Lørdag – Avslapning – Sol

Deilig med lørdag!

Ikke minst godt å våkne til sol og 13 varmegrader.  Dette er jo sånn vi pleier å ha det i mai.  Får håpe ikke sol og varme blir brukt opp nå da 😀

 

Hadde tenkt å kanskje bake en kake i dag, men formen er ikke der, og mannen har ikke lyst på kake. Ihvertfall ikke nå på morran, så jeg venter med det likevel.  Tenker at det blir nok tid etterhvert til å bake, og kose meg med det.

Har alltid vært glad i å bake, så jeg må få opp energien og ork til å gjøre det.  😉

 

Vi hadde ikke før fått i oss frokosten i dag (litt sen frokost) før eldste dattra til Olav kom innom sammen med kjæresten.  De hadde tatt en løpetur før frokost. (Noen spiser enda senere enn oss 😄 )

 

De satt en liten stund og pratet, før de jogget/gikk opp på hytta.

 

Vi har bare slappet av, og sett litt på Birkebeinerrennet, og jeg tok fram pc.n for å fortsette med fotoalbumet  🙂

Men så ble det mest lesing av blogger og blogging selv først. 😉

 

Kunne godt tenkt meg å gå en lang tur i sola sjøl, men får nøye meg med en liten tur litt senere.  ☺️

 

Litt er bedre enn ingenting. Det pleide jeg å si til meg selv før, når jeg begynte å trene så smått. Noen sa til meg, at det var ikke noen vits i å trene bare en halv time, men heldigvis hørte jeg aldri på dem.  For selvfølgelig er det bedre å trene litt en halv time enn ingenting, eller?

 

Så det har vært mitt motto siden. Litt er bedre enn ingenting! 😉

 

Nå gjelder jo mer det motsatte til meg etter ME diagnosen, men jeg er jo glad i bevegelse, og frisk luft, så da gjør jeg det beste ut av det. Også prøver jeg å hvile desto mer.

 

Når man hele livet har blitt foret med at trening, løping, kondis etc er det som må til for at kroppen skal fungere, ja, da er det ikke bare lett å snu om på den tankegangen. Nå er det hvile som er best for meg, det merker jeg jo veldig godt.

 

Samtidig så er det viktig at kroppen får bevegelse, og musklene blir brukt noe, om enn ikke så veldig som før.

Så, som alt annet i livet; Balansegang er viktig!

 

Det burde i grunn være mer fokus på det. Også som frisk. Hvor viktig det er med restitusjon og hvile også innimellom jobb, trening, familie, og alt annet som sluker en med hud og hår!

 

Og ikke minst, å ha et godt liv hele tiden!

 

Tankene kommer litt mer rundt dette når en opplever å miste noen.  Jeg har denne uka mista en onkel. Han hadde rukket å fylle 80 år, og var veldig sprek og sunn. Opptatt av kosten og han jobbet aktivt fysisk med mange ting selv om han var pensjonist for lengst.

Tanta mi, hans kone døde i 2017 av kreft, og han giftet seg på nytt et par år etterpå.  Jeg håpet han ville få mange år til, og det virket jo sånn, så sprek som han var.

Men så fikk han selv kreft, og det gikk fort. Onsdag denne uka døde han. ❤

 

Min mor som aldri har vært veldig opptatt av trening og riktig kost lever enda.  Hun har alltid vært glad i god mat, sjokolade og det meste som vi ikke skal spise så mye av. Hun gikk ikke mye tur, men var aktiv på andre vis Hun er dement, på sykehjem, 83 år gammel. Men hun lever!🥰

 

Så vi vet ingen av oss hva som til slutt gjør at livet er over. Derfor er det så viktig å nye dagen i dag!🥰

 

Igjen tok mine skriverier mange svinger, men sånn ble det i dag også. ☺️

 

God lørdag!  Nyt den og livet uansett hvordan du har det.  Noen små gleder kan vi finne hvis vi leter godt. Og det er så viktig å finne dem, for jammen meg er det mye tøft vi skal oppleve de fleste av oss.

 

Livet er ikke for amatører!   Det burde fulgt med en bedre bruksanvisning!

 

 

 

 

 

12 kommentarer
    1. det er sant livet må leves her og nå ,ingen hvet hvor lang tid dei har fått tildelt på denne jord :=) kake er godt,en skuffekake er finfin å lage når formen er god så kan du ha litt i fryseren :=),her går det i veding ,nå har vi hatt middagspause men er klare for å starte opp igjen no :=)

      1. Ja, jeg har tenkt å lage slike langpannekaker, som kan deles opp, og som tiner fort. Har flere slike oppskrifter, så det blir etterhvert 😀
        Vi har så mye ved nå, at i år slapp vi å ordne det. Vi har jo alt vi har kappet til svigerfar også. Passet fint det nå. ☺️

    2. Nå har vi det kjempefint i Trøndelag, og herlige temperaturer 😊 Kjørte en tur på Tillertorget i dag, og da jeg kom ut kvitret småfuglene som bare det.

      Lurt å ha en kake man bare kan ta opp fra fryseren.

      Ønsker deg en kjempefin lørdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, det er virkelig fint nå 😀
        Må ha litt sånne kaker i fryseren etterhvert. Kommer jo stadig folk her, så det er koselig å ha noe å servere ☺️ God lørdagskveld! Klem 🥰❤

    3. Litt er DEFINITIVT bedre enn ingen ting..og jeg er helt enig i at man bør være flinkere til å tenke restitusjon når det kommer til mange ting. Og ja – livet har man ingen garanti for – så det bør leves & nytes 😊
      Ha en fin kveld videre ❤

    4. Vi må leve livet når vi har det – så godt som mulig! Det blir viktigere og viktigere og hvile mellom alt en driver med….. det kommer tydeligvis med alderen…! Fine tanker her fra deg…. klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg