Svar på prøver etter legetimen

Tenkte jeg bare skulle gi en liten oppdatering etter at jeg fikk svar på blodprøvene som ble tatt ved Legetimen i mai.

 

 

Jeg har selv gått inn på fürstpasient.no, hvor jeg kunne se svar på de fleste prøvene. Der så jeg at jeg har veldig lavt jernlager, og at leververdiene er høye.

Det meste annet var bra. Jeg ventet å få snakke med legen ganske raskt om dette, men hun hadde ikke tid til å ringe før tirsdag kveld denne uka.

Jeg begynte selv med jerntabletter umiddelbart, for lavt jernlager har jeg slitt med før, og vet hva som hjelper.

Men ville også vite om det var noe legen hadde av tips om å få det raskt opp, og ikke minst de høye levervediene.

Det virket nesten som at legen var overrasket over at jeg ønsket å snakke med henne, og når jeg sa at allmenntilstanden min er dårlig, så sa hun at alle blir slitne når det er så varmt 🙄

Da svarte jeg at jeg var ikke sånn sliten, jeg er jo totalt tom etter bare noen få gjøremål, ja, når jeg står opp på morran. Og får smerter ved de minste gjøremål..

Dessuten har vi bare hatt et par varme dager, så det er ikke mye å klage over. Dessuten har vi god temperatur inne,for vi setter varmepumpa på 20° og det ble kjølig og godt når vi skulle sove.

Håper formen bedrer seg når jeg får opp jernlageret igjen, men jeg har nok en gang mistanke om at det er noe annet. Eventuelt i tillegg til at jeg har ME.

Legen sa også at det kunne bli slike nivåer ved nye medisiner også. Måtte føye til dette etter kommentarer fra dere. Hun sa selvfølgelig mer, og info om de forskjellige svarene.

Vel, dette var en kjapp liten oppdatering, og jeg har ikke tenkt å si så mye om helse og kropp så ofte lenger.

Men vet at noen har ventet på å høre hvordan det gikk etter legetimen.  😉

 

 

14 kommentarer
    1. For et spesielt svar fra legen. Er du fornøyd med henne? Ikke godt å ikke være i form. Håper du får verdiene dine normale. Ønsker deg god bedring <3 <3

      1. Tusen takk for det. Jeg har hatt henne som fastlege under et år, og jeg har vært fornøyd til nå. 😉
        Håper jeg blir bedre med å få opp, og ned verdier 🙂❤️

    2. Hm, merkelig at ikke legen tar deg på alvor. Fint at du sjekket “beholdningen” i kroppen selv og tilfører det som mangler, men skjønner godt at du vil ha en avtale med henne for noen avklaringer!

      1. Hun synes vel det blir mye styr med meg ☺️
        Kan visst bli slike verdier av nye medisiner også, ettersom hun sa.
        Så jeg får bare se hvordan det går, og håpe at formen bedrer seg. Kan ikke skylde alt på ME uten å sjekke 😉

        1. Nei, man skal alltid sjekke når det oppstår nye symptomer eller noe endres. Så bare fint at du vil ha oppfølging, synes jeg.. 🙂

    3. Bra du selv er begynt med jerntilskudd. Men dette med forhøyede leververdier burde vel legen tatt på alvor? Jeg kan ikke så mye om det annet enn at jeg fikk det når jeg hadde kyssesyken, og da måtte jeg bare ta det helt med ro noen måneder til det gikk over. Forhøyede leververdier og kyssesyken henger jo tett sammen. Riktig god bedring til deg 🙂

      1. Tusen takk for det. Det kunne også bli sånn ved enkelte medisiner jeg må ta også, sa hun.
        Men det er noe som ikke stemmer, så jeg skal tilbake for nye prøver i august.
        Så får vi se om jeg har fått opp jernlageret 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg