Kaffe – The

Før helga solgte vi kaffemaskin, så nå blir det pulverkaffe resten av tida her 🙂

Går fint det, for vi liker det også vi. 😄

Er du kresen på kaffen?

 

Jeg lærte meg ikke å drikke kaffe før jeg var rundt 45 år.

Da begynte jeg i ny jobb, og etterhvert ble jeg litt “småerta” fordi jeg bare ville ha the.

Akkurat som det er noe feil med det 😳

Neida,  det mente ikke hun som erta meg heller, men en dag hun sa dette, så svarte jeg:

“Vet du hva? Nå skal jeg jammen meg drikke kaffe hver dag i en uke, så får vi se hvordan det går” 😁

Som sagt, så gjort.

Første dagen gikk jeg og grøsset hele dagen av smaken.

Om jeg skulle begynne å drikke kaffe, skulle det være vanlig svart kaffe.

Hadde klart å venne meg av med sukker i teen, så da kunne jeg jo ikke begynne med det nå.

Andre dagen hadde hun med en banansjokokoladekake. Hun syntes hun måtte være litt snill 😄

Det ble mindre grøssing for hver dag, og plutselig syntes jeg det var godt faktisk. Da var det gjort ☺

Hadde aldri skjønt at jeg måtte venne meg til smaken for å like den. Morfaren min hadde aldri likt kaffe heller,  så jeg hadde bare tenkt at jeg ligna på han der 😀

Så feil kan en ta. 😄

Så nå koser meg med en kopp kaffe, både med og uten noe ved siden av.

Nå er det hverdag, så om jeg har veldig lyst på noe søtt til kaffen, så blir det 1 eller 2 ruter av 70% kokesjokolade ☺

Jeg er fortsatt veldig glad i the, og noen dager vil jeg bare ha det.

Har kjøpt en ny type the som jeg ikke har smakt før, og den er ganske god om man liker ingefær 🙂

Greit å kunne bytte litt på det 🙂

14 kommentarer

Siste innlegg