Litt abstrakt igjen

I dag dro mannen tidlig til Trondheim,  så når jeg våknet var det stille i huset, og jeg sto ikke opp med en gang..gjør jo sjelden det om han er hjemme også. Men det er fort tvingende nødvendig å stå opp, så også i dag.

Frokosten ble da havregrøt, og kroppen var ikke sånn veldig i toppform, så jeg koste med litt med å lage et par abstrakte malerier igjen.

Her er det første

Jeg synes det er artig å se hva som dukker opp når jeg lager disse.

To forskjellige teknikker, og begge like spennende 😀

Når maleriet er vått, synes ikke alle fargene, men så tørker det, og ting dukker opp etterhvert. Veldig artig maleteknikk. 🙂

Etter dette kom jeg meg ut, og klippet alle kanter på plen, og rundt huset.

Det tok som vanlig litt tid, og jeg må ta pauser,  men desto deiligere når jeg kommer i havn 😀

Morgenens bilde før jeg satte i gang

Jeg rakk å hvile en times tid før Olav kom fra byen, og da ble det god lunsj.

For når mannen er på tur, og stikker innom butikken, da blir det som regel litt ekstra godt. Både brød og pålegg ☺️

Litt hvile igjen på begge to, men så gikk Olav ut og klippet en del av plenen.

Jeg fikk endelig gjort rent Peugeot,n innvendig, men da var det nok for meg i dag.

Bare litt middagslaging, kveite m.m.

Og tror du ikke Olav hadde skeiet ut, og kjøpt med et par kakestykker fra bakeren 😉😀

Tenkte ikke på å ta bilder av dem heller, for det ble et lite stykke til kaffen etter middagen. Jeg orket bare et kvart stykke av ostekaka, mens Olav spiste hele marsipankakestykke. Han er så glad i det ☺️

Da har jeg litt igjen til kaffen i morra også, mens han må klare seg med noe annet, tørr kjeks eller noe 😉😄

En fin dag, og kroppen brukt opp for denne dagen. Den er vond, men det har den vært de siste dagene, så jeg regner med det går over snart 🙂 Lov å håpe 😉

Et lite bilde av en nesten ferdigklippet plen med sola til slutt 🌞

20 kommentarer
    1. Så kjempenydelige og vakre malerier du maler, og jeg liker fargene du velger på dem 😍

      Koselig å lese at du har hatt en fin dag tross smerter i kroppen. Håper at smertene gir seg litt etter hvert ❤❤❤

      Ønsker deg en superfin torsdagskveld ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk ☺️. Men hvilket av dem likte du? 😉
        Må ha litt ekstra kos innimellom, og vi gjør det ikke så ofte nå, så vi har klart å gå ned 15 og 4 kg 😄
        Ha en fin kveld. God klem ❤️

      1. Tusen takk. Veldig moro, og spennende, for jeg vet jo aldri selv heller hvordan de blir. Jeg tenker noe, men blir sjelden akkurat slik jeg tenker 😉😄🥰

    2. Bildene dine er veldig fine, lekne bilder med nydelige farger.
      Du får gjort mye, men godt du hviler masse. Masse gode tanker <3 klem..

    3. Nydelige bilder.<3 Kalles denne maleteknikken for pouring ?( vet ikke om jeg skrev det riktig) Likte det første bildet veldig godt, men det andre var også fint. <3<3<3

      1. Tusen takk 🙂
        Det andre bildet er malt med pouringteknikk.
        Synes det er så artig å se hva som dukker opp 😀
        Men det går så mye maling til det, og den må være mer flytende enn akrylmalinga jeg har.
        Så jeg brukte veggmaling på det 😉🙂
        God fredag ❤️

        1. Jeg har sett video der den teknikken er brukt, å det ser så gøy ut. Kan tenke meg at det går mye maling til det ,ja. Er selv veldig interessert i både maling og tegning, ja egentlig håndarbeid generelt, strikking og hekling også. Jeg har ikke prøvd meg så mye på maling med akryl/olje da, men kanskje jeg skulle gjort det. :)) Kos deg masse med malinga, å takk for at du deler med oss lesere av bloggen din.

          1. Så artig at du også maler. Da syns jeg du skal prøve deg på akrylmaling også. Oljemaling har jeg ikke prøvd enda. 😉 Kan jeg spørre hvor du er fra? Har du egen blogg?
            Hadde vært artig å se hva du har malt. Kan sende meg på messenger om du vil 😉 Bare å søke meg opp ☺️

            1. Jeg er fra nord i landet og har ikke noen blogg. Er ikke så god på dette med data, men visst jeg hadde hatt ditt mobilnummer/e-mail adresse, så kunne jeg sendt noen bilder til deg av det jeg har tegnet, kun for dine øyne ,vel og merke. <3 Det hadde vært koselig.

    4. Så flink, Heidi. Det først bildet var bare helt nydelig.
      Dere er flinke på å kose dere, det er så fint å høre.
      Håper kvelden din ble fin <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg