Minifering av mannen

Bursdag på en mandag, det tilsier en liten feiring.  Men ettersom jeg bakte sjokoladekake på lørdag, og vi har spist det i 2 dager, så måtte det litt annen type kake til i dag.

Men strømmen var så dyr, så jeg fikk ikke lov til å bake noe i dag. Greit for meg det 😁

Vi gikk ut en liten stund på formiddagen for sola skinte, men med 0 grader og kald sno, så ble det ikke så lenge.

 

Jeg fikk heller ryddet soverommet oppe for rammer og annet vi har hatt med oss hit fra leiligheten på Flatåsen.  Hver gang jeg har tenkt å rydde der, har jeg snudd i døra, for jeg visste at det tok litt tid, og det er ikke så lett å vite hvor man skal gjøre av alt.

 

Men i dag, etter gårsdagens hvile, og en god natts søvn, da bestemte jeg meg.

‘Mannen kom for å rydde han også, men det måtte han gi opp, for han rydder ikke slik jeg gjør. Han skal sjaue alt hit og dit først, mens jeg begynner på rammene, skriver opp og sorterer, for så å legge i bokser og kaste det som kastes kan. Så han fant på noe annet etterhvert, og etter lunsj dro han til tannlegen. Da fikk jeg rote og sjaue helt for meg sjøl! 😄

Å dra til tannlegen er også en måte å feire dagen sin på!😳

 

Til slutt kunne vi endelig se hele senga igjen, og nå har jeg lagt den ut på Finn. Håper å bli kvitt den også raskt.

 

I dag var det min tur til å lage middag, selvfølgelig siden han har bursdag.  Olav fikk bestemme hva han ville ha.  Det ble stekt kveite. Tok ikke bilde av middagen, men den smakte veldig godt, og var en fin bursdagsmiddag.

 

Brukte dette bildet av han for å gratulere han på facebook i dag.  Er jo ikke nok at han fikk snap hvor jeg sang bursdagssangen til han, og litt på messenger, før jeg sto opp og kunne gi han et bursdagskyss 😀

 

Vi slappet av litt etter middagen, før vi tok kaffe og kaker.

 

Olav stakk innom Baker Lund på Øra (Kyrksæterøra), og vi delte på kakene. Fint å kjøpe forskjellig og ikke to like.  ☺️

Sjelden jeg spiser så mye kake på en gang, men ser du hvor gode der ser ut eller? 😉  Jeg juksa litt, og ga Olav de største bitene 🙂 Men ikke si det til han 😉   Og han måtte jo få blomst og figur på donutene 😉

 

De har bare så gode kaker, og det verste/beste er at de faktisk ikke er tunge.  Selv om vi er skikkelig mette, så føles det ikke tungt i magen, og godt er det. 😀

 

Å gå ned de kiloene jeg har tenkt å gå ned, er ikke så lett når man spiser slike kaker på en mandag! 😁

 

Men er det bursdag, ja, da er det bursdag! 😉🎉

 

 

 

Ellers så snør det og snør det…så det blir helt grått.

 

 

16 kommentarer
    1. Gratulerer med dagen til mannen! 🙂
      Det er lurt å kjøpe forskjellige kaker slik at man kan smake på flere.
      Hvis vi en sjelden gang er på kafe, kjøper vi alltid 2 forskjelliige kaker, slik at vi kan smake på begge.
      Kos dere resten av kvelden! 🙂

      1. Takk, det gjør vi. 🙂
        Ja, det er lurt å kjøpe forskjellig, for vi må jo smake på det de har der. 😉 Tusen takk på vegne av Olav 😀
        Ha en fin kveld! 🙂

    2. noen ganger er det best å få styre og ordne alene ja ,krysser fingrane for att noen trenger den sengen :=) og jeg likte kakefatet,lurt å kjøpe forskjellig for så å dele ,huser et eldre par fra bygda her gjorde det alltid når dei gikk på cafe :=) ha en fin kveld videre

      1. Takk for det 😀 Ja, jeg liker nok best å holde på litt alene. Jeg er ikke så rask som mannen, men jeg får det gjort 😉
        Veldig kjekt å dele kakene, så vi får smakt på flere 🙂
        Ha en fin kveld. Klem ❤️

    3. Er det bursdag så er det bursdag! De kakene ser jo helt nydelige ut! Så får en heller stramme inn en annen dag hvis en føler for det! Klemmer <3

    4. Gratulerer så mye til mannen, ser ut som dere hadde en hyggelig dag🥳 Kjedelig med det snøværet men det går vel snart over tenker jeg, håper jeg ihvertfall. Du har jo en utsikt du trenger å se🥰

    5. Herlig at jubilanten fikk oppmerksomhet i massevis. Sånn skal det være. De kakene der hadde ikke jeg klart å la være heller, selv om jeg ikke skal ha sånt hver dag. Men er det fest, så er det.
      Håper dere fort får solgt den senga og at våren kommer din vei. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk for det. Nei, de kakene var for fristende 😁😉
        Om vi ikke får solgt den, så gir vi den bort. Må prøve å selge den først 😀
        Ha en fin dag. Klem ❤️

    6. Gratulerer med dagen til din mann. Jeg liker ideen å kjøpe flere sorter kake i små biter. Da blir det veldig fergerik:)
      Ja, strømmen ja. Vi passe på å ikke bruke vaskemaskin mellom 8-9:)

      1. Takk på vegne av mannen 😀

        Strømmen endres hver dag og det er høyt til forskjellige tider nå, så her følges det med på timebasis.
        Slitsomt, men blir en vane 😉☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg