Vi klarte det!

Etter 4 dagers intens jobbing hver formiddag, har vi endelig kommet i havn med å rydde på mørkeloftet.  Noe vi har snakket om de siste årene uten at vi har kommet så langt.

Mandag satte vi i gang, trosset forkjølelse, kledde oss godt, og holdt på til lunsj.  Opp denne trappa og gjennom loftsluka 😉

Må få denne vevstolen til å synes litt bedre

Den var nemlig gjemt bak alt rotet her, som var plassert i litt kaos etter opplegg av strøm..

Mye gammelt og fint som kom til syne. Blant annet en gammel vugge/seng

En del gamle stoler med historie

 

Begynner å se litt mer gulv 😉

Det ble et hengerlass med gammelt skrot, og det kastet vi ut av vinduet likegodt. Korteste veien ned 😉 naboen lurte på hva vi holdt på med 😀

Det som ikke var så lurt, var å kaste tunge ting oppå en pose med “bomull” fra puter. Det for til alle kanter, og etter en liten stund hvor mannen holdt på ute for å laste på hengeren, ringte han meg og ba om hjelp. Ta på deg hansker, fikk jeg beskjed om..

For den bomullen hang jo fast på henda, og var håpløs å fjerne. Det synes bare litt av den her  😁

Jeg gjorde som han sa, tok på hansker, og da gikk det greit.

 

Vi er ganske slitne nå, men du så fint vi fikk det oppå der.

Bak og rundt stolpen står en del som også kan kastes, men hengeren må tømmes først

Alt rundt og ved pipa skal kastes på neste hengerlass

Vi syntes det ble så fint at vi tok en kaffepause og delte en kvikklunsj der 😀

 

Nå er det så mye gulvplass at vi kan ha danseaften oppå der, be inn alle naboene, og sette langbord kan vi også gjøre 😄

Må ha det litt varmere først da, ellers må de kle seg som de skal være ute, for det er trekkfullt der. 😉

 

Jeg synes det er så koselig på dette loftet, at jeg nok tar en pause der oftere nå tenker jeg. Da kan jeg være helt alene også. Har jo ikke så mange rom å være alene i her i dette Huset 😄

 

Bare 2 stuer, et kjøkken, lager, 3 soverom, et kontor og et rom med litt lager.  Jaja, jeg kan jo bare velge og vrake da ☺️

 

 

17 kommentarer

Siste innlegg