Da er lista klar! 😀

I går skrev jeg om ordtrøbbel, og liste.

I dag skal du få vite hva slags liste vi egentlig snakket om da vi gikk tur.

 

Når mannen begynner med å si:

“Hvis jeg datt om nå, du må ringe 113, hva gjør du da?”

Silhuett, Falle, Fallende, Kollapser

 

Jeg: 

“Da ringer jeg 113 da..”

Mannen:

“Nei, glem det, hva gjør du?”

Jeg:

“Eh…legger deg i stabilt sideleie”

Mannen:

“Men glem alt det da!”

Jeg:

“Ok, jeg tar bilen og kjører etter ambulansen”

Mannen:

“NEI!, så glem det da.. Hva gjør du med Huset?”

Jeg:

“Å, Huset!” 😲😁

Mannen:

“Ja, hvis du må være bort en måned fordi jeg er på sykehuset, hva gjør du med Huset?”

Jeg:

“Ok, da tømmer jeg rørene for vann”

Mannen:

“Og så?”

Jeg:

“Og så, skrur jeg ned varmen”

Mannen:

“Og så?

Jeg:

“Nei, dette får du fortelle meg”

 

Mannen ramser opp alt som må gjøres om vi skal stenge av huset på høst og vinter. Og jeg vet jo egentlig alt sammen, for vi har gjort det i mange år, men å huske alt om jeg må gjøre alt alene, det er jeg ikke like sikker på. For et gammelt hus er ikke like enkelt som å bare låse døra når vi drar bort som å bo i leiligheten på Flatåsen.

Vi har opplevd at rør har frosset fordi vi har glemt en enkel ting, og det er ikke mye artig å oppleve når man kommer hjem, kan jeg fortelle deg.

Det blir et styr uten like, og det tar litt tid før freden senker seg i Huset 😉

 

Så nå har vi gått igjennom alt, og jeg har fått skrevet denne lista 😀

 

 

Huset ved avstenging høst/vinter

 

  1. Sett varmepumpe på kjøkkenet på 17, styrke 3
  2. Slå av varmepumpe i 2. etg
  3. Steng av vannet i kjelleren, ny bryter. 
  4. Åpne kraner til slangen ved sluket
  5. Åpne alle kraner i 1. etg
  6. Bruk bøtte, åpne en kran i røret i taket, helt tomt, så den andre. To rør i taket
  7. Gå opp og steng alle kraner oppe i 1. etg
  8. Slå av bryter på varmtvannstanken, bak

Det er flere ting, men det får holde her. 😉

 

Så som du skjønner, så er det greit å ha det nedskrevet. For til nå er det jo mannen som gjør dette hele tiden hvis vi skal bort over tid. Men vi vet jo aldri når ting kan skje.  Så jeg fikk nesten følelsen av at denne lista var viktigere enn at han falt om. Han sa, at han var jo ikke død 🙂

 

Vi har det artig her i Huset som du skjønner, selv om det ikke er noe å le av. Ihvertfall ikke i følge mannen 😀 Og det er jo ikke det da.  Jeg ler nå læll jeg, ihvertfall når jeg skriver her 🙂

Men nå er lista klar! 😀

18 kommentarer
    1. Dette er jo en super liste! Trygt og greit å ha i tilfelle uhellet skulle være ute. Å lage en slik liste, gjør jo ikke at det er større sannsynlighet for at det skjer et uhell! 🙂

    2. Sannelig godt du er føre var og skriver liste!😅
      Jeg hadde ikke huska på halvparten der, jeg.🙈

      1. Veldig greit med liste, og det er noen flere også, men disse er de viktigste 😀 Har tenkt på det en stund begge to, så nå var det fort gjort å skrive lista ☺️

    3. Egentlig veldig smart med sånne lister! Nei, det er jo ikke noe å le av…. men jeg ler nesten alltid på “feil” tidspunkt, så…..! Klem <3

      1. Hehe, ja, lov å le på feil tidspunkt også, gjør ofte det jeg 🙈😄
        Må ha noen lister, ihvertfall på de viktigste tingene som jeg ikke gjør ofte ☺️ God klem ❤️

    4. Morsomt innlegg 🙂 Lister er veldig bra! Jeg er et listemenneske. MEN kan ha sine ulemper også, som da jeg skulle på venninnetur til München og Oktoberfest. Vi var kommet frem til gate og det ble spurt om pass. Jeg hadde ikke med passet for det sto ikke på pakkelisten min.. Men jeg fikk dratt, da man jo kan dra til Tyskland uten pass. Hadde annen legitimasjon da 🙂 Men er veldig kjipt å glemme passet! Lag deg en fin dag 🙂

      1. Å, ja, huff…det er ikke det lureste å glemme. Godt det var er land hvor det gikk an likevel 😳
        Tusen takk, lister er bra, men da må alt være på lista ja 😄
        God fredag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg