Regnværsdag i Gjengstøa

Etter en natt med god søvn, våknet vi til skikkelig haggel og regnskur litt før klokka 7 i dag.

Heldigvis kunne vi bare kroe oss godt under dyna, og sove videre begge to.  Så vi sto ikke opp før rundt klokka 8 i dag. Klare for en ny dag, med nye muligheter.

Olav tenkte å male, men da måtte jeg også male, og i dag hadde ikke kroppen lyst til det gitt. 😉  Det har jo blitt mye maling de siste dagene, og når jeg i tillegg var noen timer borte i går ettermiddag, ja, da trenger jeg å hvile litt i dag.  Kroppen var vond, og føles litt som jeg har bly i den i dag 😳😁

 

Har satt på en klesvask, og skal vaske opp de nye gardinene også.  Det blir nok hvite på “korallrommet,” men de grønne passer fint andre steder, så jeg beholder alle. Er jo rimelig når jeg kjøper på Europris. Ikke så mange gardinbutikker på Kyrksæterøra sjø ☺️

 

Det som er fint med å kjøpe billig (var jo ikke billige de nede i stua), er at jeg kan bytte ut litt oftere 😀

 

Olav hadde visst litt arbeidslyst, så han har holdt på å rydde i bilder m.m. mens jeg har sitti ved pc’n og lett fram bilder som jeg skal fremkalle.  Må ha litt nye bilder i rammene på det rommet, og har tenkt å ha hverdagsbilder av barn og barnebarn.

 

Vi har jo hatt en vegg med bilder fra de var små på kontoret på Flatåsen, men nå er det artig å fornye litt. Og det blir jo et kombinert gjeste- barnerom, så det er koselig med litt bilder. 🙂

 

Blir artig når vi kan få på plass møbler og pynte der inne, men det går en stund til, for forrige gang vi malte gulvet der, så satte vi inne køyesenga med en gang fordi vi skulle ha besøk, og da gikk det ikke så bra. Senga satte merker når vi skulle ha den bort, for det satt fast i malinga.

 

Nei, nå blir det jammen meg sånt kjedelig innlegg igjen, men hodet vil ikke helt tenke på så mye annet om dagen, og er litt tomt oppi der…nesten så det gjaller 😂

Ihvertfall gjør det det når vi snakker inne på det helt tomme rommet, så da kan jeg jo tro det er hodet mitt, ikke sant. 😉

 

 

Jaja, sånn går no dagan her i Gjengstøa, og vi har det bra, og da få en være glad for det. 😊

 

Håper du også har det bra, og at du kan nyte lørdagen enten sola skinner, eller det er grått som her. Regner ihvertfall ikke akkurat nå.

 

God lørdag! 🥰

 

 

16 kommentarer
    1. Ja, her regner og sludder det også :). Ikke så rart det da, sammen området :D.
      Er nok lurt å ta det rolig i dag, høres det ut som. Det å se igjennom bilder er en koselig aktivitet. Artig for de som skal overnatte å finne bilder av seg sjøl på veggen.
      Gleder meg til å se rommet ferdig, det høres så spennende ut. Nyt lørdagen din <3.

      1. Takk for det. Ja, i dag blir det mest bare å nyte kjennes det ut som. Går litt i slow motion, men har nå fått lest og kommentert litt blogger også, så da er jeg litt i rute der ihvertfall. 😉
        Ja, vi har vel det samme været stort sett vi, og jeg gleder meg til å treffe deg en dag.

        Jeg gleder meg også til å se rommet helt ferdig. Tror det blir nok et koselig rom. Du kan jo til og med komme og se det fysisk 😉
        God lørdag! Klem <3

        1. Det har vært veldig hyggelig, sett rommet irl :). Vi får finne en dag snart, kanskje en kaffe på Øra. Første delen av uka er travel for meg, men mot slutten tror jeg det begynner å bli roligere :).

    2. Det samme dårlig vær her. Fikk vasket huset…i hvertfall en del av huset og da var nok for denne kjerringa. Fint å kunne finne den gode sofaen:)
      Hviledag for oss da:)

      1. Ja, vi får ta en hviledag. Har ikke orket å vaske noe i huset i dag. Det får bare være. Feier litt over kjøkkengulvet og ved ovnen i stua, så er det så fint så 😉 Slapp av og kos deg på sofaen. Klem <3

    3. greit å ta pauser fra malejobben ja er vel ikke et rom som haster :=) her skinner sola men det er meldt regn på mandag og da tenker eg det trengs siden bøndene gjødsler nå:=) nettopp hjemme fra frisøren

      1. Å, så godt å få vært god frisøren, vi var der forrige uke.
        Haster ikke med det rommet, så vi kan godt ta en dag hvile eller 2 😊
        Kjørte ut møkk her de siste dagene også, så fint med regn 😄

    4. Her i Oslo var det sol på morgenen i dag, men nå er det overskyet. Heldigvis så regner det ikke. Greit å få ryddet litt i bilder o sånt i blant. Ha en fortsatt fin lørdag 🥰

      1. Nei, det har kanskje ikke det. Men det har vært mest sol siden vi flyttet hit faktisk.
        Nå tar jeg som regel et bilde hver morgen som jeg legger ut på insta og snap, så da havner det i bloggen også 😉
        Veldig fint å holde på inne nå ja 😀
        God klem❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg