Oppussing stue – del 3

Vi holder på vi 😀

Med å male stua. Du kan se starten HER

I dag startet vi dagen med frokost som vanlig, før vi tok en kjøretur, og gåtur.

Vi måtte hjelpe med noe for unga til Olav på deres hytte, så da tok vi det først.

Men de bildene skal du få se senere i kveld 😉

Olav startet med å male taket, og jeg tettet flere sprekker og hull, før jeg hjalp til med å male lister og hjørner i taket. Da kunne han konsentrere seg om å male flatene med rulle.

I dag fikk vi malt halve taket. Det tar litt tid pga dragerene. Men to er malt to strøk, og det i midten ett. Så da er vi halvveis. Resten i morra 😉 Slitne vi nå 😲

Mens Olav malte ferdig, så malte jeg litt dørkarm og lister i mellomgangen mellom stuene. Vi skal jo pusse opp den etterpå ☺️

Det blir synlig forskjell, for den gamle malinga har virkelig gulnet, og vi fyrer med ved, så det trengs ny maling nå. 🙂

Her er vi ferdige for i dag.

Og bare så det er sagt, eh…jeg mener skrevet,  så har vi tatt gode pauser innimellom også 😉

Det er så artig å male (bortsett fra taket), så jeg kunne holdt på til langt på kveld. Men kroppen vil jo ikke det, så da får jeg høre på den.

Da jeg var ung og sprek, malte jeg fra tidlig morran til sene kvelden. ☺️

Det var den gang det 😄

8 kommentarer
    1. Da har jeg tittet innom del 1 og 2 også..Dette blir fint.
      Jeg er ikke glad i furu, og det er så lite som skal til for å få det fint..Dette blir så bra det! Flinke dere.

      Og koselig besøk rakk du også! <3 Klem..

      1. Tusen takk for det. 🙂
        Jeg er veldig lei furu jeg også, så det blir godt å slippe det i stua.
        Veldig koselig å treffe Ingvild igjen 😀 God klem ❤️

    2. Dere har vært kjempeflinke!🤗👏🏻
      Å male tak synes ikke jeg heller er så morsomt, men alt annet er greit, så lenge det ikke trengs veldig mange strøk.🙈
      Å male er noe som virkelig vises at man har gjort, så det er gøy.🤗👍🏻
      Det ser veldig flott ut det dere har fått gjort sålangt.🤗👍🏻

      1. Tusen takk. Vi er veldig fornøyd så langt, og selv om det ikke er artig å male tak, så er det artig å se hvor fint det blir 😀
        2-3 strøk er helt greit, for det er bare det første som tar lengst tid 😉 Glemmer tiden når jeg maler jeg veldig moro ☺️

    3. Det blir jo så fint – seint å male tak, slitsomt også! Nei, vi kan jo dessverre ikke male hele døgnet rundt, selvom det er gøy! I morra er vi igang igjen – både du og jeg! Moro at vi holder på samtidig! God klem <3

      1. Ja, det er artig at vi holder på samtidig. Vi er jo heldigvis ferdige med kjøkkenet for en stund siden 😉
        Kjenner det godt i armer og skuldre når taket males, så det er godt det ikke er større enn det er. Bare en liten gang til etterpå ☺️
        I morra er vi i gang igjen. 😀 God natt. Klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg