Søndag og hviledag

Veldig godt med søndag nå, for da kan vi hvile med veldig god samvittighet! ☺️  Og i natt sov jeg veldig godt, og helt til klokka 8. Det gjorde godt!

Akkurat som om jeg ikke hviler med god samvittighet ellers i uka 😉

 

Har blitt flink til å legge bort den dårlige samvittigheta etter jeg fikk ME diagnosen.  Jeg ble såpass redd for å bli dårligere, at jeg tvinger meg selv til å hvile mye.

Nå har det blitt altfor lite hvile den siste tida, og i går og i dag fikk jeg smellen. Skikkelig PEM igjen, vondt, og tungt alt jeg gjør, så i dag skal jeg bare kose meg og nyte sola utenfor vinduene, se på ski på tv, blogge og kose meg. Har 0 energi igjen.

Svigerfar hadde sagt til Olav at han måtte sette nødstarter på meg, og det hadde jo vært fint om det hadde vært mulig 😄

 

Da jeg sto opp hadde mannen allerede forberedt middagen, og saltkjøttet var i trykkokeren.  Så da blir det han som lager middag i dag, salt kjøtt, pølse og kålrabistappe.  Det skal bli godt!  Og det er ekstra godt å slippe å lage middagen selv en gang i blandt.

Olav sier at det blir oftere at han lager middag nå, i hvertfall i helgene.  🙂

 

Da vi slappet av i går ettermiddag, kom plutselig eldste dattra, mannen til yngste dattra og ene barnebarnet Tian innom. De lurte på om vi ville være med ned til naustet, de skulle bade! 😯

Vi gikk ned like etter dem, og rakk så vidt å se at Tian hoppet uti for andre gang. Kaldt ja!  Else Marie syntes det var så kaldt på føttene at hun sto over, men så hadde hun badet like før på andre sida der de kan gå ut på sand i stedet for kald stein, så det var årets første bad for de to i går.

Det fristet ikke meg for å si det sånn, men kanskje det hadde hjulpet på hodepina? 🙄😀

 

Fikk ikke tatt bilde av badinga, men legger med bildet av Else Marie da hun badet tidligere. Låner bilde av henne.

 

Også var det fin solnedgang.  🙂

 

De dro raskt tilbake på hytta, og jeg fant sofaen igjen.   Ble ikke andre sprell enn å spise en halv pose potetgull og sjokolade. Bare måtte ha noe salt sånn plutselig, og da var det fint at vi hadde det på lageret vårt 😊

 

Og skal jeg fortelle deg noe?

 

I dag er det søndag, og vi skal ikke pakke for å dra til byen!!! 😀😀😀😀😀

 

Vi er HJEMME!🥰

 

Sorry altså, men det er sååååå godt å vite!  Går sikkert mer opp for oss etterhvert når jeg får “sagt” skrevet det noen ganger. 😁😄

God søndag!

 

Fin avslutning på lørdagen ☺️

 

 

14 kommentarer
    1. Du fortjener virkelig hviledagen din i dag! Kanskje kan du til og med forlenge søndag til å vare i tre dager denne gangen? 🥰 Kaldbading kan kickstarte formen! 😉

    2. Det er hviledag her også i dag, og jeg nyter den til det fulle med blogglesing, The Golden girls på Disney+. Om litt skal plantene få litt stell 😊 Ha en fortsatt fin søndag 🥰

      1. Tusen takk for det. Skal prøve på det, men hvis jeg skal gjøre etter det kroppen krever, så ville det blitt mange dager hvile nå tror jeg 😁
        Får heller ha litt mer hvile enn gjøremål nå fremover, så går det bra tenker jeg ☺️ God klem fra meg 🥰❤

    3. Klart det er deilig å bare skulle være i Huset….! Nå er det virkelig bare å nyte! Viktig at du hviler ja… men bade nå – hjelpes, hihi…! Klem <3

      1. Veldig deilig! 🥰
        Nei, bade nå gjør jeg ikke. Må nok heller begynner på sommeren og ikke slutte å bade, slik at kroppen tilvenner seg ☺️ Det skulle bare vært flo på samme tid hver dag, så hadde det vært enklere å gjøre det 😀 Men, nei… 😳😀

    4. Fikk lyst til å badet i dag jeg også, var faktisk ikke så kaldt når jeg kjente på det!
      Herlig, du får bare nyte og håpe at dagene er lange …Man vil jo ikke at dagene skal gå når man bor slik!
      For meg er dette en drøm å se på! Dette er LYKKE! 🥰

    5. Tenk så godt å være HJEMME! Skjønner at du nyter det. Men bade? Ja, hvorfor ikke tenker jeg nå. Men jeg hadde aldri gått ned alene og badet på denne tiden av året. Fint dere var flere til stede og neste gang kanskje du hopper i det! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg