Torsdag i Gjengstøa

Nå blir det temmelig kjedelige innlegg her, men det skjer jo ikke så mye spennende bortsett fra rådyr og ekorn. 😉

De kom rett før vi la oss i går

 

Men kjedelig er det ikke for oss.  Vi koser oss, krangler litt, (neida, ..joda,.må jo diskutere litt her vi holder på vet du 😁) jobber litt, og styrer på. 😀

I dag våknet vi nok en gang til blå himmel og sol, og det er jo bare godt da. Sola varmer, om enn vinden er kald. Jeg startet dagen med å skifte på senga, og støvsuge soverommet vårt.  Må gjøre litt husarbeid innimellom også ☺️

Det er jo helt utrolig at vi skal få sol hver dag i april. Det hører med til sjeldenhetene. Jeg legger ut bilde på insta og snap hver dag, for de andre hyttenaboene liker å se hva slags vær de går glipp av 😄

 

Olav gikk ut og gjorde klar hengeren. Så fikk vi kjørt mange ting ned på brygga (butikken som du ser nederst til venstre) igjen.  Der får det stå en stund tenker jeg.  Vi må få litt pusterom og plass rundt oss.

 

I dag var strømmen såpass billig, at jeg kunne sette på vaskemaskin også.  Vi er jo så heldig stilt at vi ikke trenger å sette den på når strømmen er som dyrest 😉

I mellomtiden så fikset Olav på plena, det hadde grodd langt ut på asfalten, så her måtte noe gjøres.  Jeg tok riva og fikk fjernet mer kvist og løv.  Føler meg i ganske bra form, men så plutselig er det tomt for energi gitt. Så muren jeg hadde tenkt å male, den skal få vente til en annen dag. Vi har det ikke travelt. 🙂

Satte oss og hvilte innimellom

 

Når maskina var ferdig, hang jeg ut klærne. Det er så godt å få hengt de ut til tørk. Med sol og vind, så tørker det jo raskt, og det blir så god lukt i klærne.

Det blir litt hvile innimellom, for jeg må passe på å ikke være for flink. Det er så fort gjort her, for det er mye å gjøre, også er det så artig. 😀

 

Når jeg kom inn etter å ha hengt ut klærne, så hadde Olav skrelt poteter, gulrot og raspa den. Så nå er det min tur til å stikke ned og fikse fisken.  Må fjerne bein, og steke den.

Men jeg rakk da å gi deg en liten oppdatering 😉  Du har sikkert ventet i spenning på den….haha….dagens dagbokinnlegg 😄

 

Skal nok skrive om litt annet etterhvert, men nå holder vi på med så mye forskjellig, og det er så fint vær ute, at vi er lite inne, og da blir det sånne kjeeedelige blogginnlegg.  🙄☺️

 

Olav sitter her ved siden av meg, og han holder på med litt viktigere ting, som budsjettet vårt og sånn. Heldig jeg som slipper det. Han er så mye bedre på sånn som har med tall å gjøre enn meg 🙂

 

Men nå….potetene må kokes.  God middag! 😀

Klar for å spises ☺️

 

18 kommentarer
    1. Haha, dagens dagbokinnlegg, ja. Men fint å høre hva dere gjør og hvordan det står til 😉 Pauser er viktig, før du blir utmattet også! 😀 Koselig med klesvaskbilder 😀

      1. Hehe, ja, dagbokinnlegg blir det nå gitt 😄
        Jeg er ganske flink til å hvile. Tar ofte 10-30 minutter på sofaen eller opp på divanen. Da går det så mye bedre ☺️ Veldig koselig med klesvaskbilder ute 😀

    2. God soltørk av klær i dag. Har vasket og hengt ut jeg også 😊
      Dette været er fantastisk 🌞
      Bare å nyte 😊
      Åh stekt fisk med alt det gode tilbehør 🤩

      Klem

      1. Tusen takk for det. 🥰Nei, det er ikke latmannsliv her, men vi har veldig rolige ettermiddager og kvelder, for da orker vi ikke gjøre noe. 😉
        Godt å ha litt å gjøre, og vi er flinke til å ikke gjøre mer enn vi orker begge to 😀 God klem ❤️

    3. dette høres ut som en bra dag og kjekt med besøk når du ikke har en hage du er redd for :=) jeg vurderte å skifte på senga i dag jeg også ,men i morgen er strømmen billigere og så spredde naboen gjødsel i dag så tenkte jeg kunne vente til i morgen

      1. Ja, det er enda billigere i dag, så ser blir en klesvask til 😉
        Heldigvis er det ikke så mye galt de gjør rådyra her. De finner mye godt rundt hagen, og utenfor 🙂

    4. Liker slike innlegg jeg, et innblikk i hverdagen din❤

      Her går det i ett hver eneste dag og nå gleder jeg meg virkelig til å bli ferdig med alt. Komme meg tilbake til en vanlig hverdag både på blogg og her hjemme.

      Ha en fin fin solrik dag❤

      1. Skjønner godt at du gleder deg til dere blir ferdig. Vanlig hverdag er best ☺️
        Koselig at du liker innleggene jeg skriver. Liker å lese slikt hos deg også. 🙂 Ha en fin dag med sol. Her er det skya i dag 🙂 Klem 🥰

    5. Så koselig å lese om din hverdag i huset. Jeg ble helt sulten her av den maten! Men jeg kan jo bare gå ned i frysa og hente sei jeg også. Ha en vakker dag videre. Klemsiklem:)

      1. Tusen takk for det. Da er det bare å ta opp litt sei ☺️
        Mannen ønsker seg pizza i dag, så da skal jeg lage det senere. 😉
        God fredag! Klem 🙂❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg