Venus og Jupiter

Så du disse planetene i går kveld?

Jeg leste i avisen, at de syntes godt på himmelen, og sto tett ved siden av hverandre

Her møtes Venus og Jupiter

Da forsto jeg at nå må jeg ut og se om det er såpass klart at jeg kan se dem  og det gjorde jeg 😀

Er jo ikke mulig å få fine bilder med mobil, eller vanlig kamera, men det er ikke tvil om hva det er ihvertfall.

Planetene pleier å synes godt,  men sjelden så godt som dette, og ikke så nært hverandre

Til slutt tok jeg bilde av månen og stjernene 🙂

Det var litt nordlys sent i natt, men ikke noe som var verdt et bilde.

Det var sterkt nordlys for noen kvelder siden, men da var det overskyet. Litt dumt, for det er sjelden det er KP indeks nærme 7, og det var tidlig ettermiddag og kveld.

Får håpe vi får det snart igjen ☺️

Det var fint at mange lenger sør fikk se det, for det er en flott opplevelse 😀

Var noen av dere som fikk sett det tenker jeg 🙂

12 kommentarer
    1. Fine bilder av Venus og Jupiter! Jeg kikka nettopp på dem da jeg gikk kveldsturen min…..! Jeg var for sliten for det nordlyset, jeg – og det er ikke gøy etterpå….! Vel – vi får kjøre på ved neste mulighet (søndag-mandag som kommer sa iallfall mitt Aurora-varsel igår)! God klem til deg <3

      1. Tusen takk 🙂
        Ja, jeg var også for sliten for Nordlyset i natt. Så jeg så bare ut av vinduet, og sa at det fikk blafre for seg selv denne gangen. Orker ikke ødelegge nattesøvnen for det lenger ☺️
        Til helga varsles masse snø og vind her, så det spørs om vi får sett noe nordlys 😉 Klem til deg ❤️

    2. Artig å se de plantene!!! Nordlyset har vært her, men jeg orket ikke å kjøre vekk bra bebyggelsen i natten, så det fikk være som det var. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg