Ny hobby? (Oppdatert med det grønne bildet)

Du så kanskje at jeg hadde investert i nytt bilde HER

 

Det jeg egentlig investerte i, var 2 lerret på 24*30.

Legger inn bildet der det henger nå, over ovnen, så kanskje det ser mer riktig ut i fargene 😉

Fikk plutselig lyst til å teste om jeg har moro av å male. Noe talent er jeg ikke, men litt artig å prøve meg litt.

Det grønne malte jeg først, og ble såpass fornøyd at det skal få henge over vedovnen. Olav likte det også ☺️

 

Dette under er nr 2, og jeg tenkte å ha et par bilder sammen,  bare med 2 farger, men dette malte jeg fort over igjen. Jeg bor med en som sier ifra hva han mener, og han sa det jeg tenkte selv også.

Ble for voldsomt det gule nederst her, og når jeg prøvde å fikse det, ble det bare tull. 🙈

 

Så jeg malte over med grått, og i dag prøvde jeg litt annet. Blandet farger og bare lekte meg.

Artig, men ikke noe som kommer på veggen 😄 Som du ser, så er det ikke tørt enda..

Jeg har brukt maling som vi har brukt på veggene inne i Huset. Var ingen vits i å kjøpe noe før jeg visste om jeg synes det er morsomt.

Skal tenke litt før jeg eventuelt kjøper maling, og noen små lerret. Lyst til å prøve litt mer, og male med pensler og litt annet også.

Hva tror du? Bør jeg prøve meg litt mer? 😉

 

Fargene på bildene er bedre i virkeligheten enn du ser her.

 

Takk til Randi Natheless Roger Bunny og søstrene mine som sa jeg burde prøve å male ☺️

 

Som Olav sier:

“Bare du har det artig, så er det det som teller” 😀

Og jeg tenker…kan Julius, så kan jeg 🤣

20 kommentarer
    1. Stiiiiilig! Likte det siste der også jeg.Du kommer til å fortsette. Når du først har begynt, blir det en herlig hobby. Så glad du tok meg og Bunny på ordet. Kooooooos deg!

      1. Tusen takk for tilbakemelding og inspirasjon Randi. ☺️
        Jeg er ganske god til å ta folk på ordet, og plutselig får jeg lyst 😉😄
        Så artig at du likte det siste også..Synes selv det ble litt artig, men kommer fort på jorda med tilbakemelding fra han her hjemme 😁
        Men veldig greit han sier hva han mener, for da må jeg finne ut mer, og bruke mer tid 😉
        Får se om jeg skal legge litt penger i litt farger og lerret, men ser at det blir fort noen kroner 🙈😄
        Skal kose meg med det om jeg fortsetter ☺️

    2. Så bra👍 Dette er da fint😀 Artig å male. Har ikke gjort så mye av det i de senere åra. Veldig fin hobby og lurt av deg å starte på den enkle måten med maling som du allerede har i hus. Lykke til videre. Gleder meg til å se mer framover😀

      1. Tusen takk 🙂 Ja, det var artig å prøve litt..må begynne i det små, for det blir fort noen kroner om jeg skal kjøpe alle farger jeg vil ha, pluss lerret 😄😉

    3. Ok… jeg må ta meg en tur til optiker evt øyenlege, muligens jeg er blitt fargeblind. Blir helt skremt her nå.. først skriver du at det første er grønt… jeg ser ikke noe grønt, så skriver du at det andre er gult.. jeg ser ikke noe gult 😳 jeg likte veldig godt det første, jeg ser liv og bevegelse (uavhengig av farger) og bra utført teknikk, kos deg med maling, har en følelse av at du vil like det bedre og bedre. Så må jeg få sjekka synet mitt.. skjønner ingenting her nå, for plantene mine er enda grønne, og emojiene jeg bruker her er gule.. sant? 😳🐰

      1. Hehe…skjønner deg godt. Det ser mer grått ut enn grønt, og den gule er veldig svak 😉🤣 Emojiene du bruker er gule ja ☺️😀
        Tusen takk for fin tilbakemelding ☺️

        1. Nå vet jeg ikke hvordan ståa er hos deg.. men hvis dere har TGR så bruker de selge billige lerreter. Dag’s Marked bruker selge ferdige bilder på lerret til superlav pris noen ganger for å bli kvitt dem, da kan det være lønnsomt å kjøpe, så bare male hvitt over før en maler sitt eget bilde. Farger kan en kjøpe litt av underveis, da blir det ikke så dyrt og hobbyen får gradvis utvikle seg om en liker det… plutselig kjøper du et staffeli og forsvinner inn i «kunstverdenen» 😜🐰

          1. Hehe, kanskje jeg gjør det ja….
            takk for tips. Nå har vi Europris og Jernia på Kyrksæterøra, men går fint å bestille på nett. Også får jeg følge med når vi skal til Trondheim i september…der er det litt mer butikker 🌹😄

    4. Så artig at du prøvde. Syns bildene dine var fine og for en start. Det som er viktig er, som Olav sier, at en koser seg med det. Ligger mye kraft i å bruke farger og male. Stor klem til deg <3

      1. Tusen takk for fin tilbakemelding ☺️
        Ja, jeg må nok prøve litt mer, for det ga mersmak. Nå bare malte jeg fort og gæli, men skal bruke mer tid, sitte her opp, og ikke stå i kjelleren 😉😀
        God klem 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg