺️

Etter all jobbinga i går (du tror vel ikke jeg “bare”  malte og steama?) 😁 orker jeg ikke så mye mer i dag.  Strykehaugen får vente…den går ingen vei..

I dag blir det sofatjeneste resten av dagen,  bare avbrutt av middagslaging 😉

Veldig greit på en dag med plaskregn ☺️

 

8 kommentarer
    1. Det er ikke vanskelig å bli inspirert av Solliv, eller følge hennes råd 🤗 Ofte er de små tingene som kan gjøre de store forskjellene. Ønsker dere begge en fin torsdag, klems 🤗

      1. Tusen takk for det. Ja, hun har mange gode råd, og jeg føler selv at jeg er flink til å glede meg over de små ting. Kanskje mer enn de store til og med ☺️
        Ha en fin dag. Klem ❤️

    2. Her var det masse mye som skjedde. 😀 Men kan være greit med litt aktivitet også, og for å være enig med Solliv, så fryder forandringer. Vi har hatt mange fine turer med Hurtigruta, så det anbefales, selv om det ikke er billig akkurat. 😀 God Sommer

      1. Tusen takk for det.
        Greit med aktiviteter, og endring i timeplanen ☺️
        Det er prisen som gjør at det drøyer med hurtigrutatur 🙂 Men vi må få til en tur, mannen ønsker seg veldig en tur 😀
        God sommer 🌹

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg