Meningers mot

Har du noen meninger?

Hva betyr egentlig meningers mot?

HER  kan du lese litt om dette

 

Om meningers mot

Er du en meningsbærende person? Da er du kanskje en av stadig flere meningsdannere i meningstyranniet.

AV ERLEND LØNNUM

Det har blitt svært vanlig å mene mye om mangt. Jeg mener, det er så mange som mener fremfor å tro og anta, synes og gå ut fra.”

 

Definisjonen av ordet meninger kan du lese litt om HER

 

“Mening er en tanke, en fornuftig sammenheng eller en oppfatning.”

Kilde: Store norske leksikon

Det er mange meninger om mangt og meget.

Nå det kommer til blogg, så er mange av oss kanskje litt “meningsløse”

Nei, ikke sånn meningsløs, men at vi deler våre meninger lite.

Da tenker du kanskje at vi ikke har noen meninger i det hele tatt, her vi deler naturbilder, blomster og hjerter.

Men klart vi har meninger, jeg har ihvertfall det.

Av flere grunner, så er jeg ikke så lysten på å mene så høyt hele tiden.

Og kanskje spesielt ikke på blogg som “hele verden” kan lese.

Ikke det at jeg har så mange spesielle meninger, mer at jeg ikke har behov for å mene noe hele tiden, eller rettere sagt/skrevet; Jeg har ikke behov for å fortelle hva jeg mener hele tiden.

Men tro meg, de som kjenner meg, vet at jeg kan si meninga mi når jeg vet at jeg har dekning for det jeg mener, eller tror på det jeg mener noe om.

Og det kan være noe helt annet enn andre mener.

 

Ser at enkelte har mistet lysten til å blogge,  og det kan være mange årsaker til det.

Har selv vurdert flere ganger å slutte, for det har vært litt mye siste året, og når jeg ikke har energi og så mye ork, så sier det seg selv at bloggen må lide for det.

For andre kan det sikkert være at det er sommer og ferie, og andre prioriteringer.

Tror kanskje det også kan være en årsak at enkelte har så sterke meninger om hvordan vi skal blogge, hvem vi skal kommentere, og ikke kommentere, for da holder vi med, eller mot, eller what ever….det menes så mye, og det er lov det.

Er det dermed sagt at vi ikke bryr oss om? Kanskje heller at vi ikke bryr oss med?

Hvem vet hva den enkelte av oss gjør, tar tak i, sier ifra om, uten at vi gjør, eller “mener” det høyt?

 

Mener noe om mye jeg også som du ser 😉

 

 

 

Jeg tror ikke det er bare jeg som mister motivasjonen av dette, uten at jeg kan påstå det.

Men jeg har funnet ut igjennom livet, at ting jeg kan føle på, eller mene noe om, det er det mange andre som gjør også.

Jeg er nemlig ikke så unik ☺️

 

En kan mene mye om tistil også,  men den er jo fin 😀

 

 

 

19 kommentarer
    1. Veldig godt blogginnlegg, Heidi 😍 Jeg er nok en av dem som mener en del men ikke alltid deler meningene mine. Men ofte føler jeg ikke nødventigvis behov for å mene så mye om alt mulig heller. Må prioriterer litt hva jeg vil bruke energi på.

      1. Tusen takk for det Kari. Det samme med meg, har ikke behov for å mene så mye alltid jeg heller. Tar mye energi det også 🙂
        Så vi får fortsette å prioritere på vårt vis 😉🥰

    2. Flott innlegg – og helt sant! Det er noe med det der at jeg ikke alltid trenger å dele min mening med alle på blogg….! Tusen takk for at du skreiv så bra om det! 🙂 klemmer

    3. Tistler er fine de 🙂
      Jeg tror vi mener mye om det meste eller lite om mye osv… også er det opp til oss selv å dele av og til 🙂
      Lag deg en fin fin tirsdag og håper det går bra med deg 🙂 klem

    4. Vi har jo ytringsfrihet, men ikke ytringsplikt….
      Mener mye om mangt jeg og, men har da absolutt ikke energi til å ytre meg om det, og kanskje måtte forsvare det jeg sier overfor folk som både snakker og skriver med store bokstaver.
      Enig med de andre her, et fint innlegg👍

      1. Tusen takk for det.
        Det er akkurat det, slitsomt med så altfor mange store bokstaver ofte. ☺️ Vi er nok mange som mener mye om mangt, men det er ikke en plikt å mene det høyt 😉 God tirsdag! 🥰

    5. Flott innlegg. Ga meg noe å tenke på. Jeg er jo ei kjerring som mener mye og poster meningene mine både titt og ofte.
      Jeg mener ikke at man nødvendigvis må poste alt man mener på blogg. Folk må få blogge om det de føler for.
      Noen ganger ønsker jegbare at leserne mine mener noe inne i sitt eget hode.

      1. Tusen takk for det det 🙂 Klart vi må mene noe, og det tror jeg vi alle gjør. Det er bare det at vi ikke gjør det så høyt.
        Du mener mye om mangt, og det synes jeg er flott. Liker mange av innleggene dine, og så er det noen jeg ikke er like enige i, og kanskje synes er litt for høye meninger om enkelt ting og folk, og det vet du sikkert er mange som mener ☺️.
        Vi kan ikke alle være like, det blir vel kjedelig.
        Det viktigste er å respektere hverandre, og vise hensyn tenker jeg.
        😉🙂

    6. Jeg er som deg Heidi. Jeg mener MYE jeg også. Men for meg så vil jeg ikke bruke bloggen min for å mene “på torget”. Skriftlige ord blir ofte tatt i annen mening og får ikke fram nyanser som en muntlig samtale eller diskusjon gjør. Derfor liker jeg ikke det skriftlige mediet til å mene så høyt. Men at jeg mener mye om alt mulig, det er sikkert. Jeg gjør til og med noe MED ting i det private. Men føler ikke for å “henge opp lapp” i blogg-blokkas korridorer om det. Jeg er også enig i dette med at man mister litt gløden om det bli for mye “regler” om hvordan og hvem etc i forhold til det å blogge og kommentere. Jeg liker det sånn som jeg gjør det, og om jeg skal endre “stil” kun for å tekkes en gruppe lesere eller de som driver plattformen, så får det heller være.. Da blir jo ikke bloggen “ærlig” og “sann”. Om man ikke kan være som man er.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg