Kontraster

I natt ble jeg liggende og tenke på alle de jordskjelvrammede, og på hvor fryktelig det er å vite at mange ligger begravd under ruinene.

Ar det fortsatt er folk som venter på redning. Det går bare ikke å sette seg inn i den desperasjon og fortvilelsen de må ha, og familiene som ikke har hørt fra sine kjære 😥

Tenkte på folkene i Ukraina og krigen der…..

Og selv så lå jeg i min egen trygge, varme seng, og det eneste “problemet” jeg hadde var at jeg var våken noen timer. Absolutt ikke noe å klage over 😳

Våknet til en ny dag, kunne stå opp og nyte den samme utsikten med litt annet vær,

   ……spise en god frokost, før vi gikk ut og fortsatte med ved.

Hadde ingen god dag kroppslig sett, for jeg hadde ikke før begynt å klippe småbusker, og bære litt kvist,  før jeg kjente at jeg ble svimmel, og enda mer kvalm enn jeg var når jeg våknet.

Måtte sette meg litt

Og etter noen runder med kvist, så ble jeg så svimmel og så så uklart, at jeg måtte sette meg hele tiden.

Jeg sa ifra til Olav at jeg ikke klarte mer, og det var som å snakke med døve ører…han gikk med øreklokker,  og selv om han satt ved siden av meg, så hørte han ikke hva jeg sa.

Når jeg da gikk, så lurte han på hva jeg skulle. Om han hørte at jeg måtte gå inn og legge meg, nei, det tror jeg ikke ☺️

Men det gjorde jeg. Etter 10 minutter tok jeg fram blodtrykksmåleren, og det var lavt til å være meg.

Har vært en del svimmel den siste tiden, så det kan nok hende jeg må endre litt medisiner etter at jeg fikk blokket ut åre.

Etter en liten hvil, mye vann og litt 70% sjokolade, gikk jeg ut, og fikk hjulpet Olav med resten av veden.

Han jobbet i 3 timer,  og det var stort og tungt, og han var ikke akkurat i toppform han heller. Men med pauser, så ble vi ferdige 🙂

Som jeg skrev først, så har vi ingenting å klage på. Vi har et hus å bo i, varme, mat og alt vi trenger. ❤️

20 kommentarer
    1. Ja, selv vi har en del plager, så det er bare blåbær i forhold til de….
      Det blir mye vedvarme for dere det dere holder på med:)

    2. Ja, det er veldig trist å tenke på de som har det fælt, som sulter, ikke har det de trenger, og ikke minst den frykten og angsten de må leve med. 😥
      Sikkert godt å bli ferdig med veden. Bra du var litt streng med deg selv i dag! Du skulle bare vært det mye tidligre! 😉

      1. Skulle nok vært det, men jeg var ikke streng, hadde bare ikke noe valg. Fikk gjort litt mer etterpå da 😄
        Og nå har jeg kommet hjem fra handletur på Øra.
        Er meldt så dårlig vær de neste dagene, så da måtte jeg bare dra i dag ☺️

    3. Jeg får virkelig vondt langt inni hjerteroten å tenke på at mange har det helt grusomt ❤😢 Her sitter vi og klager for bagateller.

      Kjempegodt å være ferdig med veden da.

      Bildene dine var helt nydelige 😊

      Ønsker deg en superfin onsdag ❤😊

      Purr, purr,og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk for det.
        Ja, det er veldig vondt å tenke på alle som lider nå. Og mange har jo krig hele tiden, så hva klager vi på..
        Men vi er jo alle oss selv nærmest, og det er lov det også 🥰
        Vi har nok mye vedjobbing igjen, men ferdig for denne uka ihvertfall ☺️
        Ha en fin kveld! Klem ❤️

    4. Det er fryktelig å tenke på, plutselig så skjer dette..Triste greier. Forferdelig tragedie.
      Men vi får nyte hver dag og flott å se hvordan dere jobber i lag…Klem <3

    5. Det er umulig å ikke tenke på de som er berørt av jordskjelvene, både i Tyrkia og i Syria. Jeg satt en god del på Tik Tok i går kveld, og det lå så mange tragiske filmsnutter ute. Tårene bare rant nedover kinnene, spesielt der en sønn (voksen) satt utenfor ruinene av foreldrenes hus. De var i livet, men redningsmannskapet hadde ingen mulighet til å nå dem 😢 Det kan nok være greit å sjekke om du har riktig dose på medisinene dine, og få regulert det så du ikke blir uvel å må hvile deg så ofte. Håper du har en god kveld, klem 🤗

      1. Huff, ja, det er mange triste filmsnutter. Akkurat den så jeg også. Må føles helt forferdelig 😳
        Ja, jeg må non sjekke medisindosene nå. Er noe som ikke er helt bra. 😉
        Ha en fin kveld! Klem ❤️

    6. Det er grusomt å høre og se den fryktelige ulykken med jordskjelvet.😨
      Vi er heldige som slipper det her i Norge.🤗👍🏻
      Godt å høre at du kom deg litt til heltene etter litt hvile. Det er kjekt når det er vær til å være ute og holde på med ved.👍🏻👌🏻

      1. Ja, vi er heldige 🥰
        Jeg må bare hvile når kroppen protesterer sånn, men det er kjedelig når arbeidslysta er der ☺️
        Det var veldig fint vær i dag, så vi måtte få det ferdig før uværet kommer inn 🙂

    7. Ja, vi er heldige som slipper sånne store katastrofer! Trist at du blir så veldig sliten, men du vet jo hva som trengs for å komme ovapå igjen! God klem til deg <3

    8. Det er bra du passer på deg selv. Kanskje har du blodtrykksfall? Og den kvalmen… det er trasig å ha det slik. Men som du gjorde, tok det med ro, og så gjekk ut igjen og klarte brasene…. man må bare ta det varsomt 🙂
      Håper dagen i dag blir uten utearbeid 🙂 Dere har jobbet på!

      1. I dag blir det bare innarbeid, for det snør og blåser. Var derfor vi ville blo ferdig med veden ute i går 🙂
        Ja, det kan være blodtrykksfall, får se om det får seg til ☺️
        Ha en fin dag. Klem 🥰

    9. Det er utrulig trist å tenke på de som er blitt rammet av jordskjelvet, og i den store sammenhengen har nok ingen av oss så mye å klage over. Men jeg syns likevel det er fullt lov å bekymre seg for både egen helse og til de man er glad i. Ser ikke på det som klaging jeg, da.☺️ Ta vare på deg sjøl, fine du ❤️ Klemmerz

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg