Plutselig er den der

….den klumpen i magen. Denne følelsen: Skal jeg gjøre si eller så…?

 

Skal jeg stå….eller gå?

Kanskje legge på svøm…

 

 

Ser ikke skogen, for bare trær…

Eller er det bare en drøm?

 

Slik kan jeg føle meg, og slik har jeg følt meg mange ganger i mitt liv… Nei, ikke akkurat nå, ikke for å flytte…det føles veldig riktig..,heldigvis ☺

Det er så mange valg i livet, og da kan det føles slik…

 

Hvor mange ganger har jeg ikke følt meg sånn, og helt på bånn..

Klumpen i magen ville ingen ende ta, og uansett hvordan jeg snudde og vendte på ting i hodet…klumpen vedvarte…

Å, den som kunne sett inn i kula…

At den kunne fortelle meg hva som var rett, hva som var best..

Men nei, valget måtte jeg ta selv..valgene!

Om jeg alltid har valgt riktig?

Nei, men jeg trodde det var riktig der og da….noe angrer jeg på, andre ting er jeg glad for, og uansett hva jeg valgte, så lærte jeg noe.

Og det jeg lærte gjorde meg til den jeg er i dag, på godt og vondt, med alt jeg er og har 🙄☺🤔☺

Noen valg ble tatt for meg

– arv

– miljø

– helse

– snill pike syndrom

– frykt

Men i alt dette var det også jeg som valgte

 

Jeg gjør fortsatt feil valg,  jeg gjør fortsatt dumme ting…

Jeg gjør også riktige valg, og glupe ting..

Uansett hva jeg velger….jeg er meg,  og jeg er bra nok for meg, og  bra nok for noen. ☺

Slik du er bra nok for deg, og bra nok for noen, uansett hva DU velger  🥰

 

13 kommentarer

Siste innlegg