Supermåne, Saturn – og litt helse

Jeg la ut bilder av månen i dette innlegget I går, men det var visst i natt den var helt full, og såkalt supermåne.

Jeg fikk ikke sove med en gang i går kveld, og når jeg var oppe en tur, fikk jeg se den.

Stor, rund og lysende bak trærne

Du kan se Saturn som en lysende prikk over til høyre for månen.  Ikke de beste månebildene, men du får et inntrykk av den ihvertfall 🙂

 

Burde gått ut, og brukt stativ osv. men da vekker jeg han jeg bor sammen med, og jeg kan jo ikke være oppe hele nattan heller 😉 Så disse er blitt tatt gjennom skitne vinduer..

 

 

 

Heldig vi som hadde skyfri himmel når månen var på sitt største.

 

I dag har jeg vært på Kyrksæterøra igjen. Legetime, og handletur.

Du husker sikkert at jeg tok diverse blodprøver tidligere, og at jeg hadde lavt jernlager m.m.

Nå har jeg tatt nye blodprøver, og jeg har fått opp jernlageret litt, og det kan jo være derfor jeg har hatt det litt bedre noen dager nå.  Men fortsatt må det mer opp, så jeg fortsetter med jerntabletter jeg 🙂

Ellers tok jeg EKG også, og blir henvist videre til hjertespesialist.  Legen tror ikke det er noe med hjertet, men noe var litt uregelmessig på EKG,n. Hun sa hva det var, men jeg husker jo ikke sånt.

Bedre å være på den sikre siden, for selv om mange av mine symptomer er ME symptomer, så er det dumt å legge alt på det. Spesielt siden jeg har angina, og arvelig genetisk høyt kolesterol på det “farlige” kolesterolet.  Det vanlige begynner jeg å få godt ned nå.

 

Det var slitsomt å være på Øra i dag, ble en times venting hos legen etter EKG, og etterpå måtte jeg handle. Vi var ganske tomme for mye nå, for det var en stund siden vi handla.

Må føye til at da jeg kom inn på Alti, så jeg at jeg kunne forhåndsstemme der. Så kjekt. Hadde tenkt å bli med Olav på lørdag for å gjøre det, men da gjorde jeg det like godt med en gang.  Greit å ha det unnagjort 😉

Det går ikke fort å handle, så jeg var ikke hjemme før rundt kl 14, da med smerter i kroppen, og igjen den visne følelsen innvendig.

Etter lunsj ble det avslapning på sofaen en god stund.  Og litt rydding av klesvask, og en liten tur ut. Frisk luft i stedet for at jeg gikk og la meg i dag, hadde ikke lyst til det.

Blir heller tidlig kveld tenker jeg 😉

 

Men nå orker jeg ikke sitte her lenger, smertene kommer så fort jeg sitter og går i dag, så jeg tror jeg finner sofaen igjen jeg. Mannen liker seg heldigvis best i godstolen 🙂

 

 

 

8 kommentarer
    1. Kjempefine og stemningsfulle månebilder, og nesten litt trollsk også 😊

      Det er slitsomt å slite med jernlageret ja. Kjenner nøyaktig til hvordan du har det. Dagene går opp og ned. Husker jo hvordan formen min var i påska. Mannen min og jeg var ute og gikk en tur, og jeg var tungpustet og ble stiv og støl i beina. Begynte å blir bekymret for at lungeoperasjonen var mislykket. Da jeg fortalte om symptomene til fastlegen skjønte han med en gang hva det var, og han tok blodprøver.

      Måtte skifte medisin, fordi jeg hadde så vondt i magen med luftsmerter. Mistet jo matlysten også pga luftsmertene.

      Godt å høre at jernlageret ditt var gått opp. Mitt hadde fordoblet seg siden mai. Det er på tur opp, men det tar langt tid.

      Formen vil variere voldsomt. En dag er jeg full av energi, og neste dag er energien på bunn.

      Bra du blir henvist til hjertespesialist. God tå få ting sjekket ❤❤❤

      Ønsker deg en superfin torsdagskveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk, det gjør jeg ☺️
        Hun trodde ikke det var noe alvorlig, men ikke så lett å vite, så hun ville sende meg videre for å være på den sikre siden. Så får spesialistene finne ut av det.
        Var jo igjennom det 2 ganger i fjor, så vi får se om jeg må en gang til.
        Det som er rart, er at jeg har samme symptomer som før jeg blokket ut, og jeg var bedre etter det. Finner No ut av det 🙂
        Tåka lå flere steder her også, men ikke hos oss 😀 Nyt kvelden! Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg