Sol i dag – fint å jobbe ute

I dag ble det strålende sol, og til tross for tåke og 3 grader på morran, så ble det en fin dag. Det var 7 grader da jeg tok dette bildet kl 7:45  Det er Olav som er så tidlig oppe at han får meg seg tåka 😉

I skrivende stund står det 17.8 grader på gradestokken, men det er bare fordi sola står rett på måleren. Det reelle er 13 grader

Det er iskald vind ute, så det var greit å kle seg godt og jobbe litt hardt.

 

Som nevnt HER, og HER, så har vi klippet gress og kanter, og Olav gikk og tok ned krattskog og små trær ved naustet.

 

 

I dag ble det min jobb å fjerne alt dette, og det tok mer tid enn jeg trodde, for jeg måtte kviste småtrærne, og bære bort alt.

 

Oppe i skogkanten her la jeg alt

Ettersom jeg går på antiobiotika pga flåttbittet, så kjenner jeg meg litt slapp i kroppen, men allikevel klarte jeg 2 timer med dette.  Det er så utrolig godt å kjenne at kroppen klarer det, og selv om jeg blir veldig sliten, både i rygg, hofter og bein, så er jo ikke det så rart etter så lang tid med å ligge i horisontalen på sofaen.

 

Det er nesten så jeg ikke tør å tro på at jeg klarer det, og at det må jo komme en smell snart. Men så langt, så kjennes kroppen bare bedre, og mer som før.

Jeg la meg litt på muren her innimellom når pulsen gikk opp litt mye 😀

Vi kjenner at kroppen trenger mer energi i forhold til mat når vi jobber såpass mye fysisk, så etter restemiddag i går med kveite og poteter,

Lagde jeg kjøttpudding, med gulrotstuing, poteter og brun saus i dag.  Etterpå tok vi jammen meg en liten middagshvil også. Og vi sovnet en stund begge to.  Det er sjelden vi gjør.☺️

Gjorde godt det, for jeg var våken i 3 timer i natt igjen, så det trengtes en liten lur.

 

Men nå er det kvelden, nyheter på tv, og jeg har fått sortert litt bilder igjen.

God onsdagskveld med bilder fra solnedgangen i går 🙂

 

18 kommentarer
    1. Dere har sannelig mye hagearbeid/utearbeid. Blir vel godt til vinteren når det er slutt på gressklipping og annet hagearbeid og det er bare snømåking… 😀 Godt å høre at kroppen din tåler!

      1. Ja, det er en del utearbeid her, så det er bra vi får noen dager uten regn 😀
        Det blir godt med litt mindre å styre med, men fint å ha litt å holde på med. Deilig å kjenne at kroppen fungerer ☺️

      1. Det er utrolig godt å få tilbake mer normale energi 😀
        Det er nesten så jeg ikke tror det helt enda..Men når jeg klarer å holde på som i dag, i tillegg til å lage middagen, sitte med pc,n en god time, for så å sitte å se tv…altså uten å måtte ligge på sofaen..det er helt rart ☺️ God klem tilbake til deg ❤️

    2. dere har gjort et godt arbeid og det ble så fint ,og når kratt og høgt gress er borte blir det mindre flått også tror jeg :=) og lurt å ta en god kvil midt på dag ,da holder en ut litt lengre

      1. Ja, det er fint å få bort høyt gress og kratt. Mye av grunnen til at han gjør det, er flåtten og at det blir så åpent og fint rundt oss.
        Folk som går forbi kommenterer det til og med 😉😀
        Gjør godt med en liten middagshvil ☺️

    3. Det er utrolig godt når man kjenner at kroppen spiller på lag og man klarer å gjøre noe. Håper det varer.🤗👍🏻
      Her er det også kjølig, selv om sola har vært framme litt på dagen.🤗

    4. Håper du ikke går på en smell fordi du har gjort for mye! Men visst er det godt å kjenne at man orker å holde på litt
      Her har det vært herlig vær idag, den er blitt tilbrakt på verandaen,med litt sokkestrikking, og ennå skal vi visst få flere dager med sol, og ikke en regndråpe i sikte! Det er godt etter den våte sommeren vi har hatt, så alle soldager tas imot med åpne armer😎

      1. Ja, soldagene tar vi i mot 😀 Godt med lyset og varmen ☺️
        Jeg skal nok være forsiktig, men kjenner kroppen min ganske godt nå, så jeg håper det går bra 🙂 Ha en fin dag! 🥰

      1. Ja, var veldig greit det når vi bodde på Flatåsen og hadde dette i tillegg. Men nå som vi begge går hjemme, så er det fint å ha litt å holde på med. Blir jo mindre når vi er ferdige med oppussing også. ☺️

    5. Så god og fin dag du hadde i går. Og så godt å lese at du kan stå mer i det. Håper dette fortsetter. Dere er flinke og får gjort så mye. Riktig fin torsdag, sol i dag også :D.

      1. Tusen takk for det. Ja, det er godt med sol i dag også. Skal straks ut og plukke litt rips til dessert. Snart for moden til det nå ☺️
        Det er veldig godt å klare mer, lek i dag blir det litt roligere dag kjenner jeg 😉🙂

    6. Jeg hadde tenkt å spørre deg om flåttbittet, men så sa du det selv 😉 Sola har forlatt den siden jeg sitter og skriver, og gradene der er +16,1C nå kl 12:49 og når sola treffer måleren på andre siden blir det nok god opp mot +25C vil jeg tro. Godt å få ryddet opp nå som høsten står for døra. Håper du får en fin torsdag, klem 🤗

      1. Tusen takk for. Torsdagen er fin, med nok en solrik dag. Holder vi oss i sola er det deilig, men den kalde vinden ødelegger litt. Men nå er det ho høst 😉😀
        Flåttbittet minsker for hver dag heldigvis ☺️ Nyt torsdagen. God klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg