Trondheim – tannlegen

Fortsatt i Trondheim,  og i dag tok vi bussen til sentrum.

Tannlegen ventet igjen 😉

Denne gangen var det den årlige kontrollen, og med et ekstra røntgenbilde ble det “bare” kr 1500,- 😳😁

De burde virkelige innføre tannlege under egenandel, slik som legetimer. Skjønner egentlig ikke hvorfor ikke det er gjort for lenge siden.

Skjønner godt at de med lite innkomst, ikke kan ta seg råd til å gå til tannlegen. Gleder meg ikke til den dagen jeg blir minstepensjonist, og kanskje begynner å få mer utfordringer med tennene. Da må jeg nok spare inn til det og droppe andre ting.

Vi hadde egentlig fotpleie også i dag, men hun var blitt syk,  så den timen gikk ut. Og glad var jeg for det.

Vet ikke helt hva som feiler kroppen for tida, for når jeg var hos legen sist, så sa jeg at jeg var i bedre form, men hvor den bedre formen er nå, nei, det vet jeg ikke 😳😉😁

Vi tok bussen hjem igjen rett etter tannlegen, for vi har ikke ork til å rusle i byen.  Dessuten regnet det også.

Vel tilbake, gikk vi av ved City syd, en holdeplass tidligere,  og spiste tidlig middag på Egon.

Det ble pizza i dag. En stund siden sist,  og vi hadde ikke lyst på noe voldsom middag.

Etterpå var jeg innom et par butikker, og da var jeg helt ferdig. Kroppen protesterer noe veldig, men kom meg tilbake på hotellet,  rett i seng, og der sovnet jeg en liten stund.

På BB vises det ikke noe hvile likevel, så noe stresser i kroppen om dagen..

Her har jeg mellom 13:30 og 14:30 liggi og sovet, etterpå en kaffe, og resten i senga. Sett på tv, og litt nettbrett.

Ikke mye hvile..

Men nok om det,,.blir litt vel mye helse og kropp på innleggene mine for tida,..ikke meninga egentlig, og jeg skjønner du kan bli lei…

Vi fikk vært i koselig lunsj hos søstra til Olav i går, og hadde tenkt oss til dattra hans som bor like ved oss her, men måtte stå over.  Blir visst ikke i dag heller.

Lei av å ligge her i senga på hotellet, og lengter hjem,  men Olav har legetime m.m. imorra, så vi må være en natt til.

Kjenner meg mett på å være på hotell.  Det som før var luksus,  og noe spesielt, har blitt mer nødvendig opphold for oss, og vi blir litt lei 😉

Men vi har det fint sjø, kan jo ikke annet enn slappe av innimellom slaga, og det er jo greit 😀 Vi lider ingen nød akkurat 😁🙂

Tenkte å kanskje treffe noen  mens vi var her, men får ha det til gode ☺️

Nok et lite interessant innlegg fra meg, som ønsker deg en god valgkveld. Og ja, så klart vi har stemt…på forhånd 😉😀

18 kommentarer
    1. Ja, jeg har mer en 1 gang tenkt at tannlege skulle gått under det samme systemet som resten av kroppen. Fatter ikke hvorfor ikke politikerne kan gjøre noe med det. Sist jeg sjekka så var nå i hvert fall mine tenner en del av resten av meg.( huff, må nå nesten le litt…) Dessuten er det dyrt ,å jo lenger man lar det gå mellom hvert tannlegebesøk, jo dyrere blir det gjerne. Nei, her burde noe gjøres.

      1. Ja, det er bra det er noen som tar det opp videre. ☺️
        Tennene er veldig en del av resten av kroppen, og siste året har jeg brukt noen tusen på dem. Ble litt ekstra tid en forandring, så jeg måtte 2 ganger litt akutt, men ikke i dag heldigvis🙂
        Det er veldig dyrt 😳☺️

    2. Skulle gjerne ha sett ditt blide åssyn mens du er her, men det høres ut som det er lurt å spare det til senere. Dessuten lader jeg også til både legetime og optikeravtale i morgen. God bedring! 🌺

      1. Har tenkt på deg ja, men vi hadde jo i utgangspunktet mer enn det ble, så da kunne jeg ikke planlegge det denne gangen ☺️
        Vi må få det til igjen 😉🥰

    3. Jeg er helt enig. Tannlege burde virkelig gått unger folketrygden, for det har med folkehelse å gjøre. Særlig for oss som er uføretrygdet burde det blitt en ordning.

      Hadde vært kjempekoselig å møte deg igjen 😊 Det hadde vært koselig om du, Kari og jeg kunne møtt hverandre en gang du skal til Trondheim igjen.

      Huff og huff! Tannlege. Venter vel en innkalling i løpet av september måned på meg.

      Ønsker deg en superfin mandagskveld, og ei kjempefin og god uke ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    4. Jeg skjønner deg for jeg sliter mye med helsa i de siste derfor lite blogging på meg. Kan det være høstkulden som virket dårlig på kroppen?
      Ha en fin dag.

      1. Tusen takk for det. Ja, det kan jo tenkes været spiller inn også. Leit at du også sliter. Vi får gjøre det beste med den lille energien vi har. Gleder meg til å komme hjem i dag, 😉
        God tirsdag. Klem ❤️

      1. Tusen takk for gode ord..Ja, vi alle fortjener det, men det er dessverre mange med meg, som har det sånn. Vi gjør det beste ut av det, og koser oss med det vi kan 🙂 God klem ❤️

    5. Ja dette med egenandel på tannhelse BURDE innføres. Det er en nødvendighet i Norges land rett og slett. Lenge siden jeg har vært i Trondheim og ruslet rundt, kjenner jeg 🙂 klems

      1. Ja, det burde virkelig blitt en endring på tannhelse.
        Veldig koselig å rusle rundt i Trondheim by, men det ble ikke det denne gangen. Mye regn, og slitne folk ☺️ God klem 🥰

    6. Håper du har det bedre i dag. Ikke godt med slik energi. Jeg har tenkt å begynne å skrive opp etter tips fra Kari, se på sykluser og levesett, om det kommer fram noe mønster.
      Ellers så enig med deg på tannlege, det er dyrt og tannhelse er så viktig på annen helse også. Greier ikke folk å tygge maten blir det fort mange nye problemer.
      Ønsker deg en god onsdag. Klem <3

      1. Tusen takk for det. Formen er nok ikke på topp, og jeg har brukt opp dagens kvote på å ta fram vinterklær og et maleri 😁🙈 Hadde såå lyst til å male, men da ble det tomt gitt ☺️
        Jeg prøver også å finne ut hva som tapper mest, men det er så forskjellig, og det tar tid å lade opp uansett hva jeg gjør. Men å reise bort er slitsomt.
        God onsdag 🥰 Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg