Stekt sei

I dag ble det stekt sei til middag igjen.  Vi har det en gang i uka, for vi fisker jo det selv hvert år, og det er en av de beste fiskeslagene jeg får.

Og når jeg er sliten og vil ha fisk, så er dette enkelt, og raskt å lage.

Noen ganger vender jeg fisken i egg, deretter mel med krydder for å få en litt annen smak i tillegg. Og da passer det godt med raspa gulrot, eple, og salat til.

 

Men i dag gjorde jeg det enkelt, så det ble seifilèt, vendt i mel som er blandet med aromat og pepper.  Stekt i soft margarin, og med poteter og gulrot til.

Stekt løk ved siden av også.  Det gir litt mer smak 😀

 

Andre ganger har jeg sei i form, med diverse grønnsaker, og inn i ovnen.  Det er litt mer jobb, så det får bli en annen gang. 😉

 

Mange måter å bruke sei på, og når den er ferdig filètert, så er det jo raskt å lage den til.  Må bare fjerne litt ben først ☺

Vi ordner porsjonspakker på 500 gram, for da blir det ingen rester. Mer enn nok det til 2 personer.

 

God middag! 😀

 

 

17 kommentarer

Siste innlegg