Spørsmål og svar – 10

VeraLynn har stadig besøk av meg hun, og jeg låner og låner 😉

 

 

 

Spørsmål 1: Hva er det dummeste du har kjøpt noen gang?

Svar: Det må være en lommebok jeg kjøpte gjennom postordrefirma engang på 90 tallet.  For det første så måtte de hatt hikke i systemet, for jeg fikk 5 stk lommebøker. Trengte jo bare en.  For det andre, så gikk den i flere biter med en gang jeg tok den opp. Så det var både dumt, og fiasko.

 

Spørsmål 2: Fortell om en gang når du skjelte ut noen?

Svar: Da må det bli den gangen dattra mi brukte eviglang tid på å fikse håret før vi skulle dra tidlig på morran.  Det var visst noen hårstrå som lå feil, og mer og mer travelt fikk vi det.  Så til slutt kom hun der fra “fishing i valdres” fram. :DJeg fikk ungene i bilen. Guttungen skulle til tanta si på gården like ved oss, men jeg kjefta og var så sint, at jeg kjørte forbi, og måtte snu og kjøre tilbake. Så dette var en av de sjeldne veldig sinte utbrudda jeg har hatt.  Som regel klarer jeg å være mer balansert enn som så, men da var nok nok visst 😀 Ba henne om unnskydning etterpå, for det var jo ikke pent gjort å bli så sint. Håret er jo viktig kan du skjønne 😉

 

Spørsmål 3: Finnes det noen ting du gjerne skulle ha lært deg om du hadde tid?

Svar: Har lyst til å lære fransk, og har snart tid, men så kommer det an på dette hodet om det vil ta inn flere språk. Hvem vet? 😉

 

Spørsmål 4: Hvor mange visdomstenner her du igjen?

Svar: Oi, det var et godt spørsmål. Det vet jeg faktisk ikke. Husker ikke gitt 🙂

 

Spørsmål 5: Kan du busvissla? (På norsk, så er det når man setter to fingre i munnen og  plystrer)

Svar: Niks, det har jeg aldri fått til. Men jeg kan plystre innover 😀

8 kommentarer
    1. Herlig, fransk har jeg jeg drevet og pugget. Vi på jobben hadde noen timer hver uke etter arbeidstid. Utrolig vanskelig..
      Så nå ligger bøkene her!
      Vi har jo leilighet i Nice, så derfor ville vi trene litt…
      Og der er dem kjipe – går nesten bare på fransk..Ganske håpløst!

      1. Ja, det er nok vanskelig. Rart at de ikke vil snakke engelsk. Sånn var det når jeg var i Paris også.
        Jeg hadde en app en stund hvor jeg prøvde å lære litt, men var ikke konsentrert nok. 😀
        Fint å bruke hodet litt på det da 🙂

      1. Det er når du setter to fingre i munnen og blåser/plystrer 🙂 Skrev forklaring i innlegget nå, for det glemte jeg. 😁
        Artig at du syns det. Bare å låne i vei 😉

    2. Fransk er fint. Gikk på kurs en gang, så sitter igjen med at jeg kan si at ‘jeg ikke kan snakke fransk’, he, he. Da jeg prøvde med på den fransken en gang jeg var i Paris, ba de meg til slutt snakka engelsk, ha, ha…så det var det språkkurset.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg