Vedkubber og kvist

I dag gikk jeg ut etter frokost for å se om jeg kunne klare å rydde bort resten av kvisten som har blitt liggende igjen etter trefellinga.  Det kom jo så mye snø vet du 😁

Så har formen vært for dårlig, og Olav har hatt mer enn nok jobb med å kløve alle kubbene.

Jeg startet med friskt mot, og her ser du slutten av haugen. Hadde ryddet bort en del før jeg kom på å filme. Det kom en haglskur, så dere som følger meg på snap og insta har nok sett det.

Kvist i seg selv er jo ikke tungt, men det er veldig slitsomt å fjerne og legge slik at det ikke blåser bort med en gang det kommer et vindpust.  Og vinden kan bli mer enn et pust her 😄

Etter en stund med bæring og klipping av kvist, med mange pauser og haglskurer, kom sola, og jeg var ferdig…på alle vis 😀  Nå ligger all kvisten godt på plass, og det ser mye mer ryddig ut etter oss 🙂

Det var her alle veden lå først

 

Som du ser så er det store kubber. De største veier vel rundt 50 kg

Olav fikk så vidt begynt litt i februar før vi fikk all snøen som dekket alt i flere uker, og vi hadde mer enn nok med å måke snø

I går ga han seg når han kom så langt som dette. Han har holdt på et par, tre dager tidligere også

 

Og i dag etter 3 timers tung økt, er dette igjen

Pluss alt dette som må kappes, kløves og stables til slutt

Tror ikke vi kommer til å fryse til vinteren heller 😀

Mannen min er flink! Han er mektig sliten, og det er ikke lett å gå på ny økt når hele kroppen protesterer,  men han gjør det læll.  Vi må jo få det ferdig også, så veden rekker å tørke før høsten og vinteren kommer.

Vi hviler mest mulig resten av dagen, for det er ikke som før, at vi kan fortsette i flere timer til. 😉

Men, vi kommer i mål til slutt 🙂

 

 

 

17 kommentarer
    1. Å jobbe med ved tar på,det vet jeg mye om.I går kveld føltes det ut som om armene rakk ned til bakken🙈Mannen min og jeg holder på med akkurat det samme som dere,drømmer om trefelling og vedkløyving. Men du og du så kjekt å ha mye ved til vinteren. Dere er flinke å stå på👍 🥰

      1. Tusen takk. Det er dere også ☺️
        Veldig godt å finne til vinteren, og det er ihvertfall real jobb, og det både kjennes og synes at en har gjort noe 😄🥰

    2. Det er en skikkelig stor jobb dette, og det er ikke rart dere blir slitne! Blir nok godt å bli ferdige, nå når dere har en “voksen” stabel der! Håper dere legger inn mye mindre slitsomme aktiviteter fremover! 😉

    3. Dette er litt av en jobb dere har gjort, for jeg vet av erfaring hva det vil si å kappe/hogge kubber og legge opp. Slitsomt og det tar tid. Dere har i alle fall ved til vintersesongen 🥰 Godt at snøen er borte igjen både hos og her hos meg. Her har ringduene kommer og trosten løper rundt å lyer mot bakken etter mark. Ønsker deg en fin torsdag, klems 🤗

      1. Tusen takk. Det er nok heller mannen som er rå, men jeg gjør det meste andre, som hus og mat etc. Fordeler greit etter formen vår 😄
        God torsdag. Klem ❤️

    4. Ja, dere kommer i mål med små skritt også! Nydelig med fine vedstabler til tørk, og så godt å ha gjort det! Flott levert og nyt resultatet. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg