Pappdukker

Har du hatt det å leke med?

Jeg har hentet ned 3 store esker fra loftet, som jeg holder på å rydde og sortere til mindre enheter.

Må være så små og lette, at jeg kan bære dem selv, og det var ikke de flytteeskene nå kan du si 😄

Tilbake til pappdukkene. Dette var rimelige leker i “gamle dager” og jeg hadde mange av dem i et ukeblad.

Sirlig sortert, med en liste over navn og alder 🙂 Jeg var 11 år i 1973, og husker jeg lekte med disse da vi var på vei til Sør-Amerika med båt.

Jeg lagde også møbler av servietter, og dette lekte jeg med i mange timer for meg selv.

Et bord med blomster på, og et badekar.😄 Litt velbrukt og gammelt

Noen pappdukker og klær lagde jeg selv også.

Tenkte jeg skulle vise dette til Sophie, for å se om hun synes dette er noe å leke med. 😀

Artige minner er det, og du skal få se flere minner etterhvert 🙂

19 kommentarer
    1. Herligheten, har du gjemt på papirdukker! Jeg elsket det da jeg var barn, mellomste søsteren min og jeg lekte hele liv i papirdukkeverdenen. De fikk hus og biler, det meste ble etter hvert tegnet sjøl. Og høye lass med klær. Greidde nesten ikke avslutte leken som var så full av hendelser. Veldig artig å se, tusen takk for at du deler. Klem <3

      1. Så artig! Ja, jeg ble overrasket selv over at nesten alle pappdukkene åå lista var inne i bladet. Og det meste var i god stand også 🙂
        De ble lekt masse med, også sammen med søstrene mine ☺️ God klem ❤️

      1. Så dumt du ikke har dine. Det er koselig å finne igjen. Skulle tatt bilder av alle da skjønner jeg. 😉 Artig å ha slike minner, og det er godt gjort at de er i god behold etter så mange år, og så mye flytting 🙂

    2. Så fint med sånne minner – mange skatter på et loft 🙂 Jeg har også lekt mye med slike 🙂 God kveld 🙂

    3. Så bra at du har gjemt på dem.🤗🤩
      Riktig fine er de!
      Vi hadde ikke papirdukker, men vi pleide å lage selv.😍

    4. Oi! Det er noe du ikke ser unger leker med lenger! Jeg hadde papirdukker, både som jeg kjøpte og laget selv ☺️ Kunne kose meg i timesvis.

    5. Så artig å se. Jeg hadde mange sånne da jeg var liten, men de er alle vekk, borte vekk. Jeg burde vel fortelle i et blogginnlegg hvorfor de forsvant, for det var trist det. Men minnene har jeg i hodet. Du hadde fine dukker og den du selv tegnet er jo unik! 🙂

      1. Veldig koselig å ha dem. Og den jeg tegnet, er faktisk tvilling 😉
        Så leit at dine forsvant da, du får skrive litt om det.
        Artig å finne slike minner 🥰

    6. Så artig å se 🙂 Jeg hadde også papirdukker, og laget både dukker og klær til dem selv. Slike ting har jeg dessverre kastet for lenge-lenge siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg