Radiokjendis😄

For mange år siden lånte jeg en vinylplate av mine foreldre. Og selv om jeg mener å ha levert den tilbake, er det ingen som finner den.

Så jeg har lenge tenkt at jeg skulle prøve å få tak i den gjennom Radiokontakten.

Og på vei til byen i går hørte vi på det, og da ringte jeg.

Og jammen ringte de tilbake akkurat da vi stoppet på parkeringsplassen ved hotellet.

Har du lyst, kan du søke opp Radiokontakten på NrkP1+  og spole fram til det har gått 35 min, da får du høre min dårlige radiostemme 😄 😉

Ingen som har meldt seg med plata enda, men det kan jo fortsatt hende noen hører det senere. De tar det jo opp i flere program hvis de ikke får løsning med en gang.

Det er ikke første gang jeg har vært på radioen, for jeg var tekniker på en nærradio, og hadde noen program for en del år tilbake 🙂

Da jeg ringte i går kom jeg 2 ganger til svarer hvor Madde, Madeleine Cederström snakket.

Når jeg så ringte for 3 gang, og jeg hørte stemmen hennes igjen, svarte jeg ikke, for jeg trodde det var svareren. Men da var det henne 😂

Så ringte en produsent, og så kom jeg på lufta med Ann Jones. 😀

Hun er veldig flink, og klarte å tenke selv om jeg skravlet veldig 🤣

Jaja, artig var det, og jeg håper virkelig noen har denne gamle plata.

En juleplate som jeg ikke husker hva het, bare noe av innholdet.

En mor og en sønn som hører kirkeklokkene ringe, og da sier sønnen:

“Hør mor, hør klokkene”

“Ja, er det ikke fint? sier mor. “Hvorfor ringer de?”

“Det er jo jul” svarer sønnen.

Så prater de litt om julens innhold, og at Jesus kom til jorden, og ble født i en stall.

Så sier gutten:

“Det måtte vel være vondt for ham å komme hit ned til jorden?”

Det er de få tingene jeg husker.Og at det var god gammeldags julemusikk innimellom mener jeg.

Mye nostalgi med den plata 🥰

18 kommentarer
    1. Artig da, nei den plata kjenner ikke jeg til…
      Du husker ikke hvordan den ser på coveret? Masse plater på loppis og Fretex har jeg sett og på frimarkedet her i Gamlebyen.

      1. Åja, det er det sikkert.
        Mener å huske at det var slike klokker, og kanskje kirkespir i bakgrunnen. Sender deg melding med bilde av hva slags klokker.
        Også bilde av en mor med gutten sin
        ☺️ Veldig snilt hvis du kikker etter noe sånt om du er på slike steder 😘

        1. Jeg skal sjekke litt. En skatt den historien der. Det er en lang historie liksom med praten til Arne og mamma og så sanger innimellom. Min cd var ødelagt!!!! Jeg får ikke spilt den lenger????? Noe har skjedd. Håper jeg kan finne plata hjemme hos mamma og ta et bilde av den i hvert fall. Så blir det lettere å lete etter den. Vi gir ikke fra oss den plata vet du, for den er vi veldig glad i å spille selv til jul.

    2. Mamma har den plata og jeg har spilt den opp på bånd her hos meg. “Du Arne, vet du hva jeg tenker på?????” Jeg skal se hva jeg kan gjøre. For jeg har ikke innspillingsmuligheter, men det har da andre. Håper du får tak i platen da. Klem 🙂 Skal høre på deg siden, men rekker det ikke i formiddag. 🙂

      1. Å, så artig! Håpet noen kjente det igjen 😀
        Husker du hva plata heter? Da er det lettere å søke etter den ☺️
        Vi har opptaksmulighet, men bor litt langt unna 😄 God klem ❤️

    3. Ååå…denne husker jeg godt! Første året etter jeg hadde flyttet hjem igjen lurte en god venn på hva jeg ønsket meg til jul… og jeg måtte ikke tenke lenge nei;-) ønsket var norske julesanger, gode gammeldagse… og etter en stund lå det to casetter i postkassa mi med musevisa, nå går vi rundt om en enebærbusk, deilig er jorden osv osv…OG nettopp den fortellingen!! Han hadde selv plukket ut låtene han synes jeg ville like. Disse kassettene spiltes opp og ned, igjen og igjen i flere år enhelt til dem ble “spist opp” av spilleren 😉
      Nå fikk du meg til å mimre…her jeg sitter med yngste barnebarnet på 4 mndr i armen mens vi ser ut over skogen i fine høstfarger her enda og savner julestemning…
      Har laget to pakkekalendre til de to eldste barnebarna, bare 3 igjen til de minste hehe
      til helgen bare MÅ jeg få opp litt pynt. tenk om jeg hadde de gamle kasette å spille… er sikker på at julestemning hadde kommet;-)

      1. Å, så koselig! Artig å få andre til å mimre også.
        Høres veldig koselig ut der du sitter med barnebarnet på fanget 🥰
        Våre har blitt for store til det 😄
        Godt med de gamle julesangene synes jeg. 😀
        Skal hjem og pynte til advent i helga vi også ☺️
        Ikke mye julestemning med været her heller. Hadde vært artig å vite hvor i landet du bor 🙂
        Kos deg videre med barnebarna og julekalendere 🥰

    4. Så artig å høre radiostemmen din, Heidi 😀 Jeg skal høre med Bjørn når han kommer hjem. Han har mye musikk i hodet 😉

    5. Hei igjen, nå hørte jeg deg på radioen, måtte leite litt men det gikk greit til slutt. internet kan være fine greier;-) nå mangler jeg bare å se ansiktet til stemmen…hehe

      For noen dager siden fristet “strikkekjerringa” med en kaffekopp i sitt nydelige julehus, husker? I den anledningen sjekket jeg gogglemaps og fant ut at hun bor 297 mil fra meg, så jeg måtte takke nei til den kaffeen desverre, men hun lovet å ta den for meg istedet pluss en pepperkake til 😉 Heldiggrisen;-)
      Nå sjekket jeg ditt bosted også…hørte jo på radio;-) hmm… 199 mil til deg….
      Sier som en god venn pleier å si til meg at storken må ha mistet meg på feil sted hehe
      Så du skjønner at jeg ikke bor i “landet” men om DU sjekker gogglemaps så finner du meg på et lite sted som heter Eisingen i nærheten av Karlsruhe;-)

      1. Å, så langt unna ja 😀 Så koselig at du stakk innom igjen, og fortalte det 🙂
        Også har du giddi å høre på innslaget radioen til og med 😲 Det er jo veldig artig for meg da ☺️
        Kikker du på det neste innlegget mitt, ser du meg, og jeg er nysgjerrig på deg også.
        Send meg gjerne en privat melding og fortell meg mer om deg, og hvorfor du bor der du bor m.m. 😉🥰
        Ønsker deg en god fredagskveld!

    6. Håper du finner plata. Minner av det vi hørte som små er sterke minner. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men skal sjekke opp innslaget med oppringinga di. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg