Zoeticworld

I dag vil jeg dele et innlegg som Zoeticworld, har delt på bloggen sin.

 

Gå inn og les, og sett deg i hennes sko.   Jeg kan fint gjøre det, for jeg har vært der selv.

 

Det å ha dårlig råd, det å ikke kunne kjøpe mat eller ting du trenger, har lyst på, for ikke å glemme tannlege og andre ting som vi MÅ til innimellom, det er så vondt, så vanskelig, og så fortvilende!

 

Husker så godt når jeg var i en slik situasjon, hvor jeg måtte summere alt jeg kjøpte i butikken, for å være sikker på å ha nok når jeg kom til kassa.   En gang husker jeg spesielt godt. Da hadde jeg tatt med to epler, et til hver av ungene, de var små. Men de eplene ble 2 epler for mye i forhold til summen, og jeg måtte legge dem igjen.

 

Vi sløste ikke, og vi spiste ikke ute eller brukte penger på sminke eller annet. Kom ungene og sa at de trengte nye sko e.l. så fikk jeg vondt i magen, for jeg visste at vi ikke hadde penger til det.

Jeg skal ikke komme inn på hvorfor vi hadde det sånn, for det er en annen historie.

Før jeg skriver mer, så vil jeg også si at gode råd, bemerkninger om prioriteringer og andre ting, det trenger hun ikke høre nå.

Hun prioriterer så godt hun kan med det hun har, slik jeg forstår det. Og når det nesten ikke er noe å prioritere med og av, ja, da vet jeg av erfaring at det ikke er enkelt. Noen og enhver kan bli deprimert av mindre.

Og hvem som helst av oss kan komme i en slik situasjon. Spesielt nå som alt har blitt dyrere, og verden er mer uforutsigbar.

 

Og denne gangen er det Helene det gjelder.

Hun er ingen flyktning, eller har måtte rømme fra krig og andre farer, men hun er en av oss, og hun trenger vår hjelp 🥰

Kunne du tenkt deg å hjelpe henne?

 

Nå har ikke jeg de fleste leserene, og ikke deler jeg fra bloggen på min facebookside, så jeg håper du som gjør det, også vil dele hennes innlegg og bønn om hjelp.

 

Hvis 150 personer gir 100 kr hver, så har hun summen til bilen.  Og så mange må da vel lese bloggene våre? 😀

 

Jeg deler hennes info for betaling her:

Legger ved både telefonnummeret mitt for vips, samt kontonummer til sparekontoen min, om noen foretrekker å bruke det.

99389969
4730 05 65251

Jeg håper vi er mange som kan droppe noen kaffekopper, eller sjokolade og i stedet hjelpe Helene.

“Den beste gleden vi kan ha, det er å gjøre andre glad” 😀

Ønsker  Helene alt godt,  også til deg som leser dette 🥰

 

18 kommentarer

Siste innlegg