Solskinnsdag

Dette våknet vi til i dag, og tror du ikke at resten av dagen også ble full av sol og blå himmel!  😀   Det var 5 minusgrader i natt, så det er bare sola som varmer i dag, og det er godt å se at den tiner bort snøen litt etter litt.

 

 

Vi har nå fått solgt køyesenga, så den demonterte vi (les Olav) i dag. Jeg hjalp litt til, og støvsugde og gjorde den ren. Har jo stått en stund ubrukt.  Så nå er den klar for henting av kjøper til onsdagen.  Tror jeg lot den gå litt vel billig, men da blir de vel godt fornøyde. Den er jo veldig lite og pent brukt. 🙂

 

Litt lagret ved barnesenga, men det skal vi fjerne for nå ser vi at vi må male litt her også.  Olav er såå lei rosafargen, og det er ikke så rart, for det var den fargen vi malte stua med da jeg flyttet sammen med han på Tempe i 2006. Så på tide med litt annen farge.

Og nå blir det sterkere farge.  Og det viser seg at vi er nødt til å male gulvet også, for det har sprukket i skjøtene og senga hadde satt seg fast litt, så her blir det helt nytt strøk.  Da har vi lagt enda et rom til det vi skal gjøre….jaja, godt vi har god tid 😀

Vedovnen fjernes, og skal ut på at annet rom. Da må vi ha litt løftehjelp. 🙂

 

Etter luns i dag, kom hyttenaboene forbi, de som har Nemi, og de vinket oss ut, og spurte om vi ville være med å gå tur. Det kunne vi ikke si nei til, så fint som været var. 🙂

Denne gangen lot jeg telefon ligge hjemme, for ellers må jeg liksom ta bilder, og det synes jeg at jeg ikke trenger å gjøre når vi går og prater sammen. Skal bli flinkere til det, for jeg har da bilder nok 😉

 

Men i ettermiddag gikk jeg en tur ut alene, og da var telefon og kamera med.  Filmet litt, for det var helt utrolig masse fuglelyder. Så deilig å høre, og sola varmet fortsatt selv om klokka var over 18.

 

 

På vei ned til naustet dukket disse opp gjennom snøen, påskefarger må vi jo ha med nå 😀

 

Sola var fortsatt høyt på himmelen, og rådyrspor i snøen.

 

Hadde med brød, så måkene kom etter en stund

 

 

 

Det ble etterhvert kaldt, så jeg snakket med søstra mi mens jeg gikk opp fra sjøen, og det var godt å komme inn igjen da 🙂

 

Håper du også har hatt en fin dag!  😀

10 kommentarer
    1. Flott dag med mening, jeg sier det igjen….det er godt å bo på landet og ved sjø….
      Det nydelige vannet, så herlig på sommeren å bare rusle ned og bade! Det er virkelig noe som verdt å se frem til!
      Kos deg med kvelden…klem…❤️

    2. For et knallvær dere har hatt i dag, og da er det godt å komme seg ut å få litt luft 😊 Ikke noe vær å skryte av her i Oslo. Min dag har vært under teppe for å holde varmen 😉

    3. Så koselige ord, bilder og tanker. Dere får ta litt etter litt av den oppussingen. Men så godt det er å planlegge og få det gjort. Herlig det bilde med hestehoven. Nyt helga. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk! Ja, nå skal helga nytes. Først med litt lett rengjøring og fram med påskepynten. Så tenkte jeg å få bakt påskekaka jeg alltid baker til påske 😀 God lørdag! Klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg