Kaker til påske

Det er så mange effektive og flinke bakere her i bloggverden, og i dag måtte jeg være litt flink sjøl også.

Litt kaker må vi ha til påske. Vi får jo besøk til og med 😀

Derfor ble det en bakeformiddag i dag.

Klarte til og med to kaker 😁

Først ble det Eldresenterets trøffelkake

Deretter måtte jeg bake Sucksékake. Lager den i muffinsformer, for da er det så greit å bare ta opp en til kaffen når en har lyst på. Så slipper man å spise flere stykker på en gang. Noe som jo kan være fristende hvis hele kaka står på bordet. 😉

Nå er alt i fryseren, klart til påske.

Vel, nesten alt da…vi må ha en liten smak til kaffen 😄

Hvis du har lyst på oppskrift, så finner du dem under her:

Fra min velbrukte oppskriftsbok fra 1973 ☺️

Her kan du velge mellom to slags glasur. Den over er en glatt glasur

Denne under er mer smørkremglasur med kakao og kaffe.

Sett i gang og bak, klar ferdig gå! 😄

 

De sier det på bakemesterskapet 😉

12 kommentarer
    1. Man får veldig lyst å bake noe når man har sett på bake mesterskapet, hihi.

      Den trøffelkaken fikk jeg veldig lyst å smake 😅.

      Sukksess-kake er farlig godt, og gulfargen er jo perfekt til påske 🤗.

      B

    2. Ser deilige ut disse kakene..Takk for oppskriften. Kanskje jeg baker litt. jeg også en dag..Hjemmebakt er jo best.
      Delikate bilder.

      1. Tusen takk for det ☺️
        Ja, hjemmebakt er best, og disse kakene er veldig enkle og greie å finne i fryseren 😉
        Trøffelkaka er veldig “saftig” og god. Står den i kjøleskapet er den enda bedre dagen etter 😀

    3. Nam sier jeg bare – og gul kake (som vi kaller det) er jo kongen over alle kaker…! Lurt å lage dem i former – det skal jeg gjøre neste runde! Nyt – klemmer <3

    4. Hmmm kaker til påske?!
      Nei skal ikke lage noen kaker 😀 Men disse så fristende ut 😀 (jeg har forresten en marsipankake i frysen….)

    5. Det var noen deilige kaker, og jeg takker for oppskriftene å kommer til å teste dem. Så smart å lage i porsjonsformer i stedet for en stor kake. Ønsker deg en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      1. Takk for det ☺️
        Artig at du vil bake dem. Du kommet ikke til å angre 😉
        Sjokoladekake deler jeg også opp i små stykker. 😀
        God fredag! Klem ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg