Fisketur i strålende vær 🌞

I går sa mannen at han kanskje skulle ut og fiske i dag.

Ettersom formen min har vært en del bedre de siste 3 dagene, så hadde jeg veldig lyst til å være med en tur.

Det er så fint å være på sjøen, og det blir ikke skikkelig fiskesesong om jeg ikke har vært med på en tur.

Så når jeg kom ned, spurte jeg om han hadde tenkt seg ut. Var ikke sikker, men når han hørte at jeg hadde tenkt å være med, ble han fort sikker 😄

Det var jo helt stille på sjøen 😍

Så etter en rask frokost, fant han fiskeutstyret, og vi kom oss avgårde rundt kl 8

Se bare hvor fint det var

Mann i soloppgang 😀

 

Det tok oss ikke lang tid å komme ut på Tåa, og han satte i gang med å fiske.

Men først på med krokene, mens jeg satt og nøt utsikten alle veier

Det var ikke mange rundene før fisken bet på 😀

Måkene kom raskt, og spesielt en var tett innpå og spurte om å få fisk

Jeg sitter klar til å ta av lokket på stampen når han får fisk. Kjekt med gammel GC caps 😄

En som venter på fisk

Det ble bra med fisk

10 store sei, 10 små og 1 lyr.

Etter lunsj gikk Olav i kjelleren og filéterte all fisken.

Jeg slappet av så lenge…eller bare litt da. Fant ut at jeg kunne legge teppeflis på de 2 trinna jeg skrapte i går, så jeg rakk ikke å slappe av så lenge før det ble min tur.

Vakumering sto for tur 🙂 Det ble 8,6 kg sei, og 1 kilo lyr

Nå har vi all fisken vi trenger for et år, og noe skal han lage seilaks av.

En produktiv dag igjen, og nå venter vi på at middagen skal bli ferdig.

Hva tror du det blir?

Selvfølgelig gjetta du det 😉

Fersk sei, og lever 😀  Jeg står over lever, men det var godt med nypoteter og smør 😉

Tror vi kommer til å sove godt til nattan.🙂

 

Avslutter med supefullmånen i natt som var.

Tatt ut av kontorvinduet. Skulle egentlig kunne se Saturn også, men det var for mye skyer til det. Fint var det 😍

10 kommentarer
      1. Det syns jeg du skal gjøre.😀 Jeg er så glad for at jeg endelig orket å være med en tur. Det går jo 4 timer fra vi drar til vi er hjemme, og det er ikke ofte jeg klarer det nå.
        Også vet vi jo at jobben begynner når vi kommer i land 😉
        Men veldig god belønning med så god middag, og mye mat i fryseren. Vi angrer jo aldri ☺️

    1. Helt herlig, både fisken og månen. Enn å ha fiska inn for et helt år da. Artig.
      Ser månen er stor, men her ville den ikke vise seg fra.
      Håper du har en fin dag i dag også. Liker å høre du har hatt bedre dager.
      Klem <3

      1. Tusen takk 🙂 Det ble en fin fisketur, og veldig koselig å være med på en tur ihvertfall.
        Månen var større i natt, skal se på bildene, og om jeg legger dem ut senere ☺️ God klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg