Ryggsmerter

De siste 3 dagene har jeg slitt med ryggsmerter både i korsryggen, brystryggen, og litt ekstra hjertebuldring igjen.

Etter det legen sier, så skal ikke ryggsmerter i korsryggen ha noe med tette årer å gjøre, men det virker litt rart, for smertene forsvant jo etter at de blokket ut sist.

I dag våknet jeg, og når jeg skulle kle på meg, så var det så vidt jeg klarte å bøye meg, og få på klærne. Har så utrolig vondt i ryggen at jeg ikke klarer gjøre stort i dag. Skulle egentlig vært ute og klippet kanter m.m. for Olav klipper gresset, men har ikke sjanse til å gjøre det enda ihvertfall.

Måtte ta smertestillende, men det hjelper ikke så langt i dag.

Nå har jeg kreket meg opp i andre etg og satt meg ved skrivebordet, for legger jeg meg, kommer jeg nesten ikke opp igjen. Får se hvordan det blir å reise meg etterpå.

Tok like godt å pakket ferdig en bag om jeg må på sykehuset også, for hvis ikke dette gir seg, så må de finne ut noe.

Dette føles ikke som vanlige korsryggsmerter som jeg pleier å få av for lite aktivitet. Disse smertene kommer så akutt.

Jaja, noe skal det liksom være.

 

Vi må bare le vi to her hjemme, for Olav datt ned kjellertrappa når han skulle bære ned fisken på søndag, så han har vondt både her og der han også. Skulle vi holdt oss i en lettstelt leilighet tro? 😉

Vi føler oss innimellom gamle og ustødige, med plager på den ene eller andre måten. Og det blir ikke så lett å få gjort alt vi skal.

Vi får høre at det ikke er noe som  haster å gjøre, men vi bor i et gammelt hus, og det trengs ved til fyring, det må klippes plener, huset må vedlikeholdes m.m.

Jeg føler fortsatt at det er riktig det vi har gjort ved å selge leiligheten og flytte hit. Og jeg håper at vi dette året har gjort unna sykdom og plager for noen år ihvertfall ☺️

 

Jeg håper dette er forbigående, og at vi kommer i kjempeform etterhvert.

Det tror jeg på!

Evig optimist! 😄😀

Etter at jeg skrev dette har jeg hatt noen timer på sofaen i gamle stua, og hatt denne utsikten.

Ryggen er litt bedre,  så da håper jeg det er over for denne gang 🙂

Ønsker deg en god kveld med solnedgangen akkurat nå 🥰

 

17 kommentarer
    1. Masse god bedring, jeg tenker at aktivitet er sundt jeg. Godt å bevege seg med hus og hage.
      Så heier på dere med hus som må vedlikeholdes og hage som må stelles..
      Ha en fin kveld, klem fra meg <3

      1. Tusen takk for det. Ja, det er det jeg tenker også. I en leilighet ville vi jo blitt sittende mest, og det orker jeg ikke at begge to gjør hele dagene 😳😁 Ha en fin kveld du også. Klem ❤️

    2. Det høres ikke bra ut.😨
      Håper du blir bedre fort.
      Har man hus har man jobb, men samtidig er det fint å kunne ha noe å holde på med. Men tilslutt klarer man ikke å gjøre alt som trengs og da kan det jo være fint å bo i noe mer lettstelt. Satser på at det blir lenge til for deres del.💕
      Riktig god bedring!🥰

      1. Tusen takk. Ja, vi satser på at vi kan bo her noen år, før vi får oss leilighet igjen. Trives så godt her, og det er fint å ha litt å gjøre i hverdagen nå som begge går hjemme 🙂

    3. god bedring ,vondt nederst i ryggen jeg også i dag ,eller ikke ryggen mer øverste del av ene rumpeball ha ha ,,det ble litt bedre når jeg gikk fjelltur men ble verre da jeg kom ned igjen ,men jeg skal no til ortoped på torsdag så får høre med ham hva det kan være ,om det kommer fra hofte eller rygg

    4. Bra ryggen har blitt bedre, men syns ikke du skal drøye det med å oppsøke legen. Uff, falt ned kjellertrappa, hørtes ikke godt ut. Dere er ikke gamle, men dere må ta bedre vare på dere sjøl…ikke bare huset :). Nydelig utsikt fra gamle stua og vakker kveldshimmel. <3

      1. Tusen takk for det. Vi tar jo vare på oss sjøl, men det er jo noe som skjer hele tida med disse kroppene våre 😄 Det går bra, og i dag tester vi oss med vedtrilling m.m 😁
        God onsdag! 🥰

      1. Tusen takk for det. Er bedre i dag, så nå triller vi ved 😁 Får se hvordan det er etterpå 😄 Må jo teste kroppen, og det er jo i utgangspunktet ikke farlig å bruke kroppen, og jeg tar pauser. Får se hvordan det er i kveld og i morra ☺️ God onsdag! Klem 🥰

    5. Masse god bedring med ryggen din og til Olav sine vondter. Får da håpe at ryggsmertene forsvinner igjen, og et besøk på sykehuset ikke blir nødvendig. Håper allikevel du får en god onsdag, masse klemmer 🤗

      1. Tusen takk for det. Så langt, så går det bedre, så jeg slipper nok sykehuset akkurat nå. Greit å ha bagen klar uansett 😉 Onsdagen har vært god. ☺️
        God klem med ønske om en fin ettermiddag og kveld til deg 🥰

    6. Håper virkelig at ALLE ryggsmertene dine slipper taket fort! Og det er klart dere skal bo der i mange år enda!!! Klem ❤️

      1. Ja, vi håper vi skal det. Og ryggsmertene er noe mindre i dag heldigvis, og jeg har klart å trille en del trillbårlass med ved 😉☺️ God klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg