Livet skjer

Nå er jeg i Halden, og her blir jeg værende.

Kjørte ned onsdag og det ble en lang og fin tur, med mange opplevelser. ☺️

Kl 06 i Gjengstøa

Innom kirkegården med rhododendron

 

Ankomst Halden 17:35 ved ingen stopp

Litt kø må en regne med på kjøretur 😄

Og mye vegarbeid og mange røde lys og flere stopp

Innom Kvikne kirkegård også

 

Noen av dere har sikkert fått med dere at jeg hilste på Mette Marit. Ja, selveste Mette Marit…også Solan og Ludvig da. 😀

Fant ut at jeg skulle ta matpausa på Aukrustsenteret som for en gangs skyld var åpent når jeg kjørte forbi, og da fikk jeg høre at Mette Marit skulle komme innom.  Og det om bare 20 minutter.  Vel, så gikk det 50 minutter da, men det var verdt å vente litt ekstra på henne.

Ludvig ville vente sammen med meg, og jammen meg ville han bli med videre på turen også 😉

Ikke var det så mye folk der heller, så jeg sto litt for meg selv for å filme og se henne, og plutselig så hun rett på meg og sa hei 😀 Joda, jeg vet at hun er et vanlig menneske som alle oss andre, men det er ikke hver dag jeg hilser på en kronprinsesse. 😉

Det ventes spent

Så kom hun endelig 😍

 

 

 

 

Ellers gikk kjøreturen fint, og selv om jeg faktisk aldri har kjørt så langt på en dag helt alene, så var det ikke noe problem. Jeg har tross alt hatt sertifikat siden jeg var 19 år og kjørt mye. Slapper godt av når jeg kjører bil alene, og koser meg.

Brukte 2 timer mer enn vanlig, men det var fordi jeg tok det som en tur, og tok mange stopp underveis.

Elgen må jeg jo ta bilde av, og det kan jeg ikke gjøre når jeg kjører, så da ble det nok en stopp 😉

Med en halv time igjen til Halden åpnet himmelens sluser seg, og det plaskregnet, og lynte. Litt av en velkomst til Halden dette. Sønnen min kom ut med paraply og vi sprang inn.

Framme kl 19:09

Bagasjen fikk vi hente senere. Ble opphold en liten stund etterpå.

 

Det har regnet alle dagene siden jeg kom hit, men det er helt greit.

En tøff start ble det, for dagen etter jeg kom, døde farmor til ungene mine.  Jeg fikk være sammen med dem og henne, og jeg er veldig glad for at timingen var sånn at jeg fikk sagt hade til henne. Og at jeg var glad i henne. Selv om hun ikke hadde lenge igjen, så svarte hun meg med: “jeg er glad i deg og. ”

 

Dessverre stoppet jeg ikke for å besøke henne på vei ned slik jeg pleier, for jeg var ikke lydhør nok, og tenkte at “nå har jeg tid til å kjøre og besøke henne en av de nærmeste dagene”  Så jeg burde lyttet til den stemmen jeg pleier å lytte til, å ta en liten stopp, for du vet ikke når det er for sent..

Heldigvis var vi også sammen med henne i mai ved konfirmasjonen til barnebarna mine, og det er jeg glad for. Hun fylte 98 år på lørdag, og da var mange av hennes kjære samlet hos henne, så en fin avslutning på livet ble det for henne. Hun bodde hjemme til siste dag, og var helt klar i hodet. Hun har vært en veldig oppegående, god, snill og energisk dame.

Det ble mye på en gang når jeg kom hit, men nå skal jeg bare roe ned litt og puste…

Litt fint vær innimellom ☺️

Flyttebilen kom som avtalt

Jeg har vært rundt på flere visninger, og det er heldigvis mange ledige leiligheter i Halden, men så langt så blir det ingen av de jeg har sett på. Må føles riktig og hjemme ☺️

Dette blir for dyrt 😁😂

Rød Herregård

Rusler tilbake og nyter utsikten mot Fredriksten festning

Ellers så tok jeg en del bilder inne på Aukrustsenteret, og de kan jeg vise i et senere innlegg.  Nå skal jeg legge inn bildene, også skal jeg stå opp.  Var godt å slappe av litt ekstra i senga i dag. Det trengs nå kjenner jeg etter mange uker/måneder med hard jobbing m.m.

 

God lørdag! 🥰

 

20 kommentarer

Siste innlegg