Me, eller ikke Me? Kropp og helse..

Ikke vet jeg…

Du har sikkert fått med deg at jeg fikk diagnosen Me for en stund siden.  Jeg hadde lite energi, smerter i kroppen og ofte utmattelse som er noen få av mange ting som følger med å ha ME

Etter at jeg  i sommer fikk blokket ut en åre, ble jeg så mye bedre, og jeg tenkte at kanskje det var det som gjorde at jeg var så mye sliten som jeg hadde vært over tid.  Jeg har nok glemt litt at ME diagnosen fortsatt er der, og at jeg kanskje ikke er så frisk som jeg trodde.

For etter oppussinga og mer jeg har gjort, så kommer liksom ikke kroppen seg igjen. Jeg sliter med influensa og forkjølelsesfølelse hele tiden, og gjør jeg litt i Huset, så får jeg smerter i brystryggen igjen, og må legge meg.

De siste dagene har ikke bare vært gode, og til tross for at jeg et par netter nå, tok lading, i følge Bodybatteriet på klokka, så tappes kroppsbatteriet veldig fort. Har jo vært mye sosial også, og det tar ofte mer energi enn mye annet..

Det ser ut som jeg ikke har hvilt noe, men jeg har faktisk liggi på sofaen en del av tiden her også. Blir ikke blått allikevel…

I natt var jeg mye våken, og jeg har nesten ikke ladet kroppen noenting.

 

Jeg våknet ikke før 08:45 i dag, og en av årsakene til det er nok at jeg var så lenge våken i natt, og at mannen dro tidlig på Kyrksæterøra. Hørte nok at han dro, for jeg var våken litt før 07:25, og det var rundt da han dro.

Men jeg sovnet like fort igjen, og sov så jeg var helt i ørska når jeg våknet, og drømmer så mye rart.

 

Drømmer en del at jeg skal være med på ting, men sover så lenge jeg kan, og rekker sånn akkurat det jeg skal gjøre, eller være med på.  Så det er vel et tegn på at jeg trenger mye søvn akkurat nå da, ikke vet jeg.

 

Og hodet er veldig tomt også. Tenker hver dag at jeg skal planlegge det jeg skal bake til jul, et par slag ihvertfall, men den ene dagen etter den andre går…

 

Det jeg fikk gjort i dag, var å male mandler ihvertfall. Da er de klare til baking om ikke annet. 😉 Og da hadde vi fått lit snø i bygene også 😀

Ellers så snør det ute, og det blir mørkt nesten hele dagen, så en blir jo trøtt av det også. Går litt i sånn kosemodus, og har ikke lyst til å gjøre noenting egentlig. Bare nyte at jeg kan slappe av…heldige meg! 😀

 

Så, jeg klager ikke, for det jeg ikke får gjort nå, det kan jeg like godt gjøre en annen dag, og jul blir det uansett. Ribba og all julematen er i hus, og vi er 2 personer, så vi skal ikke sulte. 😁

 

Koselig julepynta hus har vi også, bare mangler juletreet og litt til nærmere jul.

 

Vaske huset har jeg slutta å gjøre til jul, det blir bare sånn vanlig rengjøring, og det går også raskt og enkelt.

 

Jeg har blitt så avslappa, at til og med julestemningen ikke orker å være tilstede i kropp og hode 😉

 

Nå skal jeg lese litt blogger, før jeg finner en fin oppskrift på hekla drømmefanger som Sophie spurte om jeg kunne hekle. Da må jeg jo prøve å få til det 😊

 

20 kommentarer
    1. Høres kult ut med hjemmeheklet drømmefanger. Jeg håper du lytter til kroppen og får restituert deg godt fremover! 🥰 Jeg har faktisk ikke gjort noen juleforberedelser enda. Har bare ladet til julebort, som er i kveld, så blir det restitusjon, og da kommer nok julepynten frem til helga 😀

    2. Det er nok fort gjort å glemme seg bort litt, og da får du det jo igjen! 🙁 kjedelig….! Men – du har malt masse mandler – hva skal du bake da? Nysgjerrig…..! God klem <3

      1. Ja, jeg må vel regne med en liten smell… ☺️
        Tror det blir fyrstekake, ettersom Olav ønsker seg det, også sucksékake i muffinsformer..Pleier å lage den siste. Fyrstekake har jeg ikke bakt før, så jeg prøver å finne en enkel og god oppskrift uten mandelessens 😁
        God klem 🥰

    3. Høres nyttig ut med den klokka som forteller hvor lite eller mye hvile du har fått.👍🏻
      Det er heldigvis mange dager igjen til jul og helsa kommer uansett lenge før antall kakesorter i boksene.🥰
      Håper du får en bedre nattesøvn denne natten.🤗🌹

      1. Tusen takk for det. Finner senga nå 😉
        Har 5 kakesorter, så det skal gå bra…kjøpekaker 🙈😄
        veldig kjekk den klokka, for den viser slik det kjennes ut i kroppen ☺️
        God natt! Klem ❤️

    4. Det er ikke så greit når kroppen ikke klarer å holde tritt med det man har lyst ril å gjøre. Får håpe du klarer å roe kroppen i natt 🥰 Blir spennende å se drømmefangeren når den er ferdig. Klems 🤗

    5. Ja, den kroppen den kroppen. Jeg burde hatt en sånn klokka som forteller meg svart på hvitt hvordan det er kanskje. Ikke lett når energien ikke er på topp. Glad du fikk fikset den stenten, men man må nok ta hensyn til seg selv likevel. Klemsiklem:))

    6. Vi kan bli lurt av kroppen noen ganger. Jeg trodde også at jeg er blitt bedre her på filippinene, men når det ble litt for mye, må jeg betale med noen dager hvile. Ja, det blir jul likevel:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg