Spørsmål og svar – 27

 

Da er det på tide med en spørsmål og svar runde igjen.

Tok en tur inn til VeraLynn igjen, og lånte hennes spørsmål.

 

 

Spørsmål 1: Har du vært med om noe overnaturlig?

Svar: Ja, man kan vel kalle det overnaturlig, jeg kaller det å tro på at bønn gir svar. Om enn ikke alltid slike svar du ønsker.

Et eksempel er da jeg 12 år gammel var med mine foreldre på kjøretur fra Brasil til Paraguay. Det var veier som ikke var egnet for biler i regnvær,  og etter å ha opplevde flere ganger at vi satt fast, eller kjørte i grøfta på slike veger, var det et mareritt for meg som lita jente å være med på disse turene. Jeg hadde et barns tro på Gud, og denne dagen var det truende, mørke skyer, og da visste vi at det ville komme et voldsomt regnvær.

Jeg var veldig redd for å sitte på i bil når det regnet og vi kjørte på disse vegene, og denne dagen var ikke noe unntak.

Jeg ba stille for meg selv så ingen hørte det

“Kjære Jesus! Vær så snill å ikke la det regne før vi kjører bakhjula opp på asfalten!”

Det var en lang tur på veier som ser litt ut som jordene her, og det ble mørkere og mørkere skyer. De voksne snakket om at det var rart det ikke allerede regnet. Og da tenkte jeg:

“Det er fordi jeg ba!”

Naivt sier du? Kanskje, men vet du, når vi kjørte bakhjulene opp på asfaltveien, da styrtregnet det.

For meg,  12 år gammel, var det bønnesvar. For andre er det kanskje tilfeldigheter…hvem vet? 😉

Spørsmål 2: Kan du nevne noe du angrer på at du aldri gjorde?

Svar: Å, det er sikkert mye, men jeg kommer ikke på noe konķret som er verdt å nevne.

Jeg har fulgt innskytelser jeg har kjent, og derfor har jeg vært hos enkelte like før de døde, tatt det siste bildet av dem fordi jeg kjente jeg måtte gjøre det,m.m.

Hadde jeg ikke fulgt det jeg kjenner så sterkt i slike tilfeller,  så ville det vært en del ting jeg hadde angret på jeg ikke hadde gjorr.

Spørsmål 3: Hva ville du gjort om du fant en lommebok, som tilhørte en nabo du ikke likte?

Svar: Levert den så klart. Trenger ikke like alle, men oppføre seg fint for det. Ingen forskjell for meg med slikt.

Spørsmål 4: Vet du hvorfor dine foreldre valgte ditt navn?

Svar: Vet ikke hvorfor de valgte Heidi, men Elise er etter min mormor.

Spørsmål 5: Har du noen gang bedt til Gud om bord i en fly, bare for å være på den sikre siden?

Svar: Sender ofte opp en bønn om at Han skal ta vare på oss, men er ikke redd for å fly. Min mor derimot,  hun sa: Kjære Jesus en del ganger på sin første flytur, og hun sa det høyt ☺️

16 kommentarer

Siste innlegg