Noen ganger….

Kan vi si og føle dette:

 

“Jeg er ikke sint, bare veldig, veldig skuffa”

Og når jeg kjenner at jeg kan si disse ordene, så er vel mest det såre, og følelsen av å være lei seg, som kommer..

 

Har du noen gang hatt forventninger, også skjer ikke det du trodde skulle skje?

 

Og det fordi forventningen gjaldt andre, og ting du tok som en selvfølge (ut fra slik du er og gjør selv), ikke ble innfridd..

Det er ofte da denne såre følelsen kommer. Den følelsen av å ikke være verdt såpass engang..

 

Jeg har blitt flinkere til å kaste det raskere av meg, men det svir like godt med det samme, nå som før.

Bare det at etter gjentatte ganger,  så blir en litt mer herdet. Men jeg tror aldri en kan bli så herdet at en ikke kjenner det såre med det samme det skjer..

 

Det er livet det også…forventninger, skuffelser, misforståelser osv….

Frodith skrev så fint om gleden i dag, og jeg hadde tenkt å henge meg på det, men så skjer livet, og da ble det et litt annerledes innlegg først..

Nå skal jeg velge å glede meg over ting jeg har i livet her og nå,  så går den såre følelsen over snart ☺️

– Mannen min, som er så veldig lik meg på mange vis, og som jeg har det så godt sammen med

– Sola som kommer litt igjennom tåkeskyene

– At vi klarte å klippe plen og kanter i dag også

– At vi har mat, og kan spise oss mette i dag også

– At vi er “friske” (alt er relativt 😉)

 

God lørdag til deg 🥰

 

6 kommentarer
    1. Jeg tror de som blir sinte kan ha det lettere inni seg enn de som blir skuffet eller såret for den samme tingen. Noen skuffelser er verre enn andre, ofte når det gjelder våre nærmeste. ❤️

    2. Trist når såre ting hender, men som både du og Frodith sier, så må vi bare ta tak i alle de små gledene vi oppdager. Det finnes mange av dem hvis vi bare ser, lytter og føler🤗Ha en riktig så fin helg🙋🏼‍♀️

    3. Dette var et kjempeflott og supert skrevet blogginnlegg til ettertanke ❤

      Jeg er helt enig med deg og Frodith i det dere skriver.

      Tror de som blir sinte kanskje blir fortere ferdig med ting, og går videre.

      Ønsker deg en superfin lørdagsettermiddag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg