St.Olavs hospitals engler og litt oppdatering

Ettersom det er enkelte som ser ut til å lure litt på hvordan det går med meg, så er det på tide å komme med en liten oppdatering.

Du har kanskje fått med deg at jeg har slitt med ryggsmerter, hjertetutfordringer m.m. det siste året, og jeg har igjen vært en tur på St.Olavs hospital

Dette er ikke grunnen til at jeg ikke har blogget, det er mer fordi jeg har vært totalt tom, og trengt å bare være…og prøve å finne meg sjøl.

Lenge siden jeg har vært så tom, så jeg har bare “lukket” bloggen hver gang jeg har prøvd å skrive, og lese. Ikke orket rett og slett.

HER kan du lese om siste besøk på St.Olavs hospital

Det ble bestilt ny koronakar undersøkelse, samme som jeg gikk igjennom i Juli

Jeg fikk dato 7.og 8 desember, men syntes det var litt langt fram, så jeg ringte sykehuset fredag for å spørre om de hadde mulighet tidligere.

Det hadde de ikke, men jeg kunne stå på venteliste om det skulle bli avbestilling.

16 minutter etterpå ringte de fra sykehuset for da hadde de fått en avbestilling på mandag.

Jeg takket ja, endret timen ieg hadde hos fastlegen mandag, og frisøren tirsdag,  og søndag tok jeg bussen fra Kyrksæterøra til Trondheim.

Mannen sto igjen 😉

Jeg skal lage et innlegg med bilder fra turen siden. Ble en flott tur over fjellet.

Vel framme, sjekket jeg inn på Hotell St. Olav og det var kjekt å bo der jeg jobbet I 2007.

Mandag var jeg tidlig våken, og gikk bort til blodprøvetaking kl 8

Så var det bare å ta heisen til 4, etg og hjertemedisinsk avdeling. Der ble det EKG, og blodtrykksmåling først.

Her har jeg fått på meg den lekre habitten,  så var det  bare å forberede seg på mange timer her

Intravenøst må til

Her lå jeg fra 9:30 til jeg endelig ble hentet inn til laben for operasjon kl 13:45

Når vi kom dit, så vi at det hadde kommet inn en akuttpasient med helikopteret, så da ble jeg trillet tilbake igjen.

Etterpå ble det min tur. Og jeg må bare si, som overskriften sier, de som jobber på St.Olavs er engler.

Måten jeg ble tatt i mot på, både før, under, og etterpå er bare beundringsverdig.

De har så mye empati, omsorg, og behandler pasientene på en utrolig flott og respektfull måte.

Han som tok i mot meg på hjertemedisinsk var også en slik person, og alt dette gjorde en ubehagelig ting, til en veldig flott opplevelse.

Denne gangen fant de bare åpne årer, og stentene satt slik de skulle sitte, så de kunne ikke forklare hvorfor jeg kjenner ting som jeg gjør.

Så da må jeg bare ” jobbe på,” og håpe at ting bedrer seg. 🙂

Jeg ble sluppet ut av sykehuset kl 19, så da ble det en natt til på hotell.

Orket ikke tanken på den lange turen hjem, og fikk dermed en natt til på “husmorferie” 😄

Det gjorde veldig godt å få noen dager/timer for meg selv. Trengte det akkurat nå.

Sliten, men fornøyd utenfor sykehuset i går kveld ☺️

Da har du fått en liten, men lang forklaring på min taushet på blogg, og jeg håper jeg skal være mer tilstede heretter.

Savner dere, og det har vært veldig godt å merke omsorgen fra dere. Å få meldinger med spørsmål om hvordan det går, varmer utrolig godt 🥰

Tusen takk!  Dere vet hvem dere er.

Av flere årsaker, varmer det mer enn dere nok forstår ❤️

Jeg er hjemme igjen,  og det var godt å bli hentet av Olav på Orkanger. Da slapp jeg med en liten busstur i dag 😉

18 kommentarer
    1. Ååå, det var godt å få en oppdatering fra deg.🥰 Skjønte at du nok ikke var helt i form.
      Nå må du hvile og la Olav dulle med deg til du får tilbake litt energi.🤩
      Riktig god bedring!🥰

      1. Tusen takk for det. ☺️
        Blir nok ikke mye dulling fra hans side, bare litt sånn bæring av tunge ting og sånn 😉
        Så jeg duller for meg sjøl jeg 😄
        Takk for omtanken 🥰

    2. Så godt å høre fra deg igjen – og så godt at du har fått sjekka ut alt! Deilig med en liten husmorferie, selvom den inneholdt litt kjedelige ting også! Kos deg nå så masse du kan, Heidi! – god klem fra meg <3

    3. Gode tanker og god bedring 🧡💛 håper det går rette veien nå da ❤️ jeg har sjekket bloggen din hver dag og ikke sett noe nytt. Så ville ikke mase. Trodde faktisk dere hadde tatt dere en tur til Syden jeg…
      Klem..

      1. Hehe, nei, noen sydentur blir det ikke på oss. Ikke til Halden engang 😉☺️
        Tusen takk for omtanken! Og at du har vært innom og sjekket. Godt å vite at noen savner meg 🙂 God klem ❤️

    4. så godt å høre att ting var åpne og att det ikke var noe galt,att en kjenner på ting er trasigt,men godt å vite att det iallefall ikke er tette årer :=) håper du koser deg nå og masse god bedring

    5. Det er godt når man føler seg ivaretatt på sykehuset, slik du gjør. Sikkert lurt med et par hotellnetter også, sånn at du ikke var totalt utmattet før og etter det du måtte gjennom. God restitusjon! 🙂

      1. Tusen takk for det. Ja, det var godt med hotellopphold, for jeg orket ikke dra så tidlig på morran, og heller ikke sent på kvelden. 😉
        Ja, de er virkelig engler på dette sykehuset. Så takknemlig for at jeg får så god hjelp. ☺️
        Tusen takk for omtanken underveis disse dagene Kari 🥰

    6. Så godt og høre fra deg, har tenkt på deg. Inn i mellom har en ikke bloggelyst. Så du hadde delt bilder på en annen plattform, så skjønte du var i farta. Nå håper jeg du vil føle deg bedre framover og at ryggen også bedres. Dem er flinke på St. Olav og godt er det <3. Nå håper jeg du har en fin høstkveld hjemme, koser deg ekstra. <3

      1. Tusen takk for det. Ja, flere av dere.følger med andre steder, og det er koselig 🙂
        De er veldig flinke på St.Olavs hospital, og jeg føler meg alltid i trygge hender der 😀
        Slappet av i går, og også i dag ☺️ Får ikke lov til å gjøre så mye de første dagene etter inngrepet.
        Håper det er bra med deg også. God onsdag. Klem 🥰

    7. Så godt du fikk time fort, og fikk sjekket det. Ingenting er verre enn å gå rundt og tro at noe ikke er som det skal. En dag av gangen, så skal du se at det blir bedre. Jeg har ikke fulgt med så mye selv her inne, selv om jeg har blogget. Kroppen min vil heller ikke om dagen, så da mister man litt konsentrasjon og iver. Men det går seg nok til etter hvert her også. Ha en vakker kveld. Klemsiklem:)

      1. Tusen takk for det. Ja, det går seg som regel til igjen, men vi har lov til å føle og kjenne litt annet enn glede og positivitet noen ganger også.
        Og en dag av gangen er viktig ☺️
        God klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg