Og når tåka endelig forsvant, og sola kom så tenkte jeg at endelig kan jeg gå ut og spise lunsjen.
Som tenkt, så gjort!
Ser fint ut nå?
Vel, sola varmet bittelitt, men det var 13 grader som føltes som 12, så nei, det var ikke varmt akkurat. Om det var så lurt å ikke ta på en jakke til? Tror ikke det. Men jeg drakk varm kaffe, så da håper jeg det gikk bra likevel. 🙂
Jeg begynte i litt feil rekkefølge når jeg la ut søndag i juni i går, men det har ingen ting å si egentlig 😁
Ettersom fredag og lørdag også var flotte dager værmessig, ja, ellers og, så tenkte jeg du skulle få se flere av bildene fra de dagene også. Som du sikkert har forstått til nå, så knipser jeg i vilden sky 😀
Det startet med jobb, og fortsatte med busstur til Kyrksæterøra.
Arcadia lå og sperret utsikten for oss som sitter i resepsjonen på Miljødirektoratet 🙄😁 Tenkte vi skulle gå og få litt sightseeing om bord. 😉
Etter endt arbeidsdag var det bare å gå til Dronningens gt. og vente på bussen. Og jeg ventet, og vi ventet. Ble flere av oss som etterhvert lurte på hvor det ble av bussen. Den kom til slutt, og det viste seg at den var lånt ut til bruk for cruispassasjerer som skulle ha sightseeing, og ble forsinket pga traffiken.. Jaja, det får gå det da.
Jeg sovna med en gang jeg fikk satt meg på bussen, og sov nesten helt til Orkanger. Gjorde godt det gitt. 😀
Fint over Høgkjølen
Som alltid, var det godt å komme til Gjengstøa igjen. Da senker skuldrene seg, og jeg kan nyte sjøutsikten, og friheten vi har her ute.
Denne utsikten møtte meg 😍
Arcadia passerte en stund etterpå, så jeg rakk fram først. 😉
Venter…
Solnedgang ca 23:10
Det er jo lyst hele nattan her nå, så det er ikke så enkelt å legge seg. Men sove må jeg jo, så det er bare å dra ned blendingsrullegardina, og legge seg og vente på Jon Blund. 😉
I utgangspunktet var jeg sliten og tenkte å bare titte litt i butikkene på vei hjem.
Men så fikk jeg se et innlegg på Facebook, ei som hadde vært innom Klemenskirken i Trondheim. Der har jeg også tenkt jeg skulle vært, så.da gikk jeg like godt dit med en gang.
Var jo fortsatt ingen som ventet hjemme, så da er det lett å være impulsiv.
Jeg henger virkelig etter med blogging for tida. Har jo tatt utrolig mange flotte naturbilder, men blitt lite blogging.
Mange av dere følger meg på insta og facebook, så dere har sett de fleste bildene, men det er jo noen som bare følger meg på bloggen også, og det er jo dårlig gjort å ikke vise dere bildene. 😉 Ikke sant?
Du har nok ikke tenkt på det en gang, men i dag skal du ihvertfall få et lite glimt av Trondheim og Nidarosdomen.
Jeg kom tilbake til Flatåsen i går, og Olav ble igjen i Gjengstøa for han har feriejobbeuke. 😀
Jeg må jobbe her, så da var det bare å komme seg hjem. Men siden jeg nå er alene hjemme, så må jeg jo ha litt hjemmealenefakter.
Og da slår jeg ut håret og kommer sent hjem fra jobb. 🙂
Først var jeg til frisøren, og etterpå gikk jeg til Nidarosdomen og var med på en guidet omvisning på engelsk. Kunne tenkt meg å være med på en som var norsk, men den går jo klokka 12 på formiddagen. Så engelsk ble det. Og det gikk greit det.
Det er jo ikke lov til å ta bilder inne, så du får noe jeg tok utenfor istedet. Det var nydelig vær i dag, og en flott ramme rundt domen.
Gikk først forbi Vår Frue kirke
Så nærmer jeg meg Nidarosdomen, bare over veien her 😉
Det ble en veldig koselig kveld, hvor vi spiste og pratet. De tok meg med på en restaurant som heter CowSea
Det serverer de mye forskjellig, men jeg vet at jentene er veldig glad i sushi så jeg regner med å bli mer kjent med det jeg også. Har spist det bare et par ganger tidligere.
Her ser du hva vi spiste:
Det ser da veldig godt ut, og det var det også. Jeg likte best de som var “mildest” På smak, og det er de i midten. Men helt greit å spise de andre også. Er nok mer en vanesak. 😁😉
De bestilte frityrstekte søtpoteter, løkringer og cæsarsalat også. Noe for enhver smak, og veldig greit såpass sent på kvelden med små porsjoner. 😉
Det var deilig vær, så vi satt ute. En fin kveld som ble avsluttet med busstur hjem, hver for oss. Takk til Else Marie og Inger Lise for en flott og veldig koselig kveld! ❤❤
Bussturen hjem gikk over Elgeseter bru ved Nidarosdomen og Samfundet, med Kristiansten festning i bakgrunnen.
Og ei veldig blid dame på vei hjem til kjæresten. 😉❤
Ja, tenk at jeg har blitt 57 år. Det var jo laaangt der framme et sted, men i dag var det ingen vei utenom. Åra kommer, og jeg er jo bestemor/mormor, så det sier seg selv at jeg må begynne å bli voksen 😁😉
Her ser du den “ferske” 57 åringen. Tok bilde på vei til jobb i dag 😀
Dagen har vært fin, med mange hilsener, gaver og middagen som vi spiste ute på mandag Olav og jeg. Greit med bursdag, bare det ikke blir for mye styr 🙂
Sjelden vi spiser 3 retters middag, men på kinarestaurant kan vi koste på oss det. Litt feiring på oss begge siden vi har aprilbursdag begge to 🙂 Maten smakte godt, og det var greit med litt is til dessert, for maten var sterk 😮
Her er vi på tur hjem igjen. Vi gikk til og fra Flatåsen til Tiller, nesten 3 km en vei, så det er en fin gåtur. 🙂
Da vi kom hjem fra påskeferien fant vi pakke i postkassa, fra sønnen min og hans forlovede.
Det er jo alltid koselig å finne pakke i postkassa, for det er ikke så mange av dem lenger 😉 Så nå ble det lesestoff, og godt i påskeegget. 😀 Ikke nok med det, i dag kom det melding om penger på vipps, og da fikk vi penger til å spise middag ute fra dem også. Utrolig koselig! Og vi setter stor pris på det. 🙂 <3
Ettersom mannen min smurte matpakka mi til i dag, var det også en koselig hilsen på den 😉 Det varmer og får fram smilet mitt det også.
Og jeg har vel aldri fått så mange hilsener på facebook noen gang, og det er takket være alle dere mine nye venner her i bloggens verden. Kjempekoselig, og jeg setter pris på hver og en av gratulasjonene. Tusen takk! 😀
Svigerfar på 87 år, ringte meg i dag og gratulerte meg, og han husker alltid på meg med gave og tlfsamtale. Kjempekoselig! 🙂 <3
Kom hjem fra jobb til ferdig middag i dag, stekt kveite, bestilt av meg 😉 Og så ble det is og skillingbolle til dessert. En fin fødselsdag! <3
Denne dama er altså nå 57 år, og nå er det bare å se fram mot de neste 30-40 åra 😀
Ja, endelig ser vi snøen forsvinner i rasende fart. 😃
I dag som i går kommer det noen bilder av Rockheim. Gikk en liten tur for å lufte meg i lunsjen, og med Rockheim vegg i vegg med Miljødirektoratet, passer det fint å ta bilder også fra denne vinkelen 🙂
Også gikk jeg en liten tur også i kveld før å nyte 8 varmegrader og litt sol før regnværet setter inn i morra igjen.