Spørsmål og svar – 16

VeraLynn har mange spørsmål og svar, og jeg låner og låner ☺️

 

Spørsmål 1: Hva er ditt mellomnavn?

Svar: Det er Ellse Asplund. Asplund er mitt pikenavn som jeg tok tilbake etter at jeg ble skilt, og som jeg da tok med i mitt andre ekteskap, nå som et mellomnavn 🙂

Spørsmål 2: Fortell om noen du virkelig beundrer?

Svar: Tenkte meg om 2 sekunder,  men det må bli mine foreldre. Alt de har gjort, som foreldre, misjonærer og alle steder de har bodd. Det er beundringsverdig. At de har orket alt med 6 barn å oppdra og ta vare på, det har jeg nå vanskelig for å forstå fullt ut ❤ Og hvor mye de oppnådde å gjøre blant indianerne, og Paraguayere. Å være misjonærer er ikke bare å fortelle evangeliet om Jesus. Det er så mye annen hjelp de gir.

Men det er en annen fortelling 😄

Spørsmål 3: Hva er/var det beste med din mamma og pappa?

Svar: At de alltid var der for meg og oss uansett hva livet bød på, og selv om vi også bodde langt fra hverandre i perioder. Uansett så følte jeg deres varme og omsorg.🥰

Spørsmål 4: Hvordan vil du helst bli trøstet når du er lei deg?

Svar: Ofte ønsker jeg å få være i fred og litt alene. Men en god klem gjør veldig godt ❤

Spørmål 5: Hvordan så rommet ditt ut når du var liten?

Svar: Det var ikke så enkelt å svare på. Vi bodde jo så mange steder, og jeg husker ikke farge eller annet på rommene så godt. De tok ikke noe særlig bilder av soverom heller. Men jeg husker da vi bodde i Trollvik, i Finnsnes. Der lå tre av 4 barn på et soverom. Min eldste søster fikk eget rom. Vi tre andre på et annet rom. To av oss i køyesenger, mener å huske at jeg lå nederst. Broren vår lå i ei lita barneseng. Jeg hadde også et bilde av en engel som våknet over ei jente, over senga mi.

Også husker jeg pappa som sto ved senga vår og fortalte fortellinger fra Bibelen om hvordan det kom til å være i Himmelen. Og eventyr som han fant på selv. Mange gode minner dukker opp i tankene nå merker jeg 🥰

4 kommentarer

Siste innlegg