Stilt i blokka

“Jeg våkner tidlig, det er stilt i blokka.
Så plutselig hører jeg at det blir tråkka..

No,n går rett over hodet mitt, og inn på doen der ned de sitt..

Så sildrer vannet i dusjen ned, jeg kan,ke la vær, jeg hører det.

For så å høre at døra smeller, de trappa går, ned til parkeringskjeller.

Der smeller nok igjen en dør,  før bilen startes, de til jobben kjør..

Jeg våkner sakte til den nye dagen,  det er på tide å få mat i magen.

Går ut på kjøkkenet og koker grøten, tar maten med, men lar være fløten.

Det hjelper godt å få mat i magen,
Da er jeg klar for ny dyst, for dagen 😀”

 

Morgenstund

12 kommentarer
    1. Hihi….det høres nesten ut som du har diktet om meg og min bosituasjon 😉
      Jeg bor ikke i blokk da, men i horisontaldelt leilighet. Og gammelt hus, uten noen form for lydisolasjon. Så jeg hører godt mine naboer oppe (til sorg og fortvilelse noen ganger). Men sånn ellers er de greie 🙂
      Flink å dikte du ♥
      Ha en herlig fin dag ♥ Klem ♥

      1. ☺ Tusen takk for det. Ja, vi er nok mange i samme bosituasjon. Og når vi har vært i Huset en stund, med 4 etg og ingen andre enn oss og vinden som lager lyd, da merkes det ekstra godt 😄 Litt fortvilelse innimellom ja, når jeg trenger å sove, og de tramper over hodet, og vaskemaskin sentrifugerer til alle døgnets tider. Men stort sett er det en rolig blokk, og nabolag, så vi skal ikke klage. Vet det er mange som har det værre. Han en fin dag du også. Klem 🙂❤

      1. Tusen takk for det. ☺ Hvis jeg ønsker at andre skal kommentere og lese hos meg, må jeg engasjere meg litt hos andre også.
        Og det er koselig å lese andres tanker og se bilder m.m.
        Har hatt litt overskudd til å engasjere meg litt igjen, og det er godt 🙂
        Ønsker deg også en fin dag. 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg