Prioritering

Lite blogging de siste dagene, og det er fordi jeg har prioritert å bruke energien på andre ting.

Når det er så lite batteri, så må jeg virkelig bruke det riktig, og fredag fikk jeg melding fra naboen på andre siden av sundet her, om jeg ville være med på sangmøte på Kyrksæterøra.

Det var et svensk ektepar som skulle komme, og jeg syntes det hørtes veldig koselig ut, så jeg ba om å få svare lørdag formiddag.

Slik formen var fredag, så orket jeg ikke, for da hadde vi vært på Kyrksæterøra til fotpleie og handling.

Men tenkte at jeg får gjøre så lite som mulig, så kanskje jeg orker å være med.

Våknet lørdag morgen med lavt batteri, men kjente at jeg hadde veldig lyst til å være med henne.  Det begynte kl 16, så det var ikke sent heller.

Jeg valgte å ta en rolig formiddag, kun legging av teppeflis på et trinn, og legge sammen klær. Ellers bare slappet jeg av, og hvilte mest mulig.

Ringte henne ved 11 tida, og sa at jeg ble med henne. Hun ble veldig glad, så klokka 15:10 presis, som hun sa, så var hun utenfor her.

Gunilla og Johan Sigvardsson het de som sang for oss.

Som “gammel” pinsevenn, (mange år siden jeg var med der nå) kjente jeg mange av sangene, og selv om stemmen min ikke er som før, så klarte jeg ikke la være å synge med.

Det gjorde veldig godt å være der, og jeg så på klokka og BB etterpå, at det ikke var høyt stress, så det ga mer enn det tok, så jeg angret ikke på at jeg var med.

Ikke så mange folk heller, og det passet meg fint. Det var skikkelig nostalgi å være tilbake på et godt “gammledags” bedehus. Misjonshuset på Kyrksæterøra.

I dag våknet vi til sol, og 5 grader, og etter en god frokost kunne vi endelig gå oss en fin tur. Det var godt å kjenne at kroppen taklet det i dag.

Vi lånte med oss Nemi og Lillebror, og gikk til hytta til jentene. Måtte hente nøkkel til bommen, så de kan komme inn for å tømme septik til uka.

Olav og Lillebror gikk helt til hytta. Nemi og jeg tuslet rolig etter, og møtte dem på tilbakeveien.

Vel tilbake hos Nemi og Lillebror, ble vi bedt på kaffe, så da satt vi der en times tid også.  Da var det godt å komme hjem og slappe av litt, før jeg lagde en god middag med stekt laks etterpå.

Så trengte jeg en liten time i senga, og nå sitter jeg i godstolen og blogger litt.  Snart skal vi ha kaffe, Ole’s saltkake og fyrstekake. Det må bare tine litt mer først.

Håper du har en fin søndag, det har vi 😉

 

 

 

20 kommentarer
    1. Så kjempefine bilder du har tatt, og som du deler med oss 😊 Av og til blir det slik at blogging må nedprioriteres.

      Ser ut som dere har hatt en fin søndag, og godt å se at kroppen din taklet det 😍

      Ønsker deg en superfin søndagskveld ❤️😊

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    2. Så fint at du kunne være med naboen din å høre på fin sang. Å de flotte bildene du har tatt på tur med mann å de små nøstene av noen hunder…så skjønne<3<3<3 Dere har virkelig flott natur rundt dere. Kos dere med kaffe og kaker. <3

      1. Tusen takk for det. Ja, vi bor veldig fint, og det er så koselig å låne med Nemi og Lillebror på tur. 😀
        Kaffe og kaker smakte godt. Ha en fin kveld videre. Klem ❤️

    3. så godt att du fikk nok energi til å bli med på bedehuset,det hørtes veldig fint ut ,vi var i kirken i går og med kirkekaffe på bedehuset etterpå ,en sosial og koslig dag med mye godt å spise ,så fikk vi besøk av sønn med familie ,koslig det også bare bittelitt mer styr med to små jenter hi hi ,i dag skal jeg på strikkekafe har ikke vært der siden oktober/november i fjor

      1. Ja, det var veldig koselig å være med. Var kaffe og kaker etterpå her også. Glemte å skrive det 😉
        Kan tenke meg det var mer styr med to små jenter ja 🥰
        Håper du koser deg på strikkekafé. God klem ❤️

    4. Så fint at du følte du orket å være med naboen, og at du koste deg med sangen 🥰 Det er deilig å ta seg en rusletur når høstværet er så fint som det var. Vi hadde knallvær i går, men i dag er regnet tilbake igjen. Sånn er høsten, så det er bare å ta det som det kommer. I dag blir det strikketreff med VIP-Snellene igjen, og jeg gleder meg. Ha en fin mandag, klems 🤗

      1. Kos deg på strikketreff. Du er vel der nå tenker jeg.
        Det var fint å klare å være med naboen, og å gå en tur..Men dagen i dag har ikke vært så god da, men der var jeg forberedt på 😉🥰 God klem ❤️

    5. Dem er kjempeflink. Vi får besøk av dem snart her i menigheten:)
      Så bra at du fikk være på det. Fine bilder på tur og kos:)

      1. Tusen takk for det.
        Ja, de er veldig flinke, og spesielt han har en veldig flott stemme, og de har utrolig fine stemmer sammen 😀
        Så bra de skal til dere også. De har en lang turnéliste 🙂
        Ha en fin kveld. Klem ❤️

    6. Tror det sangmøtet ga god energi ja 🙂 Det er som regel fint på slike møter. Jeg er av og til innom pinsekirka i Oslo – eller var det før, da kusine Irene (dattera til tante Flora og onkel Oddvar som du kjenner til) bodde der 🙂 Alltid fint 🙂
      Fine bilder!
      Gjør det som føles godt i din hverdag 🙂 Samle energien til dere to <3 klems

      1. Tusen takk. Ja, det er godt å komme på slike møter, og jeg er jo ikke ofte på det nå. Før i tida var det jo flere ganger i uka. 😀
        Irene var lita den gangen jeg var med Flora og Oddvar tror jeg. Husker ikke helt. Når er hun født?
        God klem til deg ❤️

    7. Fine bilder fra turen og det er godt å lese at du klarer å være med på ting du har lyst til.🤩
      Gleder meg til å titte innom oftere hos deg utover høsten.🥰

      1. Tusen takk for det. Ja, det er godt å klare å være med litt. Koselig at du titter innom. Vært lite innpå sjøl noen dager, men det blir nok mer ☺️ Ha en fin kveld. 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg