Du verden, så flått! 😀

Skrivefeil, tenker du sikkert nå, men nei da, det er ikke det denne gangen 😄

Dagen i dag startet da jeg våknet kl 9. Trengte visst en del søvn ☺️

Overskyet og rundt 12 °

 

Det har vært tørt og ikke så kaldt, så vi kunne begynne med å klippe plen m.m  etter frokost.

Olav gikk ned til naustet for å fjerne kratt og busker

Jeg gikk ned på kaia med kantklipperen

Vi har drøyd med å klippe plen her, for det var så mange blomster, og da kunne humler og bier få nyte godt av det.

Men nå var det greit å klippe plen også. Jeg hentet ut gressklipperen, og tenkte å prøve meg på den igjen etter 2 år uten at jeg har gjort det. Tror ikke jeg klarte å klippe i fjor.

Så det er spennende å teste kroppen litt…

Og vet du, jeg klarte å klippe både her, og ved naustet. Men da kjente jeg at det var nok etterpå. Ble nesten makspuls på slutten,  men det er jo stor forandring etter å ha makspuls bare jeg gikk opp i 2.etg 😀

Veldig fornøyd med å ha klart det.

Noe jeg derimot ikke var så fornøyd med, var at jeg ble bitt av flått i helga, og jeg fikk litt panikk, for er det noe jeg ikke trenger nå, så er det å bli bitt av den.

Det begynte å bli veldig rødt, og bredte seg utover, så jeg ringte legesenteret, og fikk beskjed om å komme i dag kl 14:30 Det ble enda større med rød runding, men tok ikke bilde da

Dermed tok jeg turen til Kyrksæterøra etter lunsj,  og der satt jeg og ventet på å komme inn i 1 time og 15 min.

Var visst mye å gjøre for legene i dag.

Kom til slutt inn, og fikk skrevet ut penicillin. Så nå må jeg ta en liten kur med det.

Som du kanskje skjønner,  så er overskriften tosidig.. Flåttbitt, og flått(flott) at jeg klarte å klippe plener m.m  😀

Etterpå stakk jeg innom Bunnpris som har opphørssalg

De har holdt på med det en stund,  så det var ikke mye varer igjen.

Men fikk kjøpt en del garn til 70%

Så nå kan jeg kose meg å strikke utover høsten og vinteren ☺️

Avslutter med Cruiseskipet MS Magnifica som passerte rett før jeg la meg i går kveld.

Stilig med opplyst skip 🙂

Litt utydelig for jeg brukte mobilen, men du ser jo lysene 😄

20 kommentarer
    1. Huff!😱
      Det er skummelt med flåttbitt.
      Det var jammen bra du oppdaget fet og fikk hjelp. Her finner vi det på kattene av og til, selv om vi egentlig ikke skal ha flått her nord.😅
      Bra at du klarte å klippe plenen og du gjorde deg et lite kupp med garnet der.🧶👏🏻

      1. Ja, det er skummelt med flått. Og det er veldig mye av det her nå.
        Greit å få litt medisin da 🙂
        Var artig å klippe plen igjen, og kjenne at kroppen er så mye bedre 😀
        Det ble noen garnnøster i dag. Må passe på når det er 70%. 😉

    2. Nei, flått er ikke flott! Viktig å ta på alvor de små beista der! Men så flott at du kunne klippe så mye – det må være en sååå deilig følelse! Klem <3

      1. Tusen takk. Ja, veldig artig å klare å klippe plen igjen, og godt jeg fikk en kur mot flått. Liker ikke det krypet der 😳😉
        God kveld, og klem til deg ❤️

    3. Kjøpte du nissen ? 😀 Flott at du klarte å klippe gresset, men forferdelig skummelt at du har blitt bitt av flått! Håper du slipper bivirkninger av det!!!

      1. Hehe, nei, jeg kjøpte ikke nissen. Har nok med nissen jeg har 😄
        Ja, jeg fikk faktisk litt panikk når jeg kjente og så flåtten, men ettersom jeg fikk antibiotika med en gang, så regner jeg med at det går bra.
        Liker absolutt ikke denne krabaten 😳 Bivirkninger skal jeg ikke ha annet enn av penicillin i tilfelle..dermed basta! 😉☺️

    4. godt du kom deg til legen for det flått bittet såg ikke god ut ,jeg har tatt flåttvaksine og så har jeg kjøpt antibug sokker og trøy dei er innsatt med innsektsmiddel som redusere faren for flåttbit :=) ,du kan bruke lavendel også ,kjøp eteriske oljer med lavendel og ta noen dråper i litt matolje som du smører beina dine med ,armane også det skal også redusere faren for flåttbitt foor flåtten liker ikke duften av lavendel :=)

      1. Ja, det var greit å komme til legen fort. Ikke noe å spøke med den flåtten.
        Takk for fine tips! Vi som bor her bør sikkert ta den vaksinen også. Og lavendel kan jeg jo få tak i. Det var lurt 🙂

    5. Så bra at du får til så mye mer. Det er godt å lese. Men ikke artig at du fikk en flått på deg, kjedelige skapninger.
      Så Bunnpris legges ned, tror muligens jeg har hørt det, du var heldig med å få kjøpt rimelig garn…men hva gjorde julenissen :D?? Fint lys av skipet, men visste ikke at vindmøllene hadde lys i toppen. Ønsker deg en god natt.

      1. Flått er ikke noen trivelig skapning nei. Men går nok bra. ☺️
        Det var svigerfar som for en god stund siden fortalte at Bunnpris skulle legges ned. Det har vært opphørssalg en stund, men jeg har glemt det bort.
        Julenissen fulgte sikkert bare med for å få frisk luft før han pakkes ned 😄
        Joda, vindmøllene har lys i toppen. De som flyr høyt må jo se dem 🙂 Ha en fin dag! 🥰

    6. Jeg skjønner ikke hvorfor den jæ*** flåtten eksisterer, altså man kan jo lese seg ihjel om de krypene, men de har faktisk ingen nytte whatsoever, så hvorfor er dem her?? Romvesen…

      1. Det lurer jeg på også. Bare for å spre dritt liksom 😳 😄
        Liker den absolutt ikke!
        Kanskje det er romvesen ja..du skal se det. De skal invadere og ta over 😂

    7. Så godt å kjenne på en mestring på ting man kanskje ikke har klart på samme måte på lenge, flink er du❤ Isj, flåttbitt er no dritt, men veldig bra du fikk begynt på medisin🤗

      Klem

      1. Ja, det var veldig godt å kjenne at kroppen spilte på lag igjen. Utrolig god følelse ☺️
        Og medisin fjerner om det skulle være noe etter flåtten tenker jeg. Tar ingen sjanser 😉 God klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg