Siste legetime

Håper jeg ihvertfall.  🙂

Ville ha en siste time med fastlegen min her på Flatåsen før vi flytter.

Greit å få tatt en del blodprøver,  m.m. for det er enkelte ting som ikke er så bra i kroppen for tida, og jeg må jo sjekke ut at det ikke er bare ME relatert. Fort gjort å tenke det merker jeg.

Jeg er veldig fornøyd med fastlegen min,  og det er litt leit å måtte bytte når jeg ikke vil,  men må jo det da.

Blir sikkert bra dit vi kommer også. 🙂

Legen min her er ei dame som tar seg tid til pasientene sine,  og når det i tillegg skjer litt akutt tilfeller, så kan det bli litt ventetid. I dag kom jeg inn en halv time etter tida.

Kjente at det var litt for lang tid, for kroppen er ikke helt i form etter sjauing i helga, og at jeg i tillegg sovnet sent.

Måtte handle litt også, men nå har jeg fått spist lunsj, og horisontalen inntatt. 🙂

Skal slappe av mens jeg ser på MM. Mesterne mester ☺

27 kommentarer
    1. Veldig lurt å sjekke selv om man ofte tenker at det er pga ME/utmattelse ja.. Hater legetimer, litt sånn negative tanker liksom.. men har en hyggelig lege di gangene jeg MÅ ta en tur… Fin ny uke til deg <3

      1. Det er godt å slippe å gå til legen, men greit å sjekke opp litt. Vil ikke si at jeg hater det, er så vant til å være mye til lege di siste årene, at jeg ikke tenker på det. Heldig nå at jeg har lege 10 minutters gange unna. Blir 3 mil når vi flytter, men går bra det også. 🙂 Ønsker deg også en fin og god uke! Klem <3

    2. Ja, det var der jeg ikke var så flink da jeg hadde kun ME diagnosen. Jeg gikk sjelden til lege. Både fordi jeg ikke orket, men også fordi jeg var så lei av at de aldri fant ut av ting.
      Leit da, å måtte bytte lege fordi du skal flytte. Men forhåpentlig får du en like dyktig erstatter ♥
      Klem ♥

      1. Ja, det var slitsomt de årene jeg gikk til leger, og de ikke fant ut hva som feilte meg. Og fikk beskjed om å trene, få opp kondis m.m. Det gjorde jo bare ting værre. Så glad denne legen hjalp meg å finne ut av det til slutt. Hun har etter det satt seg enda mer inn i ME, og forstår mer nå også. Får håpe den nye legen vet litt om det også, ellers får hun lære litt etterhvert ☺ Vet at de legene som er på legesenteret på Kyrksæterøra får gode skussmål, så da går det nok greit tenker jeg 🙂 God klem ❤

    3. Tenker også at det er bedre å sjekke en ting én gang for mye enn en gang for lite. Utrulig synd at du ikke bare kan beholde den fastlegen din, men ser at det kan bli et problem med lang reisetid. Heldigvis er jeg så sjelden hos lege – normalt sett én gang hvert andre år – så jeg har hatt samme lege hele tiden, uansett hvilket fylke eller kommune jeg har bodd i 😉
      Godt at du har kommet det velberga gjennom dagen så langt, da <3

      1. Ja, det er greit å sjekke litt ☺
        Tror ikke en får ha fastlege i annen kommune, men uansett så vil jeg ha så nærme som mulig. Ser ikke mørkt på det. Hun jeg har nå, har jeg hatt I kun vel ett år. 🙂 Dagen har gått bra, mye avslapning på sofaen 😁😘❤

        1. Vel – man får vel ha det om man ønsker, for jeg kjenner flere som bor på øya jeg kommer fra – og som tilhører en helt annen kommune enn her – men de har fastlege her i byen, og reiser med ferge eller hurtigbåt for å komme til time. Men som du sier – du vil ha den nært, og da er det jo skrekkelig dumt å holde på ei som er temmelig langt unna =)
          Godt å høre <3

      1. Ja, det er mange rare symptomer, og det som er vanskelig er at det bl.a. også er influensalignende symptomer ved PEM, så det er noen ganger vanskelig å vite hva som er hva. Men jeg lærer kroppen og symptomene å kjenne mer og mer 😉☺

    4. Godt å få tatt blodprøver, jeg liker det ikke, men fikk heldigvis gjort det nå på senhøsten, har litt dårlig erfaring med svarene (selv om at det til slutt har gått bra). Men må man så må man ❤

    5. Skrev om fastlegen i dag jeg også, så viktig at det er bra kjemi. Får håpe du finner en bra når du flytter til Heim. Ene søsteren min går til en på Øra hun er veldig fornøyd med. Ta vare på deg sjøl. Klem<3

      1. Det er ikke så mange valg på Øra, for det er bare ei som har ledige plasser men hun får god tilbakemelding ser jeg, så det blir nok bra. Dessuten har jeg jo fått vite at vi kan beholde den vi har også, men jeg vil ha legen nærmere ☺ Leste det du skrev på bloggen, og det var jo veldig positivt og flott! 😀 Klem til deg ❤

      1. Takk for det. Går litt tid før jeg får svar på prøvene, så det gjenstår å se. Vi kan visst beholde legen vi har også, men jeg vil ha en som er nærmere 🙂 Håper du også har en fin dag. Klem ❤

    6. Greit å få unna blodprøver innen du bytter lege, så slipper du å begynne med det hos den nye.
      Jeg er også veldig fornøyd med min fastlege, som også tar seg god tid til pasientene sine. Derfor sitter også jeg å venter litt ekstra på å komme inn 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg